Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akneihoiset! Miten olette saaneet ihonne hyvään kuntoon?

Vierailija
22.02.2015 |

Minulla on finnejä vaikka juon paljon vettä, en polta tai juo, syön terveellisesti, harrastan liikuntaa, syön e-pillereitä ja käyn kosmetologilla. Mikä avuksi? 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iho heleni täydellisen ruokaremontin jälkeen.
Pois:
-Sokeri sen kaikissa muodoissa (hedelmät sallittuja)
-Alkoholi
-viljat (myös gluteenittomat kuten kvinoa ym)
-maitotuotteet
-soijatuotteet
-tietyt lisä-/säilöntäaineet/ prosessoitu ruoka.

Jo 2 vk tätä ruokavaliota niin iho oli parempi kuin koskaan!

Vierailija
2/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään noista mainitsemistasi asioista ei vaikuta joko ollenkaan tai kovinkaan paljoa finneihin, e-pilleritkin vain jos on hormonaalinen akne. Antibiootit auttaa kuurin ajan, roacuttan pidempiaikaisesti. Sinkki ja niasiini jeesaavat myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:43"]Mulla iho heleni täydellisen ruokaremontin jälkeen.
Pois:
-Alkoholi
-maitotuotteet
-soijatuotteet

[/quote]

Lihaperunasoselaatikkoako vain söit vai mitä?

Vierailija
4/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roalla ja Diane Novalla.

Vierailija
5/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:43"]Mulla iho heleni täydellisen ruokaremontin jälkeen.
Pois:
-Alkoholi
-maitotuotteet
-soijatuotteet

[/quote]

[/quote]

Varmaan hän söi kasviksia, hedelmiä, lihaa, kalaa, salaatteja ym.

Vierailija
6/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:43"]Mulla iho heleni täydellisen ruokaremontin jälkeen.
Pois:
-Alkoholi
-maitotuotteet
-soijatuotteet

[/quote]

[/quote]

Tähän jää vaikka mitä, iiiiiso kirjo kasviksia, pähkinät, kana/kala/liha/äyriäiset, pehmeät öljyt. Mitä ihmettä muuta tarvitsen?

Vierailija
7/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:43"]Mikään noista mainitsemistasi asioista ei vaikuta joko ollenkaan tai kovinkaan paljoa finneihin, e-pilleritkin vain jos on hormonaalinen akne. Antibiootit auttaa kuurin ajan, roacuttan pidempiaikaisesti. Sinkki ja niasiini jeesaavat myös.
[/quote]

Höpöpuhetta, ruokavaliolla todellakin on yhteyttä akneen. Kai tiesit, että se, mitä syöt, vaikuttaa mitä suurimmassa määrin myös hormoneihin?
.
Nuo yllä esitetyt ohjeet ovat oikein hyvät, vaikka itse en ihan noin tiukille ole ruokavaliota vetänytkään. Myös veden laatu ja henkiset tekijät (stressi, masennus) vaikuttavat ihon hyvinvointiin. Itse suosin pohja/ lähdevettä ja pidän huolta myös pääkopastani:) Tsemppiä ja kärsivällisyyttä, akne on inhottava vaiva!

Vierailija
8/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkään. Minulla on edelleen akne.

Vierailija
9/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärillä ja pyydä heti Roaccutan. Ne muut lääkkeet (esim. Tetralysal) on oikeasti melko lailla hyödyttömiä. Roaccutan on raju lääke - itsellä huulet kuivuivat halki ja pahimmillaan kyynelkanavistakin tuli verta - mutta silti kärsimyksen arvoinen. Minulla oli koko ylävartalo aknen peitossa, mutta kuurin jälkeen ei ole ollut kuin ehkä yksi satunnainen finni naamassa silloin tällöin.

Vierailija
10/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä ainoaa tapaa, koska ihmisillä eri asiat aiheuttavat aknea. Mulla se on hormoniperäistä. Olen kuitenkin saanut ihoa vähän parannettua juuston poisjättämisellä ja sinkin syönnillä. E-pillerithän tähän auttaisi, mutten halua loppuelämääni popsia niitä. Niillä kun on kaikkia sivuvaikutuksiakin niin hemmetisti.

Vierailija
11/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hormonaaliseen akneen ei auta muu kuin Roaccutan. Valitettavasti aina vain pariksi kolmeksi vuodeksi kerallaan. Nyt 4-kymppisenä alan alistumaan siihen, että kärsin aknesta loppuikäni. ehkä vaihdevuodet tuo helpotuksen. tai sitten vaan pahenee. 

Vierailija
12/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään (Roakin kokeiltu mutta ei toiminut ja toisten en sitä myrkkykuuria syö!).

Finnejä tullut kuitenkin sen jälkeen vähemmän kun jätin esim. vaalean leivän pois. Ruisleipääkin syön suht harvoin.

Vierailija
13/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa syömällä.

Vierailija
14/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roacuttan-kuuri,se oli se mikä mulla lopulta autto.Ei ollu apua veden juonnista,ei apteekin voiteista,naamapesuista yms lääkäriin vaan sillä huomasin että jotkin tietyt apteekin pesuaineet akneiholle loppujen lopuksi pahensivat vaan ja aknehan on hormoonallinen sairaus joten vaikka joisit kuinka vettä,et söisi suklaata yms mitään apua noista ei ole!

Vierailija
15/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parani iho yhtäkkiä sen jälkeen kun aloin syömään kalaöljykapseleita. Oon myöskin jättänyt leivän syönnin, joten viljatuotteita syön puuroa lukuun ottamatta hyvin vähän. Nykyään tulee enää yksittäisiä finnejä. Tiedä sitten mikä on oikea syy, mutta noi ruokavaliomuutokset pystyn yhdistämään siihen ajankohtaan kun ihoni alkoi olla parempi.

Vierailija
16/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

avitcid-voide teki vihdoin ihostani siedettävän..lääkärin määräämä.

Vierailija
17/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi ainoastaan Roaccutan.

Vierailija
18/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan auttoi mullakin. Tosin nyt vuoden jälkeen finnit alkavat palailla, taidan pyytää uuden kuurin. Ruokavaliolla ei ole mulle mitään vaikutusta, kuten ei oikein muullakaan kuin roalla.

Vierailija
19/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:59"]

Roacuttan-kuuri,se oli se mikä mulla lopulta autto.Ei ollu apua veden juonnista,ei apteekin voiteista,naamapesuista yms lääkäriin vaan sillä huomasin että jotkin tietyt apteekin pesuaineet akneiholle loppujen lopuksi pahensivat vaan ja aknehan on hormoonallinen sairaus joten vaikka joisit kuinka vettä,et söisi suklaata yms mitään apua noista ei ole!

[/quote]Jalisäisin että juurikin noita Diane Nova e-pillereitä söin myös ennen Roa-kuuria,mutta ne eivät naamaan toimineet.Sensijaan huomasin että selässäni ja rinnassa akne rauhoittui.

Vierailija
20/41 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo. Suosittelen myös hieman harkitsemaan ennen kuin ottaa tuon Roaccutan-kuurin. Se on tosissaan niin tuju lääke, että joutuu mm. maksa-arvoja seurailemaan tarkasti kuurin aikana ja mulla ei sivuoireetkaan jääneet pelkkään huulten kuivumiseen. Akne ei edes lähtenyt, paheni vain, vaikka 4 kk tunnollisesti moista myrkkyä söin.

Itselläni auttoi vain Diane Nova, sekin vain niin kauan kuin sitä söin. Akne lieveni siedettävälle tasolle vasta synnytyksen jälkeen, kun hormonitoiminta muuttui. Vedenjuonti, turhan sokerin ja stressin välttäminen lienevät tärkeimmät vaikeaa aknea hoitaessa. Eroon siitä ei usein pääse muuta kuin ajan kanssa, mulla on mennyt jo 10 v...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi