Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akneihoiset! Miten olette saaneet ihonne hyvään kuntoon?

Vierailija
22.02.2015 |

Minulla on finnejä vaikka juon paljon vettä, en polta tai juo, syön terveellisesti, harrastan liikuntaa, syön e-pillereitä ja käyn kosmetologilla. Mikä avuksi? 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi monta roaccutan-kuuria, ja ihonhoitotuotteiden vaihtaminen rasvaisen ihon tuotteista herkän ja kuivan ihon tuotteisiin.

Vierailija
22/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:40"]

Minulla on finnejä vaikka juon paljon vettä, en polta tai juo, syön terveellisesti, harrastan liikuntaa, syön e-pillereitä ja käyn kosmetologilla. Mikä avuksi? 

[/quote]Joskus tuo kosmetologien tekemät toimenpiteet vaan pahentaa tulehdusta.Kasvot missä riehuu paha akne ei esim,saa koskaan kuoria!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut aknea enemmän ja vähemmän teini-iästä saakka, nyt raskauden aikana puhkes taas pahempana uudestaan. Mikään ei aiemmin oikein tuntunut auttavan, ei kalliit ihonhoitotuotteet, halvemmat tuotteet, apteekin tuotteet, lääkevoiteet jne... antibiootit auttoivat hetkellisesti mutta vaiva palasi lopetuksen jälkeen. Roaa en koskaan halunnut edes kokeilla. 

Mutta, 

Nyt iho mennyt jo todella hyvään kuntoon, joitain finnejä tulee aika ajoin ja mustapäivä edelleen jonkun verran mutta verrattuna aikaisempaan muutos huomattava. Aikaisemmin siis poskissa oli paljon tulehtuneita finnejä ja leukaperät olivat täynnä inhottavaa tukkeumaa... 

En ole varma onko ihon parantuminen seurausta tupakoinnin lopettamisesta (7kk sitten) vai onko muuten vain akne alkanut hellittää itsestään. Olen kuitenkin (jälleen kerran) kolmisen kuukautta sitten muuttanut ihonhoitotuotteitani ja epäilen että olen vihdoin löytänyt (minun) iholleni sopivan kombon. Pesen siis kasvot aamulla ja illalla edelleen lumenen tavallisella puhdistusmaidolla, mutta sen lisäksi sivelen kasvoille 99% aloe vera geeliä (ruohonjuuresta) ja sen jälkeen vielä humektania ja jojoba-öljyä sekaisin. Menin alkuun ilman humektania mutta iho alkoi kuivahtamaan liikaa jolloin lisäsin humektanin joukkoon. 

Aloe veraa olen kokeillut aiemminkin mutta jotain perus kosmetiikkakaupasta ostettua joka oli ihan surkeeta. Noissa aloe vera geeleissä on isoja eroja ja ne kannattaakin ostaa luontaistuotekaupasta ja pyytää myyjää avuksi valitsemiseen! Mutta uskon että aloe veralla ja jojoballa ollut osuutta ihon kunnon parantumiseen. Argan-öljyä olen myös kokeillut mutta ei ole oikein tehnyt erikoista muutosta parempaan. Argan ja jojobahan ovat molemmat juuri aknen hoitoon suositeltuja, eivät tuki huokosia eli öljy-sanaa ei niiden kohdalla kannata säikähtää! 

Vierailija
24/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 jatkaa

Niin ja jojoban pitäisi auttaa myös niihin aknearpiin mitä mullakin löytyy, lähinnä näitä punaisia läiskiä. :)

Vierailija
25/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:58"]

Rasvaa syömällä.

[/quote]

Vierailija
26/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:02"]

Joopajoo. Suosittelen myös hieman harkitsemaan ennen kuin ottaa tuon Roaccutan-kuurin. Se on tosissaan niin tuju lääke, että joutuu mm. maksa-arvoja seurailemaan tarkasti kuurin aikana ja mulla ei sivuoireetkaan jääneet pelkkään huulten kuivumiseen. Akne ei edes lähtenyt, paheni vain, vaikka 4 kk tunnollisesti moista myrkkyä söin. Itselläni auttoi vain Diane Nova, sekin vain niin kauan kuin sitä söin. Akne lieveni siedettävälle tasolle vasta synnytyksen jälkeen, kun hormonitoiminta muuttui. Vedenjuonti, turhan sokerin ja stressin välttäminen lienevät tärkeimmät vaikeaa aknea hoitaessa. Eroon siitä ei usein pääse muuta kuin ajan kanssa, mulla on mennyt jo 10 v...

[/quote]voi kiesus että tota veden juontia jaksetaan mainostaa,totuus on että ihminen ei tarvitse kuin 8lasia vettä päivässä,i litra siis juomalla ja toinen pitäisi saada ruuasta.Kaikki muu veden kittaaminen on pelkkää hukkaa ja voi pahimmillaan aiheuttaa toimintahäiriötä virtsarakon kanssa.

Vierailija
27/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile olla ilman valkoista sokeria, maito ja viljatuotteita.

Vierailija
28/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roacuttanin halpisversio auttoi. On siis aivan samaa tavaraa, mutta puolet halvempi. Mulla sivuoireet jäi todella vähäisiksi, kropan ja huulien kuivuutta, jota nyt muutenkin on talvella ja johon auttoi päivittäinen rasvailu. Kesällä piti tosin hieman varoa ettei iho pala, se meinasi tapahtua, vaikken koskaan ole palanut. Piilareitakin pystyin käyttämään ihan normaalisti, eikä labrassakaan tarvinnut käydä kuin kaksi kertaa koko kuurin aikana. Vaikka join alkoholia kuurin aikana, niin maksa ei ollut moksiskaan.

Harmittaa etten aikaisemmin hankkinut tuota kuuria, pelkäsin liikaa sivuoireita. Roa on todella tujua, eikä sitä pitäisi todellakaan huvikseen syödä, mutta sivuoireet eivät myöskään välttämättä kaikilla ole mitään älyttömän pahoja.

Vierailija
29/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla diane novan lopettamisen jälkeen naama jäjähti käsiin. Ennen ei mitään vaikutusta, vaikka söin epäterveellisesti, karkkia, suklaata, 2 big mac ateriaa-päivässä tms.

E-pillereissä on siis joku aine, mitä mun kehossa ei ole.  Ja mikähän se on?

Nyt mulla on päänsärkyjä, niin en viitsi syödä pillereitä.

Vierailija
30/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Ap MeineBasea (kehonhoitosuolaa). Meillä taltutettu teineiltä paha akne sillä, eikä käytössä ole enää muita tuotteita. Googleta tuotetta - löytyy paljon vinkkejä ja jaettuja kokemuksia sen käytöstä.

Vierailija
31/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi nuoremapana Roaccutan ja sitten nelikymppisenä taas. Nyt sitten suola (Meine Base) toimii tosi hyvin ja öljyt joilla tarvittaessa kosteutan. Ruokavalio ei juuri auta paitsi pahentavasti jos syöt tosi huonosti (roskaruokaa, suklaata, pähkinoita jne). Nyt kun oon jo viisissäkymmenissä niin ei ole oikein mitään; jos sua lohduttaa niin ei juuri ryppyjäkään.

Vierailija
32/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27, sinäpä oletkin taitava ihmistuntija kun tiedät, että kaikkien vedentarve on samanlaista:) Tässä, kuten yleensä muutenkin elämäntavoissa, yksilöllinen vaihtelu on suurta. Esimerkiksi hien eritys ja sitä kautta nesteiden poistuminen elimistöstä vaihtelee yksilöiden välillä paljon, ja luonnollisesti mm. kokonaiskulutus vaikuttaa tähän myös. Omaa vedenjuomisen määrää voi tarkkailla seuraamalla virtsansa väriä: kirkas tai hyvin vaaleankeltainen virtsa on merkki sopivasta nesteytyksestä. Tietenkään liikaakaan ei kannata juoda, siinä olet oikeassa! Minulle n. 3 litraa päivässä tuntuu olevan sopiva määrä.

Vierailija
33/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myöhäisteini-iän akne, eli 17-vuotiaana rupesi tulemaan isoja ja pieniä finnejä ja paljon mustapäitä. Finnit olivat osittain isoja hormonaalisia ja osittain pieniä kosmetiikka-allergiasta tulleita. Nyt olen 19-vuotias ja iho näyttää jo paljon paremmalta :) Täydellinen se ei tietenkään ole, väri ei ole tasainen ja hieman ennen kuukautisten alkamista tulee usein iso finni. Mustapäitäkin löytyy, mutta paljon paremmassa kunnossa ihoni nyt on, kuin ennen.

- Vaihdoin kaikki kalliit apteekkituotteet sellaisiin, joissa on mahdollisimman vähän ainesosia, mutta hoitavat silti homman. Myös meikkivoiteen vaihdoin (aasiasta tilattuun ihan basic) BB-voiteeseen.

- Jätin kaikki karkit pois ja rupesin syömään vitamiineja. Tällä hetkellä syön joka päivä D-vitamiinia, sinkkiä, B-12-vitamiinia, omega 3sta ja magnesiumia. Ruokavalio mulla oli karkkia lukuunottamatta jo valmiiksi ok, niin sitä ei tarvinnut lähteä muuttamaan. Syön paljon vihanneksia, hedelmiä ja marjoja. Hiilareita, proteiinia ja hyviä rasvoja. Yritän syödä mahdollisimman "puhtaasti", eli lähes kaikki ruoat teen alusta loppuun itse. Jugurtissa ym valmistuotteissa ostan aina lisäaineetonta ja mahdollisimman vähän prosessoitua.

- Rupesin juomaan enemmän vettä! Iho kirkastui ja mieli parani siinä sivussa :) Olin tajuamattani juonut aivan liian vähän vettä nuorempana.

- Aloitin liikkumisen. Vilkastuttaa verenkiertoa ja poistaa kuona-aineita.

- Lopetin kasvoihin koskemisen käsillä, joita ei oltu juuri pesty.

- Desinfioin puhelimen aina silloin tällöin, se on nimittäin älyttömän likainen.

- Tyynyliinat ja kasvopyyhkeet vaihdan vähintään kerran viikossa.

- Kerran viikossa höyrytän ihon, kuorin sen (suolalla, mulla tuli apteekin kuorinnasta ihan punainen ja ärtynyt iho) ja teen sekä vihreän että valkoisen savinaamion :) Vihreä auttaa rasvaisuuteen, valkoinen ärsyyntyneeseen ihoon.

Vierailija
34/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meine base suola ihon hoidossa kosteutukseen ja pesu urtekramin aloe vera palasaippualla. Lisäksi sinkkiä, eka kk 2tbl/päivässä. Meikit olen vaihtanut luonnonkosmetiikkaan, antavat ihon hengittää.

Vierailija
36/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aknea se 25v putkeen mutta nyt aikuisena on löytynyt joku roti tulehduksiin. Kotihoitona tarpeeksi hellät pesuaineet, oikeat rasvat talveen ja kesään (talveen toi decubalin kasvorasva ison eron), kaksi kertaa viikossa ihon hellävarainen kemiallinen kuorinta, plus naamiota eloa joka toinen viikko. Voisi olla joka viikko mutta ei kerkeä.:)

Noiden lisäksi kerran kuussa hyvä kosmetologi puhdistaa ultra-äänellä ja kemiallisesti. (Tämä on vaikein osuus: oikeasti hyvät akneihon taitajat on harvinaisia. Kaikki sanoo kyllä että tottakai auttaa ja se ja se toimii varmasti ja sitten maksat laiskasta timanttihionnasta ja kivuliaasta mekaanisesta puhdistuksesta 60€ vaikka mitään asiallista apua ei saisikaan.)

Ps. Ruokavalio auttaa jonkinverran mutta vasta vanhemmiten.

Vierailija
37/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, viljat ja sokerit pois ja glukoli tai azelaico happo hoito iholle! Vei mun aknen pois kokonaan!

Vierailija
38/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 lisää: tyynyliinojen vaihto on tärkeä myös. Se sanottiin jo mutta unohdin kompata.:)

Vierailija
39/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:31"]37 lisää: tyynyliinojen vaihto on tärkeä myös. Se sanottiin jo mutta unohdin kompata.:)
[/quote]

Myös tyynyt pitäisi pestä tai vaihtaa usein. Rasvaa imeytyy aina tyynyyn asti.

Vierailija
40/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihohuokoset pitää saada kunnolla puhtaaksi, suosittelen Exuviance-sarjaa. Luonnonkosmetiikka on usein riittämätöntä. Ihotautilääkäriltä voi kysyä reseptillä saatavia lääkevoiteita, itselläni on käytössä Epiduo jota käytän jatkuvasti, muuten iho menee hirveään kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä