Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle Leaks vitsailee avoimesti RAISKAUKSISTA.

Vierailija
22.02.2015 |

Sattuiko joku näkemään juuri äsken TV:stä tulleen Yle Leaks -ohjelman?

Itse olin nieleskellä itkua, sillä en voinut uskoa kuulleeni oikein. Ohjelmassa näyttelevä Teemu Tammisalo avoimesti vitsailee maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista, ilmeisesti mielestään oikein hupaisasti.

Minun täysin suomalainen expoikaystäväni raiskasi minut suhteemme aikana useita kertoja yhteisessä asunnossamme ja jatkoi tätä vielä suhteemme jälkeenkin. Olen nyt kolmen vuoden päästä vähitellen alkanut saada elinhaluni takaisin. En milloinkaan ole kokenut mitään niin hirvittävää ja julmaa, enkä siis mitenkään ole kykenevä ymmärtämään, mikä raiskauksessa on hauskaa ja mikä oikeuttaa tekemään siitä vitsin.
Lisäksi minulla on useita maahanmuuttajaystäviä, joten on todella törkeää yleistää kaikkien maahanmuuttajien olevan automaattisesti raiskaajia. Suomen yleinen asenne raiskausten suhteen on äärimmäisen vähättelevä, mutta sekään ei tee kaikista suomalaismiehistäkään raiskaajia.

Itseäni vaivaamaan jäänyt YDINKYSYMYS: Jos tämä on nyt se uusi sananvapauden trendi, että mitä tahansa huvittaa saa sanoa, satuttaa se miten paljon tahansa, esimeriksi törkeimpien rikosten uhreja, niin onko sananvapaudella enää minkäänlaista todellista arvoa?

Ja nyt toivoisin, että kaikki "miksi tulet tänne avautumaan ja huomiohuoraamaan" -kommentoijat voisivat ihan suoraan ohittaa tämän keskustelun. Sen sijaan toivoisin asiallista keskustelua ja mielipiteitä aiheesta.

Alla linkki äsken TV:stä tulleeseen Yle Leaks -ohjelmaan. Ko. "vitsi" löytyy kohdasta 12:55.
http://areena.yle.fi/tv/2237942

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumori on huumoria, kun sitä yritetään kieltää niin sitten vasta aletaan puhumaan sananvapaudesta, muuten näillä kahdella ei ole mitään tekemistä keskenään. Sananvapauden ensisijainen tarkoitus ei ole viedä huumoria äärimmilleen ja sanoa ihan mitä sattuu missä vain. Puhujan on ymmärrettävä hyvän maun rajat ja kannettava sanojensa seuraukset. Tämän vuoden sananvapausskandaali, viitaten Charlie Hebdoon, on erityisesti nostanut aiheen pintaan.

Internet suojaa henkilöllisyyttäni, joten henkilökohtainen mielipiteeni on helppo ilmaista:

Yleisesti ärsyttää, jos loukkaannutaan jonkun toisen puolesta. On harmi, että elämäsi on kokenut kolauksia, mutta yleiset vitsit eivät ole henkilökohtainen loukkaus, jos ne vain ovat olemassa.

Rento suhtautuminen elämään tekee onnelliseksi, takakireys ei. 

Itse olen suuri mustan huumorin ystävä. Pidän tökerösti yleistävistä, loukkaavista, ja paheksujien mielestä sairaista vitseistä. Se on minun oma asiani, piste. En kuitenkaan levitä huumoriani sattumanvaraisesti, esim. kerro raiskausvitsejä raiskatulle.

Vierailija
2/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että aiheesta tulee keskustelua!

Mutta juuri raiskausvitsejä tässä kerrotaan raiskatuille, sillä kuka tahansa saa katso niitä TV:stä.

Huumori ON vaikea laji ja tässä oli siinä mielestäni epäonnistuttu ja törkeästi. En ole takakireä, mutta omistan kuitenkin itsekunnioituksen. Huumori on taitolaji, eikä mielestäni pakonomainen shokeeraaminen edellytä minkäänlaista taitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 01:19"]

Ohjelma yritti loukata perussuomalaisia ei sinua. Tarvitset kait vietilukutaitoa, persujen pitäisi loukkaantua ei sinun ! Minua taas loukkasi, että perusuomalaisia piilo viesteillä loukataan.

KAIKKI SEKSUAALLINEN VÄÄRINKÄYTTÖ ON VÄÄRIN !

[/quote]

Raiskauksista vitsaileminen osoittaa, ettei monenkaan mielestä ole niin kovin väärin. En kyllä mitenkään ymmärrä, miten Persujen olisi tästä pitänyt loukkaantua. Tässä nimenomaan loukattiin maahanmuuttajia. Ja valitettavasti en voi sille itse mitään, jos loukkaannun näin traumaattisessa asiassa.

Mutta kaikki keskustelu tietysti suotavaa.

Vierailija
4/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa oli ihan hauskaa läppää. En pahoittanut mieltäni, vaikka persuja äänestänkin. Kyllä sen verran pitää olla huumorintajua, että kestää kevyen vitsinheiton.

Vierailija
5/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä.siinä.sanottiin, äänet ei toimi..

Vierailija
6/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 02:26"]

Mitä.siinä.sanottiin, äänet ei toimi..

[/quote]

Sketsissä maahanmuuttajat valittavat haja-asutusalueille sijoittamisesta, koska siellä ei ole tarpeeksi raiskattavia.

Vierailija
7/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 02:20"]

Minusta tuossa oli ihan hauskaa läppää. En pahoittanut mieltäni, vaikka persuja äänestänkin. Kyllä sen verran pitää olla huumorintajua, että kestää kevyen vitsinheiton.

[/quote]

Itse olen mustan huumorin harras ystävä, mutta tässä ylitettiin hyvän maun rajat monella aspektilla. Ei voida tässä tapauksessa mielestäni puhua "kevyestä" vitsinheitosta. Myöskään kaikkea ei ole velvollisuus ottaa vitsinä.

8/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä perussuomalaisia että maahanmuuttajia loukattiin tasapuolisesti, mikä on ongelma?

9/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 01:19"]

Ohjelma yritti loukata perussuomalaisia ei sinua. Tarvitset kait vietilukutaitoa, persujen pitäisi loukkaantua ei sinun ! Minua taas loukkasi, että perusuomalaisia piilo viesteillä loukataan.

KAIKKI SEKSUAALLINEN VÄÄRINKÄYTTÖ ON VÄÄRIN !

[/quote]

Raiskauksista vitsaileminen osoittaa, ettei monenkaan mielestä ole niin kovin väärin. En kyllä mitenkään ymmärrä, miten Persujen olisi tästä pitänyt loukkaantua. Tässä nimenomaan loukattiin maahanmuuttajia. Ja valitettavasti en voi sille itse mitään, jos loukkaannun näin traumaattisessa asiassa.

Mutta kaikki keskustelu tietysti suotavaa.
[/quote]

Voi jeesus. Jos vitsaillaan murhaamisesta, vitsailijamielestä murhaaminen on oikein?

10/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorista loukkaantujat siis ärsyttävät minua suunnattomasti.

Vierailija
11/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 00:59"]

Itseäni vaivaamaan jäänyt YDINKYSYMYS: Jos tämä on nyt se uusi sananvapauden trendi, että mitä tahansa huvittaa saa sanoa, satuttaa se miten paljon tahansa, esimeriksi törkeimpien rikosten uhreja, niin onko sananvapaudella enää minkäänlaista todellista arvoa?

[/quote]

Koko sananvapauden pointti on se, että mitä tahansa huvittaa saa sanoa. Tosin joskus sanomisistaan voi joutua kantamaan myös vastuun, mutta ei se kuitenkaan sitä peruspointtia poista. Mikäli sananvapaudella ei olisi mitään arvoa etkä saisi sanoa mitä huvittaa niin sinunkin viestisi olisi poistettu koska se voi loukata jotakuta.

Vierailija
12/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 02:42"]

[/quote]

Koko sananvapauden pointti on se, että mitä tahansa huvittaa saa sanoa. Tosin joskus sanomisistaan voi joutua kantamaan myös vastuun, mutta ei se kuitenkaan sitä peruspointtia poista. Mikäli sananvapaudella ei olisi mitään arvoa etkä saisi sanoa mitä huvittaa niin sinunkin viestisi olisi poistettu koska se voi loukata jotakuta.

[/quote]

Vastuu ei ole vain joskus, vaan jokaisen oikeuden mukana tulee aina automaattisesti myös vastuu.

Miksi saan näin aggressiivia vastaanottoja, kun haluan luoda keskustelua aiheesta? Jos joku harrastaa ko. "huumoria", silloin on ymmärrettävää, että aiheesta voi syntyä keskustelua.

Olen toki hieman yllättynyt mielipiteiden yhteneväisyydestä (sekä asiallisten että asiattomien kommenttien osalta), mutta otan sen vastaan.

Vierailija
13/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä on väärä kellonaika käydä tätä keskustelua, ei täällä ole vastaamassa kuin empatiakyvyttömät trollit. Olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan. Toivon sinulle voimaa ja parempia kokemuksia elämääsi.

Vierailija
14/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 03:14"]

Ap, tämä on väärä kellonaika käydä tätä keskustelua, ei täällä ole vastaamassa kuin empatiakyvyttömät trollit. Olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan. Toivon sinulle voimaa ja parempia kokemuksia elämääsi.

[/quote]

Terveisiä sinne Porvooseen!

Vierailija
15/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut linkkiä/ohjelmaa mutta voin kertoa että sinä selviät kunhan vain jaksat yrittää. Minun ex mies teki samanlaisia tekoa ja hyvä että sain itseni kuntoon,takapakkia tulee varmasti välillä mutta niin tulee kaikille muillekin.

Vierailija
16/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 03:14"]Ap, tämä on väärä kellonaika käydä tätä keskustelua, ei täällä ole vastaamassa kuin empatiakyvyttömät trollit. Olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan. Toivon sinulle voimaa ja parempia kokemuksia elämääsi.
[/quote]

Olet oikeassa! Olen uusi täällä, enkä siis tullut ajatelleeksi.

Vierailija
17/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 03:28"]En katsonut linkkiä/ohjelmaa mutta voin kertoa että sinä selviät kunhan vain jaksat yrittää. Minun ex mies teki samanlaisia tekoa ja hyvä että sain itseni kuntoon,takapakkia tulee varmasti välillä mutta niin tulee kaikille muillekin.
[/quote]

Kiitos, olet hieno ihminen!

Vierailija
18/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuiko joku näkemään juuri äsken TV:stä tulleen Yle Leaks -ohjelman?

Itse olin nieleskellä itkua, sillä en voinut uskoa kuulleeni oikein. Ohjelmassa näyttelevä Teemu Tammisalo avoimesti vitsailee maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista, ilmeisesti mielestään oikein hupaisasti.

Minun täysin suomalainen expoikaystäväni raiskasi minut suhteemme aikana useita kertoja yhteisessä asunnossamme ja jatkoi tätä vielä suhteemme jälkeenkin. Olen nyt kolmen vuoden päästä vähitellen alkanut saada elinhaluni takaisin. En milloinkaan ole kokenut mitään niin hirvittävää ja julmaa, enkä siis mitenkään ole kykenevä ymmärtämään, mikä raiskauksessa on hauskaa ja mikä oikeuttaa tekemään siitä vitsin.
Lisäksi minulla on useita maahanmuuttajaystäviä, joten on todella törkeää yleistää kaikkien maahanmuuttajien olevan automaattisesti raiskaajia. Suomen yleinen asenne raiskausten suhteen on äärimmäisen vähättelevä, mutta sekään ei tee kaikista suomalaismiehistäkään raiskaajia.

Ja nyt toivoisin, että kaikki "miksi tulet tänne avautumaan ja huomiohuoraamaan" -kommentoijat voisivat ihan suoraan ohittaa tämän keskustelun. Sen sijaan toivoisin asiallista keskustelua ja mielipiteitä aiheesta.

Alla linkki äsken TV:stä tulleeseen Yle Leaks -ohjelmaan. Ko. "vitsi" löytyy kohdasta 12:55.
http://areena.yle.fi/tv/2237942

[/quote]

Vierailija
19/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksenani ei missään tapauksessa ole vähätellä ap:n kokemaa kärsimystä, enkä ota nyt oikeastaan kantaa tuohon yleleaksin vitsiin. Kuitenkin huumori on siitä vaikea laji, että sitä ei yksinkertaisesti voi tehdä loukkaamatta jotakuta. Jos joku tähän pystyy, voi vapaasti kirjoittaa tänne vähintään kahden virkkeen pituisen vitsin, joka ei loukkaa ketään.

Vierailija
20/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli sarkasmia, rankkaa sellaista, mutta osuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi