Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasketaanko ensirakaudeksi vasta se, jonka kanssa on pantu?

Vierailija
22.02.2015 |

Mielipiteitä? ! :D

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:07"]

Minä ihan oikeasti tekisin mitä tahansa, jos vain saisin ensirakkauteni takaisin. Mut meidän tilanteet ovat liian vaikeat. Itse olen ollut kohta 2,5v uudessa parisuhteessa ja exä vuoden. Hän löysi uuden alle kaksi viikkoa meidän eron jälkeen, mutta kertoi sen jutun kaatuneen siihen, että se oli vain laastarisuhde. Mitä tahansa. Olen todella seksuaalinen (siitä huolimatta ollut vain yhden kanssa, ja seksi tuli mukaan vasta päälle vuoden seurustelun jälkeen, mutta olisin täysin valmis elämään selibaatissa koko loppuelämäni. Olisin valmis perustamaan perheen tämän ihmisen kanssa, menemään naimisiin ja vaikka muuttamaan hänen kanssaan maailman toiselle puolelle. Rakentaa talon ja hankkia muutaman koiran. Elää ja vanheta hänen kanssaan. Nukahtaa joka yö hänen viereensä ja heräämään hänen vierestään. Jaksaisin rakastaa huonoinakin päivinä, läpi koko elämän. Joten panna voi rakastamattakin ja rakastaa voi panemattakin. t. 17v

[/quote]

Elät omassa mielikuvitus maailmassa. Rakastaa voi panematta ja panna voi rakastumatta. 

Mutta tuo mitä sinä koet ei ole rakkautta vaan pakkomiellettä ja ihastusta. 
[/quote]

En ole ollut kohta kolmeen vuoteen missään yhteyksissä exään, enkä usko mun tunteiden olevan vain ihastumista. Pakkomielle minulle oli tää mun nykyinen. Exää ajatellessa vain koko kroppaan leviää lämmin ja kutkuttava tunne, ei sitä samanlaisia pakkojuttuja, mitä nykyisen kanssa.

Vierailija
2/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska eihän panemiseen tarvita rakkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on hölmö, rakkaus ja yhdyntä eivät ole sama asia. Siis ei tietenkään.

Vierailija
4/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rakkaudeksi :D

Meinaan vaan että jos tilanne on se, että olen ollut muuten intiimisti kahden kanssa, mutta en halunnut yhdyntää kuin vasta kolmannen kanssa, niin voinko ajatella tämän kolmannen olevan ensirakkaus? Ja eihän mitään kaukoihastuksia lasketa myöskään? Ap

Vierailija
5/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen muistaa ensirakkauden vuosikymmentenkin päästä oli pantu tai ei.

Vierailija
6/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla rakastunut, jos ei koskaan ole pannut? Ap

Vierailija
7/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 10:45"]Voiko olla rakastunut, jos ei koskaan ole pannut? Ap
[/quote] voi

Vierailija
8/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. :D

Vierailija
9/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, hölmö!

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 10:45"]

Voiko olla rakastunut, jos ei koskaan ole pannut? Ap

[/quote]

Vierailija
10/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi olla rakastunut vaikka ei oltaisi pantu. Hölmö kysymys. Moni tuntuu sekoittavan seksin hurmion ja oikean rakkauden.

Vierailija
11/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vammainen

Vierailija
12/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ajattelen nyt jälkeen päin, että jos todella olisin ollut rakastunut, olisin pannut jo niiden aiempien kanssa enkä vasta sen kolmannen :P ... ap

Vierailija
13/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensirakkaus on eriasia, mitä eka pano. Minulla on yhä tunteita mun ensirakkautta kohtaan, vaikka pahin juttu, mitä me koskaan tehtiin, oli pusut ja käsikädessä käveleminen. Panna voi rakastamattakin ja rakastaa voi panemattakin.

t. 17v

Vierailija
14/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 10:50"]Ensirakkaus on eriasia, mitä eka pano. Minulla on yhä tunteita mun ensirakkautta kohtaan, vaikka pahin juttu, mitä me koskaan tehtiin, oli pusut ja käsikädessä käveleminen. Panna voi rakastamattakin ja rakastaa voi panemattakin.

t. 17v
[/quote] Mulla ei kuule sun iässä ollut vielä mitään tekemistä poikien kanssa. Ap

Vierailija
15/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika!mitenkäs se paneminen ja ensi rakkaus/rakkaus liittyvät toisiinsa?? No pannan nyt voi ketä tahansa mutta rakkautta se ei tarkoita/tarvitse. Rakkaus on minun mielestä tunnetila,haluat vain nähdä /olla tämän rakkauden kohteen lähellä,saatat jopa suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Panojen kanssa suunnittelet sitä seuraavaa panokertaa mitään muuta ei edes liiku mielessäsi.

Vierailija
16/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mä en ole harrastanut mitään "panoja". En pannut edes ekan poikaystävän kanssa vaikka olin jo parikymppinen, varmaan koska en rakastanut sitä! Ap

Vierailija
17/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakastaa ilman panemista. Mutta kyllä se pano syventää sitä rakkautta. 

Vierailija
18/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 10:50"]Ensirakkaus on eriasia, mitä eka pano. Minulla on yhä tunteita mun ensirakkautta kohtaan, vaikka pahin juttu, mitä me koskaan tehtiin, oli pusut ja käsikädessä käveleminen. Panna voi rakastamattakin ja rakastaa voi panemattakin.

t. 17v
[/quote] Mulla ei kuule sun iässä ollut vielä mitään tekemistä poikien kanssa. Ap
[/quote]

Ei me tehtykkään muuta, kun ujosti pussattiin ja käsikädessä käveltiin.

Mun tunteet mun ensirakkautta kohtaa, näin 3v erosta myöhemminkin, ovat yhä niin vahvat, että eläisin vaikka koko loppuelämäni selibaatissa, jos vain saisin hänet takaisin. Tekisin mitä vain, hänen vuokseen. Se on rakkautta.

t. 17v

Vierailija
19/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske panemista rakkaudeksi. Ensirakkauden kanssa olen tosin pannut, mutta en menettänyt hänelle neitsyyttä.

Vierailija
20/26 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei panemisen sijasta voi puhua rakastelusta? Vai onko sana jo hävinnyt palstan ja muutenkin nuorten kielenkäytöstä, myös nuorten vanhempien?

Oma ensirakkauteni oli syvää ihastusta ja halauksia & suudelmia pitemmälle ei menty. Muistan hänet loppuikäni, se oli kaunista.

En saarnaa, mutta siihen aikaan (1970-luvun alussa) ei ollut tapana mennä heti ääripäihin 15-vuotiaina. Onneksi niin.