Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Biolginen isä, kenet perin?

Vierailija
22.02.2015 |

Minulla on sellainen tilanne, että olen nyt 28 -vuotiaana saanut tietää, ettei se isä, jota olen aina isänä pitänyt, olekaan biologinen isäni. Vanhempani (siis he, joita olen aina pitänyt äitinäni ja isänäni)  olivat syntymäni aikaan naimisissa ja olen siis syntynyt äitini sivusuhteesta. Koska vanhempani olivat naimisissa, minut on merkitty heidän lapsekseen. Missään virallisissa papereissa ei siis ole merkintää biologisesta isästäni.

Nyt aikuisena sain tietää biologisen isäni nimen. 

Miten perintöasiat tällaisessa tilanteessa menee? Jos vaadin isyystestiä tälle biologiselle isälleni ja hänet virallisesti todetaan isäkseni, perinkö tulevaisuudessa hänet? Mitenkäs sitten käy nykyisten vanhempieni perimisen suhteen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä perit sen miehen, joka papereissa on isäsi. 

Vierailija
2/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin perit molemmat isäsi, onhan toinen biologinen isäsi ja toinen äitisi aviopuoliso silloin, kun synnyit.

Jos haluat periä biologisen isäsi, täytyy tietenkin sosiaalisen isäsi isyys kumota. Varmasti kiva tieto miehelle, joka on rakastanut sinua kuin omaa lastaan ja nyt ryhdyt laskemaan, kumman isän periminen on taloudellisesti kannattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vain yksi juridinen isä, eli molempia et ainakaan peri.

Vierailija
4/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:24"]

Tietenkin perit molemmat isäsi, onhan toinen biologinen isäsi ja toinen äitisi aviopuoliso silloin, kun synnyit.

Jos haluat periä biologisen isäsi, täytyy tietenkin sosiaalisen isäsi isyys kumota. Varmasti kiva tieto miehelle, joka on rakastanut sinua kuin omaa lastaan ja nyt ryhdyt laskemaan, kumman isän periminen on taloudellisesti kannattavaa.

[/quote]

Nyt tähän täytyy ihan ensimmäisenä sanoa, että mistä ihmeestä sinä päättelet, että hän on rakastanut minua kuin omaa lastaan?? Aikasmoinen johtopäätös vedetty! 

Toisekseen, miettikääs omalle kohdalle. Isälläni on ns normaali omaisuus, mutta biologisella isälläni on miljoonaomaisuus! Ihan aidon rehellisesti nyt kysyn, mitä itse tekisitte?

Vierailija
5/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:38"]

[/quote]

Nyt tähän täytyy ihan ensimmäisenä sanoa, että mistä ihmeestä sinä päättelet, että hän on rakastanut minua kuin omaa lastaan?? Aikasmoinen johtopäätös vedetty! 

Toisekseen, miettikääs omalle kohdalle. Isälläni on ns normaali omaisuus, mutta biologisella isälläni on miljoonaomaisuus! Ihan aidon rehellisesti nyt kysyn, mitä itse tekisitte?

[/quote]

Huoria on kaikenlaisia.

Vierailija
6/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahako se vain kiinnostaa?

Vierailija
7/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mitä haluat, mutta jos bioisällä on miljoona omaisuus niin varaudu siihen, että käy kuin Kari Tapion kohdalla. Tapioltahan jäi miljoona omaisuus ja lehtolapsi sai oikeuden kautta pikkasen reilu 2000€. =D

Rikkaat osaa huolehtia rahoistaan.

p.s Miestä ei voi myöskään pakottaa testiin, mikäli hän esim. muuttaa ulkomaille tms.

Vierailija
8/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:45"]

Rahako se vain kiinnostaa?

[/quote]

Ei. Mutta tässä viestiketjussa pohdin vain ja ainoastaan rahaa, en tilanteen muita puolia. Edelleenkin kiinnostaa, mitä itse tekisitte?

Vierailija
9/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakolla loisiva kanttura bongattu! Taattua av-laatua!

Vierailija
10/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin äidin puolison isyyttä kumotaan, joten voit heittää hyvästit siittäjäsi rahoille.
Vertaa vaikka uutisoitiin tapaukseen, jossa kaksosten tunnustanut isä pysyi isänä vaikka ilmeni myöhemmin ettei ollut isä ja haki isyyden kumoamista.
Mutta toisaalta, mitä sanoo uusi isyyslaki?

Vierailija
11/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:38"]

[/quote]

[/quote]

Ai että mitä itse tekisin? Antaisin asian olla. Jos biologinen isä ei ole saanut sinusta tietää, niin miksi nyt haluat häntä rangaista? Ja jotta pääsisit käsiksi miljoonaomaisuuteen, kannattaa ensin selvittää, mikä on koko tuo prosessi. Eli ensin isyys pitää kumota ja sitten saada biologinen isä tunnustamaan lapsensa. Lisäksi voi käydä kuten meillä kävi, että isääni biologiseksi isäksi väittänyt ei ollutkaan hänen tyttärensä, joten näin kahden isän loukusta päädyttiin kokonaan isättömäksi. Nainen sai kaiken lisäksi tietää, että äidillään oli 6-8 isäehdokasta eli kohtalaisen vilkas sukupuolielämä jopa 70-lukuiseksi vapautuneeksi naiseksi.

Jep, myös minun isälläni on miljoonaomaisuus, joten varmasti teki mieli päästä apajille.

Vierailija
12/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä sinun pitää lapsena hakea sitten isyyden kumoamista kanteella, jonka jälkeen voit vaatia toisen miehen isyyden tunnustamista. Määräaikaa tällaisen kanteen tekemiselle ei sinun osaltasi ole eikä myöskään biologisen isäsi kuolema estä sinua vaatimasta isyyden tunnustamista (ainoastaan oma kuolemasi estää).

Periminen tapahtuu sitten ihan niin kuin muutoinkin; tulet perimään äitisi ja biologisen isäsi rintaperillisenä. Nykyistä isääsi et peri, mutta toisaalta jos olet nykyisten vanhempiesi ainoa lapsi niin siitä seuraa sitten vain se, että jos isäsi kuolee ensin perii ensin äitisi ja sitten sinä. Sillä tapaa voisit saada tuollaisen perijän värisuoran. Eipä muuta.

Vierailija
13/13 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:16"]

Ensinnä sinun pitää lapsena hakea sitten isyyden kumoamista kanteella, jonka jälkeen voit vaatia toisen miehen isyyden tunnustamista. Määräaikaa tällaisen kanteen tekemiselle ei sinun osaltasi ole eikä myöskään biologisen isäsi kuolema estä sinua vaatimasta isyyden tunnustamista (ainoastaan oma kuolemasi estää).

Periminen tapahtuu sitten ihan niin kuin muutoinkin; tulet perimään äitisi ja biologisen isäsi rintaperillisenä. Nykyistä isääsi et peri, mutta toisaalta jos olet nykyisten vanhempiesi ainoa lapsi niin siitä seuraa sitten vain se, että jos isäsi kuolee ensin perii ensin äitisi ja sitten sinä. Sillä tapaa voisit saada tuollaisen perijän värisuoran. Eipä muuta.

[/quote]

Paitsi että olet väärässä. Jos ap:n ei-biologinen isä kuolee lapsettomana (oletus: ap ainoa lapsi), niin ap ei suinkaan peri äitinsä jälkeen tämän osuutta vaan se menee ko. miehen rintaperillisille eli vanhemmille tai sisaruksille. Ap:n äidillä on puolisonsa kuoleman jälkeen oikeus hallita omaisuutta, mutta ap ei sitä isän osalta enää peri.