Olenko ihan kohtuuton? Liittyy tori.fi:ssä myymäni tuotteen kotiinkuljetukseen
Laitoin myyntiin astianpesukoneen tori.fi sivustolle. Laitoin tietenkin ilmoitukseen tuotteen sijainnin. Nyt olen saanut lukuisia yhteydenottoja koneeseen liittyen. Jokaisessa niissä kysytään, että voisinko tuoda koneen 100 km päässä sijaitsevaan kaupunkiin. Olen heille vastannut asiallisesti, että voimme tuoda sen vaikka jo ensi viikolla maksua vastaan. Hinnaksi olen sanonut 25 euroa. Mielestäni tämä on erittäin kohtuullinen hinta, jos mietitään kuljetukseen liittyvää vaivaa. Ensinnäkin pitäisi lähteä asiasta tehden tuonne kaupunkiin ajamaan, matkaa tulisi ostajan sijainnista riippuen 200-250km yhteensä. Toisekseen kone on tietenkin raskas, joten matkaan täytyisi lähteä 2 ihmistä, että saataisiin se kannettua. Eli kuskaamiseen kuluisi kahdelta ihmiseltä puoli päivää. Ja tarkistin ennen hinnan sanomista, että esim. gigantissa kotiinkuljetus kodinkoneelle maksaa 39.90e, vaikka veisivät koneen 1 km päähän.
Mutta. Jokainen kyselijä on vastannut minulle tyyliin näin "Aijjaa. Ajattelin kyllä, että toisitte ihan ilmaiseksi. Ei sitten." MITÄ? Siis olenko minä jotenkin liian vaativa ja kohtuuton, vai mistä tuommoinen reaktio johtuu? Vain muutamassa viestissä on mainittu "omien menojenne yhteydessä ilmainen kuskaus", mutta ei se minun mielestä siltikään niin mene, että me sitten se ilmaiseksi kuskattaisiin jos olisi jotain menoa tuonne kaupunkiin :D Onko tää kirppiskulttuuri mennyt nyt tämmöiseksi? Oikeastiko ihmiset kuskailee ilmaiseksi satoja kilometrejä tavaraa? Olen hämmentynyt.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 11:59"]Mulla taas kerran kun olisin ostanut lastenvaatteita tämä myyjä oikein loukkaantui kun sanoin että mielummin postittaa kun hän olisi halunnut tuoda vaatteet ovelle asti. Tuo oli juuri joulun aikaan ja kiireitä oli joka suuntaan niin helpompi hakea postista kun yrittää sopia joku aika.. :/
[/quote]
Ja tietysti olisin itse maksanut postimaksut
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 11:59"]
Mulla taas kerran kun olisin ostanut lastenvaatteita tämä myyjä oikein loukkaantui kun sanoin että mielummin postittaa kun hän olisi halunnut tuoda vaatteet ovelle asti. Tuo oli juuri joulun aikaan ja kiireitä oli joka suuntaan niin helpompi hakea postista kun yrittää sopia joku aika.. :/
[/quote]No en ihmettele että myyjää harmitti, joulun alla on postissa helvetilliset jonot.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 11:59"]
Mulla taas kerran kun olisin ostanut lastenvaatteita tämä myyjä oikein loukkaantui kun sanoin että mielummin postittaa kun hän olisi halunnut tuoda vaatteet ovelle asti. Tuo oli juuri joulun aikaan ja kiireitä oli joka suuntaan niin helpompi hakea postista kun yrittää sopia joku aika.. :/
[/quote]
Myyjällä saattoi olla posti hankalassa paikassa. Nykyään palveluja karsitaan ja toimipisteitä on entistä vähemmän, lisäksi monien postien aukioloajat ovat sellaiset, ettei toimistoaikana työskentelevä henkilö ehdi millään käymään.
Siskoni möi sohvaa, ja ostaja halusi sen kotiinkuljetuksella. Maksoi muutaman km matkasta mukisematta 20e. Itse en edes lähtisi kuskaamaan 100km matkaa pienelläkään korvauksella.
Oho, tännehän on tullut kommentteja. Nyt koneella on ostaja, joka maksaa ilomielin tuon 25e kuljetuksesta. Nyt vain alkoi mietityttää, että pitäisikö pyytää tosiaan esim. tuo 25e etukäteen ettei käy sitten niin, että ketään ei ole vastassa. Tämä ostaja vaikuttaa kyllä tosi mukavalta ja asialliselta, mutta ei niistä vissiin voi silti tietää :D Mutta sain kyllä teiltä vahvistuksen, että tuo 25e ei todellakaan ole liikaa tuosta matkasta.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:41"]
Oho, tännehän on tullut kommentteja. Nyt koneella on ostaja, joka maksaa ilomielin tuon 25e kuljetuksesta. Nyt vain alkoi mietityttää, että pitäisikö pyytää tosiaan esim. tuo 25e etukäteen ettei käy sitten niin, että ketään ei ole vastassa. Tämä ostaja vaikuttaa kyllä tosi mukavalta ja asialliselta, mutta ei niistä vissiin voi silti tietää :D Mutta sain kyllä teiltä vahvistuksen, että tuo 25e ei todellakaan ole liikaa tuosta matkasta.
[/quote]
Tämä siis ap.
Siis koko hinta etukäteen, jos lähdet kuljettamaan.
Mä laitoin toriin "annetaan kirjoja ja lehtiä"-ilmoituksen. Perustelin sillä, että muutto edessä, että ei tarvitse roudata muuttokuormassa suurta pinoa kirjoja. Tuli tasan kaksi kyselyä, molemmissa halusivat että toimitan kirjat heille kotiin. Toinen ilmoitti, että hän haluaa vaan Aku Ankat ja muutaman kirjan, loput voin pitää. Ja toimitus tietenkin sovittuna aikana hänen kotiovelleen. Ilmoitin että jos itse hakee niin voin antaa erikseen, mutta jos toimitan niin kerralla kaikki. Ei vastannut enää mitään.
Muuttopäivä läheni eikä hakijoita ilmaantunut, niin laitoin viestin toiselle että jos toimitan sitten kirjat muuttoviikolla. Arvelin että sama kait se on viedä, että eroon pääsee vaikka kantamaan joutuu. Puhelimeen vastaaminen vientipäivänä osoittautui "elämäm koululaiselle" kuitenkin liian vaativaksi tehtäväksi, joten ajelin sitten päivän kirjat takakontissa.
Seuraavana päivänä kävin nakkaamassa ne Kontin keräykseen, ja sitten tulikin viesti meiliin: missä kirjat viipyy.
Vastasin että kaatopaikalle vein kun ei mitään kuulunut.
Vittu että kuvottaa tollaset ihmiset, näitä on NIIN paljon ja olen kuullut juurikin vastaavista idiooteista. Ihmisillä ei ole mitään rajaa, eikä arvosteta toisia ihmisiä. Mulle vaan kaikki ilmaiseksi heti ja pian, mutta saan muuttaa mieleni jos siltä tuntuu.
En tiiä oisko nauranut vai itkenyt, kun pitkästä aikaa facebookiin mennessä oli tämmönen myynti-ilmoitus seinällä näkyvissä :D Antaja ilmoittaa, että saa tulla hakemaan ja sitten heti ekassa kommentissa kysytään, että saako kotiin_kuljetuksen. Ja oletan, että ei kysy läpällä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:40"]
Nosta koneen hintaa tuo 25€ ja mainitse ilmaisesta kotiinkuljetuksesta alle 100 km säteellä. Varmasti menee kaupaksi!
[/quote]
Ja muistaa mainita, että kuljetus vain ala-ovelle, josta itse hoiudettava tavara asuntoon, jos on kerrostalosta kysymys, tai yleensäkin ajokelpoisen tien päähän...ettei joudu kantamaan pitkin kinttupolkuja, jos on luvannut toimittaa kotiin saakka.
No et todellakaan ole kohtuuton. Just tein kauppaa ihmisen kanssa, jonka palautteissa oli kommentti, että pyytää kuljetuksesta Helsingin sisällä 20€!!
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 12:14"]
Siskoni möi sohvaa, ja ostaja halusi sen kotiinkuljetuksella. Maksoi muutaman km matkasta mukisematta 20e. Itse en edes lähtisi kuskaamaan 100km matkaa pienelläkään korvauksella.
[/quote]
Me maksoimme 20€ kevytrakenteisen sohvan kuljetuksesta 6km matkalta ja mieheni auttoi myyjää kantamaan sohvan peräkärryyn. Mielestäni oli ihan ok summa, koska itsellämme ei silloin ollut mahdolisuutta noutaa sitä.
Parhaita on fb:n roskalavaryhmät. Jotkut laittaa sinne oikein ilmoituksia että haluan vastaanottaa sitä ja tätä, mitat se&se ja väri tuo. Ei ole autoa joten tuothan minulle ti 11.3. mennessä. Ja siisti kunto!
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 11:59"]
[/quote]
Myyjällä saattoi olla posti hankalassa paikassa. Nykyään palveluja karsitaan ja toimipisteitä on entistä vähemmän, lisäksi monien postien aukioloajat ovat sellaiset, ettei toimistoaikana työskentelevä henkilö ehdi millään käymään.
[/quote]
Hän asui ihan pääkaupunkiseudulla alueella jossa niitä posteja kyllä on. Ja ymmärrän sen että jouluna postissa on ruuhkaa mutta se että hän loukkaantuu ja suuttuu kun ei kerran kelpaa että hän toisi. Mielestäni vähän outoa ja pelottavaa että joku niin innokkaasti haluaa tulla ovelle asti tuomaan jotain vaatteita
Minä laitan kyllä aina jo ilmoitukseen että asiakas noutaa tuotteen, enkä ala lähettämään tai kuljettamaan niitä. Parhaassa tapauksessa kuskaat astianpesukoneen johonkin ja sitten ostaja keksii siitä jonku syyn miksi ei huoli sitä (ai tää onkin valkoinen, kuvassa se näytti harmaalta).
Mä heitän nykyään kaiken suoraan roskiin tai vien ilmaiseksi kaatopaikalle kun en jaksa säätää turhien tyyppien kanssa. Tyhjensin kellarikomeron rempan vuoksi kun taloyhtiö toi siirtolavan pihaan, sinne meni mummon perintöhuonekalut ja Arabian astiat, lasten laskettelusukset ja polkupyörät, pienet haalarit ja tarpeettomat lelut. Nopeaa ja simppeliä vaikka vähän kirpaisi heitellä hyvää tavaraa roskiin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 15:18"]
Minä laitan kyllä aina jo ilmoitukseen että asiakas noutaa tuotteen, enkä ala lähettämään tai kuljettamaan niitä. Parhaassa tapauksessa kuskaat astianpesukoneen johonkin ja sitten ostaja keksii siitä jonku syyn miksi ei huoli sitä (ai tää onkin valkoinen, kuvassa se näytti harmaalta).
[/quote]
Tämän takia AINA maksu ensin tilille ja sen jälkeen vasta astianpesukoneen kuskaus maksajalle.
No en kyllä kuskaisi 25€:lla 100km päähän, pelkät bensathan maksaa jo 20€. Käytännössä auton kuluista bensa on noin kolmasosa, lisäksi palaa noin kolme tuntia omaa aikaa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:56"] 100km ei kyllä mene kolmea tuntia :DDDDD
[/quote]
Joo, neljä tuntia on parempi veikkaus, jos sekään riittää. Tuskin kummatkin kohteet on moottoritien rampeissa samalla moottoritiellä. Lastin lastaamiseen ja purkamiseen menee myös aikaa ja se kauppakin pitää tehdä ja puhua pikkusen aikaa paskaa siinä ohessa.