Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko, että lapsenne huolehtivat teistä kun olette vanhoja?

Vierailija
21.02.2015 |

Minä en usko. Jos vanhana tarvitsen enemmän apua, en usko että kukaan lapsista ottaisi minua kotiinsa asumaan. Sellaista ei vain nykyään tehdä. Ja jos joku lapsista kumminkin haluaisi niin tehdä, ei niiden puolisot siihen suostuisi.
Se apu mitä saisin, olisi korkeintaan kotiavun maksaminen, jos edes sitäkään.
Eläisinpä Etelä-Euroopassa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:40"]Toivon niin. En todellakaan haluaisi muuttaa aikuisen lapseni huomaan, mutta olisi mukava, jso lapsi lupauksensa mukaan auttelisi kaupassakäynnissä ja jos tarve tuli hommaisi laitospaikan ja kävisi katsomassa.

Oletko ap sitten itse hoitanut vanhempasi teillä?
[/quote]

Isä on jo kuollut ja äiti on vasta 54-vuotias. Ap

Vierailija
22/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:42"]

4: äidillesi ihan varmasti riittää, että käyt katsomassa häntä hoitolaitoksessa sitten kun voimat eivät riitä kotiasumiseen. Et hylkää vaan muistat.

Tiedän itse kokemuksesta, että monisairaan vanhuksen hoitamiseen ei aina yhden voimat riitä. ) :

Läheiseni ovat saaneet hyvää hoitoa vanhainkodeissa ja arvostan todella paljon vanhustenhoitajia. Se on vaativa ala.

[/quote]

Kirjoitin tuossa aikaisemmin henkilökohtaisesta avustajasta. Se vaihtoehto kannattaa ehdottomasti kartoittaa ennen laitoshoitoa. Kirjoitan siitä tässä, koska kaikissa kunnissa ei tiedoteta asukkaille kaikista tarjolla olevista vaihtoehdoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän päättäjät puuhaavat jotain velvollisuuksia iäkkäiden lapsille, kun yhteiskunnan rahat eivät riitä. Voipi tulla jonkinasteinen oakko lapsille jälleen. (1960-luvulla kumottiin lasten vastuuseen pakottava laki)

Vierailija
24/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:07"]Minulla on nyt semmoinen tilanne meneillään, että äidiltäni löytyi eräs harvinainen sairaus joka rappeuttaa pikkuhiljaa kokonaan. Olen vasta 22-vuotias, ja odotettavissa on, että 5 vuoden sisällä täytyisi ryhtyä omaishoitajaksi. Itse olen aivan kauhuissani asiasta, en todellakaan usko että äitini haluaa että tavallaan hukkaisin monta vuotta elämästäni hänen hoitamiseen. Äitini sisko taas on sitä mieltä että minulla on tavallaan velvollisuus ryhtyä omaishoitajaksi. Tilanne on kaiken kaikkiaan ihan kamala ja rakastan äitiäni yli kaiken. SYdäntä särkee ajatella että joutuisin hänet laittamaan johonkin laitokseen, mutta jos en sitä halua niin käytännössä omaishoitajuus olisi ainut vaihtoehto. Mitä mieltä olette asiasta?

Jos ajattelen asiaa omalla kohdallani, en todellakaan haluaisi että lapseni joutuisi hoitamaan minua 24/7. Tietysti autan äitiäni kaikessa mahdollisessa, mutta se että joutuisin olemaan hänen apunaan vuorokauden ympäri olisi minulle ehkä liikaa kun oma elämä tuntuu olevan vasta alussa..
[/quote]

Olen vakaasti sitä mieltä, että sinulla on oma elämä elettävänä. Kakkonen vastasi hyvin yleisellä tasolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä