Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"EU-komissio päivittää suosituksia: Koronapassi olisi voimassa vain 9 kuukautta ilman tehosterokotetta"

Vierailija
26.11.2021 |

Foliot olivat taas oikeassa. Oletko valmis tehosterumbaan?

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/eu-komissio-paivittaa-suosituksia-ko…

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa jo päästä yli tosta passinarinasta. Se on nyt täällä, ja se ei ole ongelma enemmistölle. Tämä on demokratia, jossa enemmistön päätös asioihin riittää. Teillä on mahdollisuus saada se passi (ainakin vielä) negatestillä eli ei syrjitä ketään. Jokainen ymmärtää, ettei vihreä valo tarkoita automaattisesti negaa, kyse on todennäköisyyksistä.

Hei Aatu!

Vierailija
42/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pliis myydä meidän perustuslakia jollekin ulkomaalaiselle jättiyhtiölle passin muodossa. Sitten ollaan kuulkaas The Vanguard Groupin totaalisen kontrollin alla ja tuskin enää paluuta on.

Nyt itsenäisyyspäivän lähestyessä voitas vaikka muistella sit sitä että meille on tänne isoilla uhrauksilla sodittu itsenäisyys ja hyvinvointivaltio. Nii jos ei vedettäis sitä kaikkea nyt vessasta alas, vielä on vetraaneja hengissäkin, niin odotetaan edes että pääsevät haudan lepoon ennen kuin tuhotaan mitä toiset vaivalla rakensi.

Sale on jännästi lopettanut jo itsenäisyyden juhlinnat.

Mä juhlin silti vielä! Pistän Kekkosen kuvan ruutuun ja laulan Finlandiaa. Vien kynttilät isoisien haudoille, molemmat kuolivat, vaikka elivät pitkän elämän sotainvalideina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen EU-maahan tuon päättää itse, kuinka kauan passi on voimassa. Nythän Ranskassa päätettiin, että kaikilla aikuisilla tulee olla 15.1. kolmas rokote otettuna 5 kk edellisestä, mikäli haluaa passin pitää voimassa.

Vierailija
44/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
45/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka sanoo että passi ei muka syrji koska voi käydä testissä on kyllä ihan pihalla. ”Näytteenottopisteillä ei testata henkilöitä jotka tarvitsevat negatiivisen testituloksen koronapassia varten”

Eli passia varten tarvitaan neg tulos mutta neg testiä ei oteta passia varten.

Ei ole rokottautuminen pakollista, juu ei.

Kai te kaikki jotka ette omista ettekä muiden perusoikeuksista välitä olette nyt edes miettineet sitä puolta, että tämä passijärjestelmän käyttöönotto ja ylläpito ei ihan varmastikaan ole meille ilmainen. Miksi me halutaan nyt väenvängällä ottaa joku systeemi joka ei koronatilanteen kannalta auta yhtään mitään ja vielä maksaa siitä?? Ja onko kukaan miettinyt tietoturvapuolta yhtään? Voitko luottaa, että se on turvallinen ja että kukaan ei ikinä pääsis hakkeroimaan tai väärinkäyttämään henkilötietoja mitenkään? Voiko joku oikeasti olla niin naiivi..

Vierailija
46/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... miksi juuri 9 kk?

Sehän on sama kuin naisen raskauden aika. Eli uuden ihmisen kehittymisen aika. 

Onko yhtään lasta vielä syntynyt täysin koronarokotetuille vanhemmille? Sellaista joka olisi pantu alulle rokotettuna ja synnytetty rokotettuna. Ymmärtääkseni tuskin vielä, koska rokotetta on jaeltu hedelmällisessä iässä oleville vasta sen verran vähän aikaa.  Mietin vaan, että mitenköhän siinä käy. Yksi syy jaella rokote 9kk välein voisi nimenomaan olla väestön uusiutumisen lakkauttaminen. 

Rokotetuista en tiedä. Mutta eräs mun tuttavapariskunta, jotka sairasti koronan, saivat juuri terveen lapsen. Vink vink!

Vierailija
47/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

No tämähän ratkas tän passiongelman!

Vierailija
48/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kans joskus sun näköinen Tarzan poikkiksena. Mukava kaveri, mutta aika kehno sängyssä...

Vierailija
49/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tarkoittaa sitä  että kolmesti rokotetut ovat kohta vain kahdesti rokotettujen panttivankeja ja jne...

Vierailija
50/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta alkuun puhuttiin laumasuojasta, joka saavutettaisiin 1 tai 2 rokotteen jälkeen.

Kunnes tuli ilmi, että rokote saattaakin olla influenssarokotteen kaltainen, kausittain otettava.

Kunnes ilmeni, että rokote vuotaa.

En nyt henkilökohtaisesti ymmärrä, kuka tuohon rokotteeseen enää luottaa ja kuinka pitkään ihmiset ovat valmiita tuon kuitenkin vakaviakin haittoja ko. vuotavan rokotteen takia ottamaan.

Ja sitten sitä vielä tyrkytetään pienille lapsille.

Olen itse tuplarokotettu, mutta en luota rokotteen tehoon. En käy yökerhoissa sun muissa koronapassia vaativissa paikoissa. Ja periaatteestakin vastustan koko passia.

Olen alkanut kyseenalaistamaan koko touhun. Median probagandan ja pelottelun, ministerien valheelliset lausunnot. Mitä vielä?

Pakostikin herää kysymys, mikä järki on koronapassissa, jos rokote vuotaa ja miksei laiteta yhdenmukaisia rajoitteita kaikille? En näe syytä sille, miksi baarit saavat olla yötämyöden auki yhtään kenellekään.

Lisäksi tuo rokotepakotus on alkanut herättää kummastusta, valehdellaan ja lupaillaan ties mitä, jotta kansalaiset ottaisivat rokotteen. Ja silti tilanne vain pahenee. Itse tulen kyllä harkitsemaan hyvin tarkkaan kolmatta rokotetta. Koronapassilla en edes mitään tee.

Vierailija
51/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotevastaisten ansiota että ollaan tässä tilanteessa. Ilman heitä olisi teholla 10kpl ja oltaisiin palattu normaaliin elämään.

Miten niin muka? Heitä on vähemmistö

Vierailija
52/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lykkään kakkosrokotteeni hakemista mahdollisimman pitkälle, jotta mulla on se passi voimassa ensi kesän festareilla, kun ehkä kiinnostaa niillä käydä.... Itsesuojeluvaisto estää menemästä passipaikkoihin nykyisillä tartuntalukemilla. Passishoppailuko tässä nyt sitten on tavoitteena?

Joko tän koronan pitää antaa levitä tai tukahduttaa se kunnolla, mutta tää soutaminen ja huopaaminen on ihan hanurista.

Vierailija
53/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotevastaisten ansiota että ollaan tässä tilanteessa. Ilman heitä olisi teholla 10kpl ja oltaisiin palattu normaaliin elämään.

No hyvin on suhun ainakin median vihanlietsontapropaganda purrut. Vai voitko perustella tähän uskottavasti että mihin toi sun päästä vedetty 10kpl teholla tieteellinen tilasto perustuu? Ja kuinka monta ”rokotusvastaista” suomessa todellisuudessa on ja kuinka koronaturvallista elämää he viettävät ja kuinka monta tartuttaneet?

Voisko nyt kaikki ihmiset ymmärtää, että rokottamaton ihminen ei ole yhtä kuin rokotevastainen ihminen. Rokottamaton voi olla esim. ihminen joka on taudin jo lievänä, tehohoitoa kuormittamatta sairastanut ja luontaisen suojan jo saanut eikä rokotetta nyt tarvitse. Taudin saaneita on suomessa 182k tällä hetkellä.

Rokottamaton voi olla henkilö joka ei terveydentilansa vuoksi voi rokotetta ottaa tai vanhus joka on jo niin hauraassa kunnossa ettei siinä olisi enää mitään järkeä.

Rokottamaton voi olla ihminen joka miettii vielä päätöstään tän kaiken hulluuden keskellä.

Huomioitavaa on myös että tilasto koskee 12v ja siitä vanhempia ihmisiä. Rokottamaton voi olla lapsi jonka vanhemmat ei anna lupaa rokotukselle. Tai lapsi, joka ei vielä pysty tekemään päätöstä itse ja vanhemmat mielestä saa itse päättää kun on tarpeeksi kypsä. Omasta mielestäni tämä erittäin ok.

Todellisia ROKOTEVASTAISIA on todennäköisyydessä tosi pieni prosentti.

Meillä on miljoona yksilöllistä ihmiselämää ja syytä miksei rokotetta ole ottanut ja media niputtaa kaikki johonkin ”rokotevastaisten” kastiin ja ihmiset on tosiaan niin vietävissä että menee tähän mukaan.

Ootte te jumalauta vaan pässejä kun syytteette täällä jotain 12v LAPSIA, sairaita, vanhuksia, taudille immuuneita, niitä joiden läheinen sai piikeistä pahoja sivuvaikutuksia, jotka itse sai ekasta piikistä pahan allergisen reaktion, jotka ei enää nykyisessä ilmapiirissä tiedä mihin tai kehen luottaa ja mitä uskaltais tehdä.

Hävetkää joka ainoa jotka luette noita tilastoja ja vihaatte sen perusteella ihmisiä joita ette tunne ja joiden syitä ette tunne.

Tilastot alkaa 12v ylöspäin. Omasta puolesta soisin joka ainoalle alle 18v nuorelle kaiken ajan ja oikeudet miettiä täysikään asti tötä päätöstä. Ette ala syyttelemään jotain 12vuotiaita tästä kaikesta. Helvetin helvetti.

Vierailija
54/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvin on suhun ainakin median vihanlietsontapropaganda purrut. Vai voitko perustella tähän uskottavasti että mihin toi sun päästä vedetty 10kpl teholla tieteellinen tilasto perustuu? Ja kuinka monta ”rokotusvastaista” suomessa todellisuudessa on ja kuinka koronaturvallista elämää he viettävät ja kuinka monta tartuttaneet?

Voisko nyt kaikki ihmiset ymmärtää, että rokottamaton ihminen ei ole yhtä kuin rokotevastainen ihminen. Rokottamaton voi olla esim. ihminen joka on taudin jo lievänä, tehohoitoa kuormittamatta sairastanut ja luontaisen suojan jo saanut eikä rokotetta nyt tarvitse. Taudin saaneita on suomessa 182k tällä hetkellä.

Rokottamaton voi olla henkilö joka ei terveydentilansa vuoksi voi rokotetta ottaa tai vanhus joka on jo niin hauraassa kunnossa ettei siinä olisi enää mitään järkeä.

Rokottamaton voi olla ihminen joka miettii vielä päätöstään tän kaiken hulluuden keskellä.

Huomioitavaa on myös että tilasto koskee 12v ja siitä vanhempia ihmisiä. Rokottamaton voi olla lapsi jonka vanhemmat ei anna lupaa rokotukselle. Tai lapsi, joka ei vielä pysty tekemään päätöstä itse ja vanhemmat mielestä saa itse päättää kun on tarpeeksi kypsä. Omasta mielestäni tämä erittäin ok.

Meillä on miljoona yksilöllistä ihmiselämää ja syytä miksei rokotetta ole ottanut ja media niputtaa kaikki johonkin ”rokotevastaisten” kastiin ja ihmiset on tosiaan niin vietävissä että menee tähän mukaan.

Ootte te jumalauta vaan pässejä kun syytteette täällä jotain 12v LAPSIA, sairaita, vanhuksia, taudille immuuneita, niitä joiden läheinen sai piikeistä pahoja sivuvaikutuksia, jotka itse sai ekasta piikistä pahan allergisen reaktion, jotka ei enää nykyisessä ilmapiirissä tiedä mihin tai kehen luottaa ja mitä uskaltais tehdä.

Hävetkää joka ainoa jotka luette noita tilastoja ja vihaatte sen perusteella ihmisiä joita ette tunne ja joiden syitä ette tunne.

Tilastot alkaa 12v ylöspäin. Omasta puolesta soisin joka ainoalle alle 18v nuorelle kaiken ajan ja oikeudet miettiä täysikään asti tötä päätöstä. Ette ala syyttelemään jotain 12vuotiaita tästä kaikesta. Helvetin helvetti.

Oottakaas kun aloitetaan alle 12v rokotukset ja saadaan heidät tilastoihin mukaan. Kuinka moni vanhempi on valmiit ottamaan omat lapsensa mukaan loputtomaan piikkirumbaan tautia vastaan, joka ei heille edes ole vaarallinen? Ja sitten näyttää rokotuskattavuus huonolta ja tilanne rokottamattomien syyksi taas ja jengi raivolla vaatii terveysfasistipassit ja toivoo kuolemaa ”rokotevastaisille” kun todellisuudessa ne tilastojen ”rokotevastaiset” on sit jotain 7v lapsia joilta ei voi kyl vaatia tai edellyttää tän koronatilanteen osalta yhtään mitään.

Älkää menkö mukaan tähän hysteriaan.

Vierailija
55/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oottakaas kun aloitetaan alle 12v rokotukset ja saadaan heidät tilastoihin mukaan. Kuinka moni vanhempi on valmiit ottamaan omat lapsensa mukaan loputtomaan piikkirumbaan tautia vastaan, joka ei heille edes ole vaarallinen? Ja sitten näyttää rokotuskattavuus huonolta ja tilanne rokottamattomien syyksi taas ja jengi raivolla vaatii terveysfasistipassit ja toivoo kuolemaa ”rokotevastaisille” kun todellisuudessa ne tilastojen ”rokotevastaiset” on sit jotain 7v lapsia joilta ei voi kyl vaatia tai edellyttää tän koronatilanteen osalta yhtään mitään.

Älkää menkö mukaan tähän hysteriaan.

En yhtään ihmettelis vaikka näin kävis. Koskeeko meidän koronapassi jo nykyisessä muodossaan kaikkia yli 12v nuoria? Esim. että lapsi ei enää pääsis rokotettujen vanhempiensa kanssa syömään ravintolaan. Ihan sikamaista jos näin on. Vähintä mitä vois nyt tästä passista toivoa, olis että se ei koske alle 18v lapsia. Jos joku rokote ja passifanaatikko on nyt tätäkin vastaan niin menee viimenenkin toivo ihmisiin.

Vierailija
56/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli lykkään kakkosrokotteeni hakemista mahdollisimman pitkälle, jotta mulla on se passi voimassa ensi kesän festareilla, kun ehkä kiinnostaa niillä käydä.... Itsesuojeluvaisto estää menemästä passipaikkoihin nykyisillä tartuntalukemilla. Passishoppailuko tässä nyt sitten on tavoitteena?

Joko tän koronan pitää antaa levitä tai tukahduttaa se kunnolla, mutta tää soutaminen ja huopaaminen on ihan hanurista.

Ihan varmasti tulee tulevaisuudessa sääntö, että ei voi lykätä näitä ottamisvälejä kuin vain tietyn määrätyn ajan. On myös mahdollista että ensi kesänä et ole enää tuplarokotettu vaikka toukokuussa ottaisit toisen, vaan passin saadakseen pitää olla kolme.

Vierailija
57/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa haukkua rokottamattomia, kun on itse rokottamaton heti kun piikistä on kulunut 6 kuukautta.

Vierailija
58/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne testit maksetaan tietysti yksityisellä itse. Eihän niitä nyt verovaroista aleta maksaa. Passi ei koske alle 16-vuotiaita Suomessa. Vain matkustamiseen tarvitsee yli 12-vuotiaat.

Vierailija
59/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virus ei lue passia.

Vierailija
60/135 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellisiä hoitoja ei tule ottaa ei-lääketieteellisin perustein. Koronapassi ei ole lääketieteellinen peruste.