Pystyttekö käyttämään kynsileikkuria?
Onko kellään muulla hankaluuksia käyttää kynsileikkuria kynsisaksien sijaan?
Mulla on omat kynnet sen verran kaarevat (ei siis pituussuunnassa vaan leveyssuunnassa), että kynsileikkurit taivuttaa väkisin kynnen melkein suoraksi leikatessa ja se sattuu.
Tämähän ei tietenkään ole iso ongelma ja pitää tyytyä saksiin ;) Kunhan ihmeteltiin kaverin kanssa, kun hänellä sujui leikkurin käyttö ilman kynnen vääntymistä suoraksi.
Kommentit (7)
Ymmärrän mitä tarkoitat kun selitit. Mut mulla ei oo vastaavaa ongelmaa näiden lattakynsien kanssa. En ollut aiemmin ees aatellut et leikkuri ei sovi kaikille :D
En pysty käyttämään. Olen aina ihmetellyt, miksi kynsileikkurit on keksitty. Pienet sakset paljon paremmat.
Ei mullakaan kerralla leikkaa koko kynttä yleensä, vaan vaikka kolmessa osassa yksi kynsi. Tosin nivelrikkoisilla sormilla olisi vielä vaikeampaa saksia käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sujuu itselläni ihan hyvin. Älä leikkaa niin leveää palaa kerralla?
Jäin lähinnä miettimään, että mitä tarkoittaa kaareva kynsi leveyssuunnassa vrt pituussuunnassa. 🤔
Eiköhän se tarkoita sitä, että kynsi on luonnostaan enemmän tai vähemmän kaareva leveyssuunnassa. Kynsihän ei oo tasainen laatta.
Pituussuunnassa kaarevuuden uskon tarkoittavan sellasia ”korpin kynsiä” joita joskus joillain oikein pitkäkyntisillä näkee. siis semmosia kissan kynnen mallisia jos se kuvastaa paremmin :)
Munkin mielestä se kynsileikkurin muoto on jotenkin epäluonnollinen! Sellanen "unisex one size fits all"
Itellä kapeat ja pienet kynnet ja vaikea käyttää leikkuria.
Kyllä sujuu itselläni ihan hyvin. Älä leikkaa niin leveää palaa kerralla?
Jäin lähinnä miettimään, että mitä tarkoittaa kaareva kynsi leveyssuunnassa vrt pituussuunnassa. 🤔