Kotilääkärit! Diagnosoikaa mikä minua vaivaa!
Oireet:
Väsymys, päänsärky (lähes joka päivä jo syksystä lähtien), ruuansulatusongelmat, närästys, ihon kuivuminen ja silmien kuivuminen. Selän kanssa ongelmia, mutta kiropraktikko auttanut.
Ikä 40-vuotta, terveelliset elintavat mutta stressaava työ
Kommentit (19)
En halua pelästyttää mutta mulla kaikki nuo samat + lisäksi jonkiverran nivelkipuja ja kurkkukipuja ja todettiin kilpirauhasen syöpä :(
Tuota kilpparia minäkin epäilen koska aivosumu ( unohdin ekassa viestissä) on jatkunut myös syksystä alkaen.
Mutta mitää painon nousua minulla ei ole ( 175/60) ollut jo vuosia, voiko silti olla kilppari?
Ap
Luettelet ihan epämääräisiä oireita. Tuuansulatusvaivat? Tarkoitatko ripulia vai ummetusta. Ihon kuivuminen? Onko ihottumaa, kuivia läikkiä vai mitä? Millainen väsymys? Lisääntynyt unen tarve vai vasn väsymyksen tunne? Päänsärky? Mllainen, onko kohtauksittaista vai jatkuvaa, onko jomottavaa.
Ruuansulatusvaivat, enemmän närästystä. Vatsa toimii muuten hyvin. Iho kauttaaltaan pintakuiva ja vähän punainen, ei ihottumaa. Väsymyksen tunne joka päivä, mutta ei lisääntynyttä unentarvetta. Päänsärky jatkuvaa, jämnityspäänsäryn tapaista, ei jomottavaa. Aivosumu vaikuttaa jo työntekoon, unohdan sanoja, mitä olin tekemässä jne. En polta enkä juo yhtään alkoholia.
t. Ap
Eikö olisi hyvä käydä lääkärille kertomassa noi oireet, on sen verran montaa ongelmaa.
Krooniselta migreeniltä kuulostaa. Auttaako NSAID ja triptaani päänsärkyyn?
Olen käynyt vasta julkisella puolella, ei mitään tehty. Funktionaaliselle menen seuraavaksi.
Mutta olette siis sitä mieltä että jotain minussa vikana, ei vaan iän tuomia kramppeja?
Ap
Minustakin kuulostaa kilpiraushasperäiseltä. Lue nyt ylhäällä oleva jodikeskustelu.
Minustakin kuulostaa kilpiraushasperäiseltä. Lue nyt ylhäällä oleva jodikeskustelu.
Sulla on särkylääkepäänsärky. Vatsavaivat myös kipuläälkeestä johtuvia.
Hae estolääkkeet päänsärkyyn niin pääset kierteestä eroon.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:47"]Olen käynyt vasta julkisella puolella, ei mitään tehty. Funktionaaliselle menen seuraavaksi.
Mutta olette siis sitä mieltä että jotain minussa vikana, ei vaan iän tuomia kramppeja?
Ap
[/quote]
Funktionaaliselle?
Syön kuitenkin sushia viikottain, missä jodia. Tosin olen suolan vaihtanut ruususuolaan, pitää näköjään ostaa myös jodioitua suolaa. Voiko olla kroonista migreeniä, kun ei ole jomottavaa kipua? Särkylääkkeitä käytän muutaman kerran kuukaudessa. Funktionaalisella puolella keskitytään näihin kilpirauhasongelmiin kokonaisvaltaisesti, käsittääkseni koska en ole koskaan ollut.
t. Ap
Kuulostaa itseltäni noin kaksi vuotta sitten. Lopuksi muisti niin huono, että unohtelin hellan päällee ja ties vaikka mitä. Työpaikkalääkärin diagnoosi oli burnout ja antoin 2,5 viikkoa saikkua. Helpotti vähän. Syksyllä sain Thyroxinin kokeiluun ja oireet helpotti kunnes viime syksynä paheni lääkkeistä huolimatta. Tällöin minut jätettiin yksin oireiden kanssa, ei seurantaa ei annoksen nostoa. Toinen lääkäri käski heti lopettaa lääkkeet koska kilpparissani ei vikaa.
Nyt kilppari selvityksessä kauttaaltaan. Pitäisi varata lääkärille aika jotta saisin tulokset. Tukset viittaa siihen että olisi ongelmia t3 muunnoksessa. Jodivajaustakin on.
Kuulostaa itseltäni noin kaksi vuotta sitten. Lopuksi muisti niin huono, että unohtelin hellan päällee ja ties vaikka mitä. Työpaikkalääkärin diagnoosi oli burnout ja antoin 2,5 viikkoa saikkua. Helpotti vähän. Syksyllä sain Thyroxinin kokeiluun ja oireet helpotti kunnes viime syksynä paheni lääkkeistä huolimatta. Tällöin minut jätettiin yksin oireiden kanssa, ei seurantaa ei annoksen nostoa. Toinen lääkäri käski heti lopettaa lääkkeet koska kilpparissani ei vikaa.
Nyt kilppari selvityksessä kauttaaltaan. Pitäisi varata lääkärille aika jotta saisin tulokset. Tukset viittaa siihen että olisi ongelmia t3 muunnoksessa. Jodivajaustakin on.
Hei 18, olitko siis julkisella puolella? Minkälainen ruokavalio sinulla on?
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:25"]Oireet:
Väsymys, päänsärky (lähes joka päivä jo syksystä lähtien), ruuansulatusongelmat, närästys, ihon kuivuminen ja silmien kuivuminen [/quote]
Nämä voi johtua stressistä. Tai huono sisäilma...