Kevyitä eväsvinkkejä (lounas)
Yritän pudottaa painoa ja mietin millaisia eväitä kannattaisi jatkossa ottaa mukaan töihin. En kaipaa välipalavinkkejä vaan ideoita terveellisistä mikrossa lämmitettävistä (itse tehdyistä) ruuista. Sellaisia, joista lähtee nälkä. Työni on osittain fyysistä, joten pitää olla täyttävää.
Salaatteja syön paljon kotona, mutta töihin en niitä evääksi ota, koska nahistuvat jääkaapissa lounaaseen mennessä (eväät teen kotona edellisiltana aina seuraavalle päivälle / päiville).
Kommentit (26)
-Täysjyväriisiä, kanaa ja kasviksia kookosmaidolla
-Kalaa ja uunikasviksia
-Jauhelihakeittoa naudan lihasta
-Kasvissosekeittoa
-Bataattia on helppo käyttää perunan ja muiden lisukkeiden korvikkeena
Mä teen keittoa aina ison kattilallisen, n 10 litraa ja jaan sen pakasterasioihin. Meillä on töissä iso pakkanen, 4 vetolaatikkoa ja se on aina tyhjä, joten vien repussa niin paljon näitä rasioita mitä pakkaseen mahtuu. Otan aina edellisenä päivänä sulamaan ja perjantaina laitan sulamaan ennen kun lähden töistä. kuumennan keiton mikrossa, laitan termosmukiin, juon sen siitä ja syön ruisleivän keiton mukana.
Keitto ei montaa euroa maksa, ruisleipä vähän enemmän, mutta hyvin pitää nälkää. Aamuisin syön kunnon annoksen puuroa ja ip syön vielä banaanin.
Jos salaatti nahistuu, on jossain vika. Salaatti kannattaa pestä ja sitten kuivata, esim kuivauskaapissa tai lingossa. Sen jälkeen repiä ei pilkkoa veitsellä. Veitsella leikkaaminen + aika tarkoittaa nahistumista. Mutta myös salaatteja voi tehdä muihin pohjiin. Couscous on mainio, samoin ihan perusmakarooni. Ja nämä kestävät aikaa paremmin.
Rahkat, salaatit tai smoothiet eivät riitä millään jaksamaan. Jälkimmäiset vinkit olivat parempia, kiitos niistä!
Ruuan teen tosiaan edellisiltana ja seuraavan päivän lounaaseen mennessä minun salaattini kyllä menevät ikävän nuhjuisiksi. Tai sitten olen vain nirso?
-ap
Tee edellisenä iltana juustopannaria. Munia, juustoraastetta, raejuustoa ja jotain mistä tykkäät (kinkkua, paprikaa, sieniä....) sekaan ja uuniin. Voi syödä kylmänä tai lämpimänä ja pitää nälkää.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:20"]
Mun lounas: Kaurapuuroa, jossa seassa: - 100g rahkaa - 0,5 dl vaaleaa soijarouhetta - Banaani tai joku hedelmäsose Tai - 100 g raejuustoa - hieman aromisuolaa - Omena Pitää nälkää n. 3 tuntia
[/quote]
Ai, 3 tuntia pitää nälkää! Ei ehkä ihan hyvä vaihtoehto :D
Linssikeitto