Tytölle Alma nimeksi.
Tuleeko mieleen Kassi-Alma? Siis koditon nainen, joka kantaa omaisuuttaan muovikasseissa mukanaan.
Kommentit (24)
Minusta se on kaunis nimi ja oli meilläkin harkinnassa.
Noita mielleyhtymiä joillekin tulee monista muistakin nimistä, joten sen takia ei kannata kaunista nimeä karsastaa.
liian kulmikkaalta nimeltä, ei siis tarpeeksi pehmeältä ja kauniilta. Toisaalta Alma on nimi, jossa on "munaa". Almalle ei ryppyillä. :)
Ja jos lapsenne näyttää mielestäsi Almalta, annatte sen nimen.
Mitä väliä mitä muut ajattelevat :)
Musta Alma on ihana nimi!!!
tarkoittaa:
espanja = sielu
unkari = omenoita (monikossa!)
hebrea = neito
latina = hyvä, lempeä
saksa = sellainen lehmä joka lypsää hyvin :-)
nimi tunnetaan myös arabian ja venäjän kielessä.
Mikähän muoto mahtaa olla kyseessä? Ei ole tullut kyseinen nimi vastaan, vaikka venäjän ope olenkin.
Anna ihmeessä! Itsekin antaisin, mutta kun veljen tyttö on jo Alma. Tarkoittaa tosiaan sielua espanjaksi. Turha miettiä mitään Kassi-Almaa, eihän Iidaa ja Ainoakaan ajatella enää nykyään mummon nimiksi. Ihan oikeasti, kelle tulee mieleen joku juoppo(?) mummo, jos tapaa suloisen pienen Alma-tytön?
laita enemmin vaikka aava tai anja, mut ei mitään kassi almaa! YÖK! Yhden mun tuttuni, jota muuten inhoan, hänen tyttönsä nimi on alma. YÖÖK!!
en kai sitä muuten olisi koiralleni antanut.
Mutta ei sis mitenkään ruma tai ärsyttävä nimi, lähinnä neutraali - ei ihastuta eikä vihastuta. :)
ikätoverit tuskin sitä tietää. Nimi on ihan ok.
harkitsin tätä nimeä myös omalle tytölle.
itsellä ei tule kassi-alma mieleen vaan koskelan alma väinö linnan täällä pohjan tähden alla-kirjasta. jos alma kuitenkin jotenkin "kauhistuttaa" niin elma sitten.:D
Alma nimi oli yksi nimi vaihtoehdoista meidän esikoiselle, mutta hylättiin tuo nimi tuon Kassi-Alman takia.
Ja tuo Kassi-Alma on jo niin vanha juttu/vitsi, että harvalla enää mielessä. Alma on kaunis, lämmin, sointuisa nimi.
Ja tuo Kassi-Alma on jo niin vanha juttu/vitsi, että harvalla enää mielessä. Alma on kaunis, lämmin, sointuisa nimi.
Katri-Helenan kappale"Almaaz, sä onnen lapsi oot.." ja eikös Laura Malmivaarankin tytön nimi ole Alma?
siksipä meidän viime keväinen psk-vasikka sai sen nimekseen.
Mulle tulee siitä lämpimiä muistoja mieleen. Kun olin alle kouluikäinen, minua hoiti ihana Alma-niminen täti. Rauha hänen muistolleen.
Almahan on toimeliaan ja kipakan naisen nimi! Kaukana munattomasta! Meidän Almalla ei muuta olekaan kuin munaa!
"Ei tule. Mielestäni ihan ok nimi, josnkin hieman "munaton".
"