Kiva perjantai- eli omikron- variantti saattaa periaatteessa levitä jo suomessakin!
Hong Kongissa virologi totesi että tuolla leviämistahdilla se on luultavasti jo useassa maankolkassa-eli yhtä hyvin se voi olla jo suomessa.
Ja jos se menee vielä rokotteista läpi niin tehohoidossa on kohta vilskettä.
Kommentit (77)
Tämä leviää kulovalkean tavoin ennen kuin Suomessa ehditään havaita ensimmäistäkään tartuntaa nyt, kun testausta on vähennetty radikaalisti, kouluissa on luovuttu suojatoimista ja koronapassilla saa bilettää aamuyöhön.
No tuon tarttumisen huomaa varmaan rokotettukin. Nythän virus voi olla tarttunut mutta mitään oireita et huomaa. Silti se voi aiheuttaa esim tukoksia verisuoniin koska rokote ei niiltä suojaa.
Rokottamattomia ei ainakaan voi syyttää ulkomailta tuotujen tautien osalta. Mehän ei edes päästä ulkomaille hakemaan niitä. :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä variantti on sairastuttanut kahdesti ja kolmesti eri rokotteilla rokotettuja. Sitä ei ole julkaistu, minkätasoisia oireet ovat olleet. Hätäkokoukset ja se, että rokotteita aletaan päovittämään on signaali siitä, että nykyrokotteet eivät toimi tähän versioon riittävästi.
Mutta sitä ei ole Suomessa ja kuka homo muutenkaan on tähän mennessä saanut koronan? En mä ainakaan, vaikka olen töissä sairaiden parissa. Ainoa, joille tämä on nyt ikävä uutinen ovat veronmaksajat ja hoitajat ja lääkärit. Ei kellekään muille alle 7-kymppisille. Joten kannattaa lopettaa se pelkääminen tähän. Johan tässä on hössötetty, osa palstalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomia ei ainakaan voi syyttää ulkomailta tuotujen tautien osalta. Mehän ei edes päästä ulkomaille hakemaan niitä. :D
Heti kun se on Suomessa teitä menee siitä sairaalaan ekana. Sitten voi syyttää kustannusten ja kuormituksen aiheuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
No tuon tarttumisen huomaa varmaan rokotettukin. Nythän virus voi olla tarttunut mutta mitään oireita et huomaa. Silti se voi aiheuttaa esim tukoksia verisuoniin koska rokote ei niiltä suojaa.
Eihän aiheuta :D. Mitään tällaisia tukoslöydöksiä oireettomilta rokotetuilla ei ole löytynyt, olet tainnut lukea iltasaduksi vähän roskalähteitä? Rokottamaton saa niitä piikkiproteiineja tartunnasta tuhatkerroin verrattuna rokotettuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä variantti on sairastuttanut kahdesti ja kolmesti eri rokotteilla rokotettuja. Sitä ei ole julkaistu, minkätasoisia oireet ovat olleet. Hätäkokoukset ja se, että rokotteita aletaan päovittämään on signaali siitä, että nykyrokotteet eivät toimi tähän versioon riittävästi.
Mutta sitä ei ole Suomessa ja kuka homo muutenkaan on tähän mennessä saanut koronan? En mä ainakaan, vaikka olen töissä sairaiden parissa. Ainoa, joille tämä on nyt ikävä uutinen ovat veronmaksajat ja hoitajat ja lääkärit. Ei kellekään muille alle 7-kymppisille. Joten kannattaa lopettaa se pelkääminen tähän. Johan tässä on hössötetty, osa palstalaisista.
Mä olen töissä vanhusten parissa. Viime talven työpaikkaepidemiassa asukkaissa 13 kuollutta, henkilökunnasta kuutisenkymmentä ja heistä 4 läheistä kollegaa sai tartunnan. Näistä 1 joutui sairaalaan, 3 sairasti kotona, 2 valitti vielä 3 kuukauden jälkeen nivelkipuja. Minä olen 42, riskiryhmää 2, puoliso 43, riskiryhmää 1. Lähityössä kävyänä olen luonnollisesti rokotettu ja maskillinen, ja sattuneesta syystä pidän etäisyyttä ihan kaikkiin baareissa riekkuviin myös siviilissä, oli heillä passit tai ei. Ihmisiin ei ole mitään luottamista näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä leviää kulovalkean tavoin ennen kuin Suomessa ehditään havaita ensimmäistäkään tartuntaa nyt, kun testausta on vähennetty radikaalisti, kouluissa on luovuttu suojatoimista ja koronapassilla saa bilettää aamuyöhön.
Älä pelkää ja ole hysteerinen. Suolaisesta joutaisi t @ p p a a koska teistä ei ole mitään muuta kuin haittaa Suomelle ja levitätte omaa hysteriaanne vain ympärillenne. T @ p a itsesi, et tule kestämään noita seuraavia uutisia, kun pitää niin ahertaa salaliittoteorioitasi keksimässä. Että miten taaskaan ei tehty mitään ja se on salaliitto, polkee kiukkuisena jalkaa Leena, 5v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen töissä vanhusten parissa. Viime talven työpaikkaepidemiassa asukkaissa 13 kuollutta, henkilökunnasta kuutisenkymmentä ja heistä 4 läheistä kollegaa sai tartunnan. Näistä 1 joutui sairaalaan, 3 sairasti kotona, 2 valitti vielä 3 kuukauden jälkeen nivelkipuja. Minä olen 42, riskiryhmää 2, puoliso 43, riskiryhmää 1. Lähityössä kävyänä olen luonnollisesti rokotettu ja maskillinen, ja sattuneesta syystä pidän etäisyyttä ihan kaikkiin baareissa riekkuviin myös siviilissä, oli heillä passit tai ei. Ihmisiin ei ole mitään luottamista näissä asioissa.
Vanhusten kuolemat ovat ikäviä, mutta jos he jo asuvat laitoksessa niin…. Toiseksi se on sinun oma valintasi jatkaa alalla, jossa taudin saaminen on noin iso riski. Hysteria, mitä nämä jotkut harrastavat ja valittaminen kun ei vain AUTA yhtään. Tekisivät hekin sitten sellaisia ratkaisuja elämässään, etteivät saa tautia. En mä ainakaan ole saanut ja koronan aikana olen koko ajan asiakkaita työssäni palvellut, eikä korona edes vähentänyt asiakasmääriä yhtään.
Eli meinaan että en ole ollut bunkkerissa tai muutenkaan eristäytyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten kuolemat ovat ikäviä, mutta jos he jo asuvat laitoksessa niin…. Toiseksi se on sinun oma valintasi jatkaa alalla, jossa taudin saaminen on noin iso riski. Hysteria, mitä nämä jotkut harrastavat ja valittaminen kun ei vain AUTA yhtään. Tekisivät hekin sitten sellaisia ratkaisuja elämässään, etteivät saa tautia. En mä ainakaan ole saanut ja koronan aikana olen koko ajan asiakkaita työssäni palvellut, eikä korona edes vähentänyt asiakasmääriä yhtään.
Eli meinaan että en ole ollut bunkkerissa tai muutenkaan eristäytyneenä.
Hyvänen aika, tietenkin on oma asiani. Irtisanouduin silmää räpäyttämättä etulinjasta keväällä -20, meillä kun ei ollut asianmukaisia suojaimia HVK:n ja Sarmasteen maskikauppatunarointien vuoksi. Teen tarvittaessa saman toisenkin kerran, yhtä kevyesti. Tämä nyt vaan oli esimerkki siitä, että sitä tosiaan on liikkeellä (tällä hetkellä epidemia 2 osastolla), ettei rokotus ja passi poista maalaisjärjen rarvetta ja että asia koskee myös alle seitsemänkymppisiä ei-hoitajia.
Uudet variantit päästetään nytkin tänne, siitä ei ole epäilystäkään. Eihän nytkään aloitettu rajoitustoimia kuin vasta sitten, kun oli enää yksi tehohoitopaikka jäljellä (kun on paska osunut jo tuulettimeen). Ennakointi on Suomessa tuntematon käsite.
Vierailija kirjoitti:
Uudet variantit päästetään nytkin tänne, siitä ei ole epäilystäkään. Eihän nytkään aloitettu rajoitustoimia kuin vasta sitten, kun oli enää yksi tehohoitopaikka jäljellä (kun on paska osunut jo tuulettimeen). Ennakointi on Suomessa tuntematon käsite.
Nää kreikan aakkoset on vaan tekosyy piikkihaitoille.
Vierailija kirjoitti:
Rokote niitä tukoksia aiheuttaa.
[/quote]
Se paperilappu naamasi edessä ei suojele kuin roiskeilta.[/quote]
Tämä! Ihmiset tuudittautuu ihan liikaa maskien suojaan. Perus kirurginen kasvosuojain ei suojaa kuin roiskeilta.
Kannattaa lukea tää uudesta variantista:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10245769/Botswana-Covid-varian…
Hanki ensin vaikka vähän tietoa rokotteista
”ei ole mitään a näyttöä siitä, että nämä muunnokset a romahduttaisivat rokotevasteen.”
Toinen a puoli a immuniteettia on a soluvälitteistä, johon a nämä muunnokset a eivät a vaikuta tämänhetkisen a tiedon mukaan. Se a on tärkeämpi a puoli, koska a se tuo suojan vakavaa a tautia vastaan.