Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan akateemikot?

Vierailija
22.02.2015 |

Onko heitä ollenkaan?

Jos olet akateemikko, niin miksi luet tätä ja kehtaatko kertoa kavereillesi, että luet? Tyhjennätkö aina sivuhistorian, kun olet vieraillut täällä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! :D En kyllä ikinä kehtaisi kertoa kenellekään, että luen AV:ta. Omalla kotikoneella lähinnä tulee selattua, ja joskus yliopistollakin, pääntyhjennyksenä vaativampien aiheiden välillä. Onneksi koneeni eivät ole yhteiskäytössä ;)

Vierailija
2/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vain muutamia akateemikkoja. Akateemikko on arvonimi, jonka vain presidentti voi antaa. Akateeminen tai akateemisesti koulutettu henkilö on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ite oon lääkäri ja käyn tääl aika usein, kukaan töistä ei tiiä eikä mun ystävätkään enkä ikinä haluaisi et he tietäis.

Vierailija
4/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tyhjennä sivuhistoriaa, ja olen äidinkielen lehtori. Olen käynyt täällä jo monta vuotta, sillä täällä on usein kiinnostavia aiheita ja keskusteluja. Muutama ystävä tietää palstailustani, mutta en kuitenkaan ole ylpeä siitä että käyn täällä.
Ja nro 3, olen samaa mieltä. Akateemikko on väärä nimitys akateemisesti koulutetuille.

Vierailija
5/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:34"]No ite oon lääkäri ja käyn tääl aika usein, kukaan töistä ei tiiä eikä mun ystävätkään enkä ikinä haluaisi et he tietäis.
[/quote]
No en kyllä kirjoitustaidon perusteella uskoisi. Miten voi olla mahdollista, että minä, 14-vuotias teini, osaan kirjoittaa paremmin kuin lääkäri, joka on sentään saanut monen vuoden koulutuksen?

Vierailija
6/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:34"]No ite oon lääkäri ja käyn tääl aika usein, kukaan töistä ei tiiä eikä mun ystävätkään enkä ikinä haluaisi et he tietäis. [/quote] No en kyllä kirjoitustaidon perusteella uskoisi. Miten voi olla mahdollista, että minä, 14-vuotias teini, osaan kirjoittaa paremmin kuin lääkäri, joka on sentään saanut monen vuoden koulutuksen?

[/quote]

Toivottavasti et ole oikea teini. Tähän aikaan pitäisi olla jo nukkumassa.

Vierailija
7/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:34"]No ite oon lääkäri ja käyn tääl aika usein, kukaan töistä ei tiiä eikä mun ystävätkään enkä ikinä haluaisi et he tietäis. [/quote] No en kyllä kirjoitustaidon perusteella uskoisi. Miten voi olla mahdollista, että minä, 14-vuotias teini, osaan kirjoittaa paremmin kuin lääkäri, joka on sentään saanut monen vuoden koulutuksen?

[/quote]

Lääkäreiden kirjoitustaito on yleisesti heikko. Toki monet osaavat kirjoittaa, mutta toisaalta monet eivät. Tenteissäkään ei vaadita suuria alkukirjaimia, pisteitä tai pilkkuja, vaan ranskalaiset viivat riittävät. Tällä tavoin ainakin itse tentin lukemattomia tenttejä.

Vierailija
8/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähinnä wannabe akateemikko, mutta nettisurffailen pääasiassa Tor -selaimen sekä avoimien wlanien kautta jotta kukaan ei tunnistaisi.

Vierailija
9/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, 'akateemikko' on AV:n sisäpiirivitsi, jonka osa vastaajista on heti hoksannut, mutta osa näemmä ei :D

Vierailija
10/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs yliopistokoulutettu ystäväni lukee av-palstaa, ja hänen innoittamanaan minäkin jäin koukuun. Nytkin olen täällä sen sijaan, että kirjoittaisin graduani...

Vierailija
11/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:45"]

Hahah, 'akateemikko' on AV:n sisäpiirivitsi, jonka osa vastaajista on heti hoksannut, mutta osa näemmä ei :D

[/quote]

Ei ole mikään insidevitsi, väite insidevitsistä on vaan surkea puolustus niiltä jotka aina sekoittavat akatteemisen ja akateemikon.

Vierailija
12/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:45"]

[/quote]

Enpä olisi ollenkaan niin varma siitä, että kaikki ymmärtävät tämän vitsiksi. Täällä palstalla pyörii joukoittain niitäkin, jotka tosissaan luulevat, että akateemikko tarkoittaa yliopistotutkinnon suorittanutta.

Vierailija
13/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemikko (tradenomi). En tyhjennä sivuhistoriaa ja kerron kavereille näistä jutuista. Minulla on erinomainen itsetunto.

Vierailija
14/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 08:25"]

Olen akateemikko (tradenomi). En tyhjennä sivuhistoriaa ja kerron kavereille näistä jutuista. Minulla on erinomainen itsetunto.

[/quote]

Jos tarkoitat akateemista niin AMK-tutkinnon suorittanut ei kyllä ole sellainen. Etkö vielä sitä ole oppinut täällä palstalla.

Vierailija
15/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Erik ole täällä lukemassa miten se kaupunkiin muuttaminen lopulta muutti meitä suomalaisia. Voi sitten kirjoittaa vielä viimoisen teesinsä vanhoilla päivillään.

Vierailija
16/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamaailmassa tradenomi ei ole akateeminen tutkinto, todellisessa elämässä kyllä.

Vierailija
17/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 08:31"]

Palstamaailmassa tradenomi ei ole akateeminen tutkinto, todellisessa elämässä kyllä.

[/quote]

Missä todellisuudessa sinä elät? Ainakin eri todellisuudessa kuin minä.

t. trade, ei akateeminen

Vierailija
18/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK tutkinto on sama kuin yliopisto, paitsi siitä saa ammatin. Eikö tämä ole ollut selvä jo 20 vuotta?

Vierailija
19/19 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 08:40"]

AMK tutkinto on sama kuin yliopisto, paitsi siitä saa ammatin. Eikö tämä ole ollut selvä jo 20 vuotta?

[/quote]

No eikä ole sama! Itselläni on sekä AMK- että yliopistotutkinto ja kyllä ero on kuin yöllä ja päivällä! Korkeakoulututkinnoista voidaan puhua (joskin mielestäni on hieman kyseenalaista onko AMK sellainenkaan todellisuudessa), mutta akateemisuus viittaa kylläkin ainoastaan yliopistomaailmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi