Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi fb on sellainen peikko joillekuille?

Vierailija
22.02.2015 |

En käsitä. Olen mukana muutamassa yhdistyksessä ja paljon asiaa saadaan hoidettua fb:n kautta; tietoa tapahtumista, dokumenttien vaihtoa, linkkejä jne. yleensä suljetussa ryhmässä. Ja kaikissa yhdistyksissä on mukana 1-2 kpl " En ole enkä tule facebookkiin. Mulla ei ole mitään tarvetta jakaa yksityiselämääni kenenkään kanssa"  Kun siellä ei ole mikään pakko jakaa itsestä yhtään mitään ja rekisteröityäkin voi vaikka puolittaisilla tiedoilla ja lempinimellä jolloin identiteettivarkaus on hyvin epätodennäköinen. Ärsyttää kun sitten pitää tiedottaa viidellä eri tavalla ja monella eri foorumilla, tukkia sähköpostit liitteillä ja aina joku ei ole nähnyt jotain siellä sähköpostiketjussa.

Jos fb:hen liittyy pelkästään jollain nimellä eikä laita kuvaa eikä hyväksy ketään kaveriksi niin MITÄ riskejä oikeati on? ( ja enemmän kuin sähköpostiliikenteessä)

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat sinne kuvasi, niin mitään yksityisyyttä ei enää ole. Miksi pitäisi tehdä ilmaista työtä facebookin omistajille. Facebookinkäyttäjänä olet orja. Näet mainoksia, joudut tuskailemaan vaihtuvien asetusten kanssa ja tietyn asian kieltääksesi joudut etsimään napin viiden epäloogisen klikkauksen takaa. No, klikkailkaa siellä vaan, mä panostan saman ajan omiin lapsiini. En siiven mitä joku vitun mulkku on tehny kakkunsa tai käyny, perkele, punttisalilla. 

Vierailija
22/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:59"]

Aika monessa ammatissa on ymmärrettävää ettei halua antaa tietojaan saataville. Ei tarvitse edes olla mikään vartija tai lääkäri.

[/quote]

Mitä tietojaan? Ei FB:ssä ole pakko antaa mitään, sähköpostikin voi olla täysin anonyymi.

[/quote]

Juuri näin. Ei ole mikään pakko käyttää koko nimeään tai antaa itsestään oikeita tai vääriä tietoja tai käyttää samaa sähköpostiosoitetta kuin missään muualla. Ei mikään pakko laittaa mitään kuvaa, mikään pakko hyväksyä ketään kaveriksi tai päivittää mitään. Voi tarkoituksella rekisteröityä väärinkirjoitetulla sinnepäin nimellä jne.

Joten mikä kamala riski liittyy tälläiseen tarpeen mukaiseen profiiliin? 

[/quote]

Ja käyttää tuota nimi nimi-profiilia tiedottamiseen ja kommunikointiin jossain harrastuspiirissä?

Parhaimmassa tapauksessa joku muu ryhmäläisistä tiedottaa kaikkia että tuo nimi nimi on sitten oikeasti se meidän sossu, syyttäjä, exän vainoama yh, että ei tartte ihmetellä vaan jutelkaa sille kuten kasvokkainkin teette...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat hoidetaan sähköpostilla, vapaa-ajan hömpät fb:ssä.

kukaan asiallinen ammattilainen ei tiedota minkään yhdistyksen asioista naamakirjassa, paitsi jos kyseessä on joku vaipparinki.

Vierailija
24/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aktiivinen twitterissä, se toimii minulle uutiskanavana. Jos joku ei saa minuun yhteyttä, kun en kuulu fecebookiin, niin ei ole minun ongelma.

Vierailija
25/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rekisteröidy minnekään, miksi pitäisi?

FBja muilla vastaavilla minäminä sivuilla kaikkein vähiten mitään tarvetta.

Jos jotain asiaa on, niin sähköpostilla tieto kulkee.

Vierailija
26/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen miettinyt kun parissa yhdistyksessä myös olen. Tottakai joillakin fb on mennyt jo alun alkaen ihan överiksi, mutta sitä voi käyttää myös järkevästi ja asiapitoisesti. Se on jokaisen käyttäjän itse päätettävissä oleva asia. En kuitenkaan jaksa enää taistella näiden jurottajien kanssa, ei heistä saa välttämättä muutenkaan mitään järkevää ulos.

Vierailija
27/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä teknologiasta jälkeenjääneitä jöröjä joita kaikki uusi pelottaa.

Vierailija
28/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:28"]

Olen aktiivinen twitterissä, se toimii minulle uutiskanavana. Jos joku ei saa minuun yhteyttä, kun en kuulu fecebookiin, niin ei ole minun ongelma.

[/quote]

itse olen myös twitterissä. Yksi sosiaalinen media riittää. Miksi sinä ap määrittelet sen, mikä on oikea kanava? Se voi yhtä hyvin olla vaikka whatsapp? 

Vierailija
29/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tukea kasvojenscannaustekniikkaa ja hyväksyä ihmisten yksityisyyden loukkaukset?

Vierailija
30/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat pelkästään tyhmiä ja itsekkäitä.

Vierailija
33/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:35"]

Ne on niitä teknologiasta jälkeenjääneitä jöröjä joita kaikki uusi pelottaa.

[/quote]

Päinvastoin, ATK harrastuksen (ja ammatin) parissa mennyt jo 25 vuotta, mutta edelleenkään en näe mitään syytä liittyä johonkin Facebookiin.

Tekniikasta olen kiinnostunut, ja kokeilen ensimmäisten joukossa, mitä uusilla laitteilla ja ohjelmilla saa sellaista tehtyä, mikä ennen ei onnistunut - FB on vain julkisuuden kipeiden teinien forumi.

Vierailija
34/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: miksei voi perustaa esim. sille yhdstykselle sivuja, joiden salasanat antaa niille jotka eivät "itsenään" ole Facebookissa? Näin jokainen näkee ne yhdistyksen jutut, riippumatta siitä onko yksityishenkilönä Facebookissa vai ei.

Noin on monilla (pienillä) yrityksillä, kuka tahansa työntekijä voi päivittää sivuja ilmn että pitää ns. "omalla kuvalla&nimellä" siellä olla pävittämässä, moni toki kirjoittaa alle esim. "Maija" tmv. kommentin alle. Isoilla firmoilla toki erilliset ihmiset hoitavat ko. tehtävää, mutta onhan siinä eroa on kyseessä esim. 2000 ihmisen firma vai esim. pieni kahvila jossa muutama työntekijä.

Vierailija
35/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:42"]

- FB on vain julkisuuden kipeiden teinien forumi.

[/quote]

TÄTÄ ASENNETTA JUURI en käsitä. Jos yhdistyksen suljetussa ryhmässä pohditaan seuravan kokouksen ajankohtaa tai ajankohadas siirtämistä monen sairastumisen takia tai asialistaa tai jaetaan linkkejä asiaan liittyvään dokumenttiin niin MITEN siinä ollaan julkisuuden kipeitä teinejä? 

Vierailija
36/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päätimme lopettaa tiedottamisen tilaisuuksista niille, joilla ei ole facebookkia. Jos aina vinkuu erityiskohtelua, sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
37/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:48"]

TÄTÄ ASENNETTA JUURI en käsitä. Jos yhdistyksen suljetussa ryhmässä pohditaan seuravan kokouksen ajankohtaa tai ajankohadas siirtämistä monen sairastumisen takia tai asialistaa tai jaetaan linkkejä asiaan liittyvään dokumenttiin niin MITEN siinä ollaan julkisuuden kipeitä teinejä? 

[/quote]

Koska edellyttää Facebookiin rekisteröitymistä, jota ei tee kuin julkisuuden kipeät teinit, jotka kuvittelevat että se elämä eletään FB:ssä

Vierailija
38/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittykööt tai eivät, en jaksa enää vängätä ihmisten kanssa jotka eivät jostain periaatteesta sinne liity. Ovat sitten omasta valinnastaan vähän ulkona asioista ja kuulevat sitten tapaamisissa mistä on ollut puhetta jos joku muistaa niistä kertoa. Useimmat kuuluvat FB:iin ja sinne on helppo suljettuja ryhmiä perustaa, ja demokratian mukaan mennään. 

Vierailija
39/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:54"]

Me päätimme lopettaa tiedottamisen tilaisuuksista niille, joilla ei ole facebookkia. Jos aina vinkuu erityiskohtelua, sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Ketä kiinnostaa...

Vierailija
40/58 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:54"]

[/quote]

Ketä kiinnostaa...

[/quote]

joo, kertoo jotain ihmisestä, joka valitsee facebookin ainoaksi ilmoituskanavaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi