Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se kauramaito parempaa kuin oikea maito?

Vierailija
27.11.2021 |

Olen joskus 10v sitten maistanut kauramaitoa ja se oli pahaa. Nyt moni töissä käyttää sitä ikaffe kauramaitoa ja kehuu miten on hyvää. Onko se kahvin seassa oikeasti parempaa kuin oikea maito?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea on valion Oddlygood barista. iKaffe on tosiaan aika hirveetä ja maistuu makealta. Oddlygood maistuu kahvikermalta.

Vierailija
62/78 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikaffe on ihan hyvää, enkä oksenna kahvikupillisen jälkeen. Jostain syystä normaali maito kahvissa saa liman nousemaan kurkkuun ja aiheuttaa oksennusrefleksin. Ruokajuomana sitten tavallista maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurajuomat on aivan erimakuisia keskenään. Kahvikaurajuomat hieman parempia kahvin kanssa kuin perus kaurajuomat.

Makuerot on kuin kiljulla ja oluella. Rainbow kaurajuomaa en ottaisi lähellekään kahviani, mutta sama monella muullakin, mieluummin ilman kuin ei kahvin kanssa sopiva.

Oletko maistanut Rainbow kauramaitoa kahvin kanssa? Se on parasta kauramaitoa mitä saatavilla on maun ja rakenteen puolesta. Parempaa kuin iKaffet ja snm. baristat. Olen kokeillut kaikki ja joudun usein ostamaan muita merkkejä (Valio barista toisiksi paras) kun Citymarketista ei Rainbowta saa. Ei kannata tuomita ennen kuin maistaa. Eikä ole mistään hinnasta kyse.

Vierailija
64/78 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kauramaidosta, monia merkkejä ostanut mutta suuhun jää niistä semmoinen eltaantunut maku?

Kerran ostin vahingossa soijamaitoa, kun mantelimaitoa piti ostaa niin se oli mun mielestä hyvää kahvissa😄 Eettisyydestä en niin tiedä onko pahempi kuin maito tai kauramaito, mutta jos eettisesti ajattelen juon kahvin sitten mustana.

Vierailija
65/78 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kauramaito on esim. just kahvissa, teessä ja kaakaossa parempaa. En myöskään syö muroja/mysliä koskaan tavallisen maidon kanssa, vaan aina kauramaidon. Mutta esim. riisipuuro on sitten parempaa lehmänmaitoon tehtynä.

66/78 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iKaffe ja muut ”barista”-kauramaidot saavat ihanan kermaisen makunsa rypsiöljystä. Joten jos sitä haluaa syödä/juoda niin siitä vaan. En ole Suomesta löytänyt hyvää kahvi”maitoa” kasvismaitohyllystä. Yhdysvalloissa mantelimaito Malk oli hyvää ja lisäaineetonta ja sitä sai myös vaniljalla maustettuna. Suomessa vaan jotain e-koodisotkuja. Kaura- tai soijajuomia en halua.

Kyllä mantelimaitoa on ihan yleisesti Suomessa kaupoissa. 

Vierailija
67/78 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

fgdfgd kirjoitti:

Olen harkinnut vaihtaa, kun on laktoosi intoleranssi, eli todennäköisesti olisi parempi olla ilman maitotuotteita (vaikka laktoosittomia käytänkin). Mutta, en ole löytänyt muuta kuin E-koodeilla kyllästettyjä litkuja, eli menisin ojasta allikkoon, näin ajattelen terveystietoisena. Onko joku esim. mantelimaito, joka ei säily huoneenlämmössä isältä pojalle ja jossa ei olisi lisäaineita. Kylmäsäilytys siis ok. Saahan sitä toki itsekin tehtyä, mutta toistaiseksi en ole viitsinyt. 

Vaihda kaikki homogenoimattomaan, äläkä laita mitään maitoa mikroon. Ei enää laktoosi vaikuta...

Vierailija
68/78 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/3b004e1b-adbc-40c2-a1ff-49daf…

"– Kasvimaitojen käyttö voi aiheuttaa kariesta etenkin, jos se on tiheää tai runsasta, toteaa kariologian ja endodontian erikoishammaslääkäri Päivi Siukosaari Helsingin yliopistosta Apollonian sivuilla."

Vierailija
69/78 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne barista kauramaidot ovat tosi rasvaisia, ihan vain huomiona jos joku ei ole huomannut. Ja henk.koht mielipiteenä ihan ok kahvin seassa, mutta hävittävät itse kahvin maun.

Vierailija
70/78 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurajuomat on aivan erimakuisia keskenään. Kahvikaurajuomat hieman parempia kahvin kanssa kuin perus kaurajuomat.

Makuerot on kuin kiljulla ja oluella. Rainbow kaurajuomaa en ottaisi lähellekään kahviani, mutta sama monella muullakin, mieluummin ilman kuin ei kahvin kanssa sopiva.

Rainbowin kaurajuomaa en ole maistanut, niin en siitä tiedä, mutta esim. Fazerin, Kotimaista ja Pirkka kaurajuoma ovat kaikki samaa tavaraa eli Kaslink Foods/Fazer valmistaa. Tuo on mielestäni ihan hyvää kahvissa, vaikka ei olekaan varsinaisesti kahviin tarkoitettu kuten joku ikaffe. 

Vierailija
71/78 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Pitkälle käsiteltyä .

Mieti kaurapellosta juomaksi.

Vierailija
72/78 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
73/78 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iKaffe ja muut ”barista”-kauramaidot saavat ihanan kermaisen makunsa rypsiöljystä. Joten jos sitä haluaa syödä/juoda niin siitä vaan. En ole Suomesta löytänyt hyvää kahvi”maitoa” kasvismaitohyllystä. Yhdysvalloissa mantelimaito Malk oli hyvää ja lisäaineetonta ja sitä sai myös vaniljalla maustettuna. Suomessa vaan jotain e-koodisotkuja. Kaura- tai soijajuomia en halua.

Kyllä mantelimaitoa on ihan yleisesti Suomessa kaupoissa. 

No ei taatusti ole, kuten ei ole kauramaitoa tai soijamaitoa kun sellaisia ei ole olemassakaan.

Maito on lehmän, lampaan, vuohen, vesipuhvelin, kamelin ym. tisseistä lypsettyä emulsiota.

Vierailija
74/78 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole, mutta koska eläintuotantoa pitää vähentää niin yksi tapa mulle edistää tätä on vaihtaa eläinten maito kasviperäisiin. Tuossa asiassa makuero on mulle kuitenkin sen verran pieni. Sen sijaan juustot ostan edelleen eläinten maidosta tehtynä.

Vierailija
75/78 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Valio Oddlygood Barista kaurajuomaa käyttää kaakaomaitona? Pannukakun tai lettujen tekoon? Murojen kanssa? Mihin muuhun? Sain näytepurkin kaupasta, enkä tiedä mitä tehdä sen kanssa. Kahvin juon mustana.

Vierailija
76/78 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauramaitoa kannattaa tehdä itse, on ihan hyvää. Kaupan kauramaidoissa on lisäaineita ja rypsiöljyä, joita en kahviini halua.

tehosekoittimeen vettä ja kauraryynejä?????????

Vierailija
77/78 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei ole, mutta koska eläintuotantoa pitää vähentää niin yksi tapa mulle edistää tätä on vaihtaa eläinten maito kasviperäisiin. Tuossa asiassa makuero on mulle kuitenkin sen verran pieni. Sen sijaan juustot ostan edelleen eläinten maidosta tehtynä.

Itselläni on ihan sama ajatus. Kymmenissä navetoissa työni puolesta käyneenä olen nähnyt, mitä lypsylehmän elämä on. En halua tukea maidontuotantoa, joten valitsen kasvipohjaiset tuotteet.

Kahvia en juo, joten en tiedä, miltä kaurajuoma kahvissa maistuu. Teessä se on maitoa parempaa, eikä haise, kuten maito. Kaurajuomaan leivottuna pullasta tulee muuten tosi hyvää!

Vierailija
78/78 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maistuu paskalle