Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaisi palkata työharjoittelijan?

Vierailija
22.02.2015 |

Tarkoitan tällä juuri sitä, että miksi joku haluaisi PALKATA HARJOITTELIJAN TÖIHIN? Eli henkilön, joka opiskelee, ei siis ole vielä valmistunut ja tekee kouluun kuuluvää työharjoittelua. Ja saa tästä palkkaa, ei kuitenkaan samaa palkkaa kuin kokeneemmat, mutta jonkinlaista palkkaa kuitenkin.

Kyllä kait jokainen ennemmin ottaa töihin ammattilaisen, jota ei tarvitse opettaa ja joka osaa itsenäisesti tehdä hommia. Eikös tälläiselle henkilölle se palkan maksaminenkin ole mukavampaa, kuin harjoittelijalle, joka ei kaikkea vielä osaa/pysty tekemään yksin?

Kunhan mietin, kun itse pääsin harjoitteluun josta saan siitä palkkaa opintotuen lisäksi. Olen erittäin hyvilläni tästä tottakai, mutta heräsi kysymys, miksi joku haluaisi riippakivekseen harjoittelijan, vai eikö niitä ammattilaisia vaan löydy ja työnantaja ajattelee, että otetaan nyt sitten edes harjoittelija tänne, kyllä se ajan kuluessa alkaa hommia oppiin paremmin?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainakin kaupan alalla opiskelija tienaa 70 % ammattilaisen (1. vuosi) palkasta ja harjoittelija sitten kai 80 %.

Vierailija
22/22 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu paljolti alasta. Olen tehnyt kaksi harjoittelua opiskelujen aikana ja molemmista sain vähintään silloisen korkeakouluharjoittelijan palkan eli noin 1100 euroa. Nykyään se taitaa olla jo enemmän. Ilmaista työtä en tee edes harjoittelijana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi