Ville Rannan pilapiirros: Rokotekriitikko taivaan porteilla
Pietari ei päästä vastuutonta ihmistä taivaaseen.
https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/7e193153-fbbd-4e1c-b39f-87ee1fec1…
Kommentit (202)
Eli rokottamaton maskia käyttämätön ihminen ei pääse taivaaseenkaan. Joka kuormitti teho-osastojakin.
Iltalehti tänään. Semmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas typerä piirros, kuten aina.
Rokotetutkin levittävät koronaa mutta he ovatkin sitten parempia ihmisiä.
Levittävät noin 7 kertaa vähemmän, joten ovat parempia ihmisiä.
Tässä mielessä tosiaan ovat parempia. Muissa asioissa en ota kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän ihmisiä, jotka kantavat vastuunsa parempina, ihan totta. Rokotus muuten estää levittämästä koronaa huomattavasti paremmin kuin ilman. Siksi koronapasseissa on järkeä.
Minun tuntemat rokotetut ovat kyllä ottaneet rokotteet yleensä täysin itsekkäistä syistä, jotta pääsevät passin turvin matkustamaan ja baariin. Hienoa vastuunkantoa, tosiaan.
Tämä tulee vielä kääntymään itseään vastaan tämä homma, katsotaanpa vaan
Tietääkseni kaikki rokotekriittiset eivät usko valehtelevansa, eikä valheiden tahaton levitys ole varmaankaan monienkaan nykyisten eettisten käsitysten mukaan eettisesti tuomittava teko. Myöskin rokotteista ja maskeista kieltäytyminen eivät sinänsä ole eettisesti latautuneita tekoja, vaan niidenkin eettisyyttä pitäisi varmaankin arvioida tilannekohtaisesti kieltäytyjän uskomukset huomioon ottaen. Sama pätee myös yhteiskunnan "jumittamiseen" ja tehohoidon kuormittamiseen; nykyisessä seurausetiikassa ei varmaankaan usein pidetä tärkeänä sitä, mitä teosta loppujen lopuksi seurasi, vaan sitä, mitä teosta ajateltiin tekohetkellä seuraavan. Eli teot eivät esimerkiksi voisi muuttua hyvistä pahoiksi ja sitten taas hyviksi ajan myötä niiden seurausten kehittymisen myötä, vaan niiden hyvyys ja pahuus riippuu siitä, miltä tilanne näytti tekohetkellä.
Itse olen rokotemyönteinen.
Taivaan porteista puheen ollen: alkakaapa rukoilla Jeesusta tästä rokote-asiasta.
Käsittääkseni hän on se tuomari.
Kai muistatte mennä pilkkaamaan teho-osastoille myös?
Näitä kannattaisi kerätä talteen tulevia aikoja silmällä pitäen. Nythän on juuri sovittu uudesta toimintamallista, missä "tietoa ja propagandaa" käytetään mediassa asian tiimoilta. Kaikki yhteneväisesti, joka tuutista sama sävel.
Tosta kuvasta ei ilmene, pääseekö tuo nainen taivaaseen vai ei. Voihan hän armosta päästäkin, eikös kristinusko perustu juurikin armoon??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levittävät noin 7 kertaa vähemmän, joten ovat parempia ihmisiä.
Nämä "7 kertaa vähemmän" ja muut vastaavat hokemat ovat täysin epäluotettavia ja perustuvat agendan mukaiseen vääristelyyn. Kuka näitä enää uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Eli rokottamaton maskia käyttämätön ihminen ei pääse taivaaseenkaan. Joka kuormitti teho-osastojakin.
Iltalehti tänään. Semmoista.
Milloinkahan tämä vitsi tehdään i s l a m versiona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän ihmisiä, jotka kantavat vastuunsa parempina, ihan totta. Rokotus muuten estää levittämästä koronaa huomattavasti paremmin kuin ilman. Siksi koronapasseissa on järkeä.
Minun tuntemat rokotetut ovat kyllä ottaneet rokotteet yleensä täysin itsekkäistä syistä, jotta pääsevät passin turvin matkustamaan ja baariin. Hienoa vastuunkantoa, tosiaan.
Minun tuntemani rokotetut ovat ottaneet rokotteet suojellakseen hauraita läheisiään: vanhuksia, astmaatikkoja, sisäelinsairaita yms.
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat jumitti yhteiskunnan? Saisinko perustelut.
Seuraava useamman kuin yhden maan mediaa näin internetin kautta ja näet että kyllä- se on totta: suurimmillaan osin pandemiaa on nyt _vastuuttomien_ rokottamattomien syy.
Vastuuton = ei ota rokotetta ei käytä kasvomaskeja, ei käytä käsidesiä missään ja haluaa/silti elää, kuten aiemminkin
toi ranta on kyllä irvokas, luulee olevansa nokkela, mutta vain nuolee ilmeisesti viher-vassareiden perseitä noilla piirroksillaan.ei ole hyvä piirtäjä teknisesti,ei häikäise oivalluksilla tai älyllä. parempia piirtäjiä olis.
ei vielä tiedetä mitä rokotteet aiheuttaa pitkällä aikavälillä.ei sikapiikki vauriot heti tullu esiin vaan hetken päästä.
ihminen saa itse päättää mitä tekee elämällään ei ole muiden asia. taivaan portilla ehkä kysytään? mitä olet tehnyt muille ihmisille ja uskotko jeesuksen sovitustyöhön?
mitenköhän ranta selittää ihmisten halveksumisen ? jota niin tykkää harrastaa.
rokoteesta ajattelen et oma asia ,ei pakko ole järkevää. voi olla et on negatiivisa vaikutuksia kuten ne ilmenneet veritulpat, jotka voi vammauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Saattaapi levittääkin, mutta ei ole samanlaista tahallista niinkuin rokottamaattomien taholta. Rokotetut sensijaan on tehneet kaikkensa taudin leviämisen estämiseksi.Ja tekevät edelleen, hengityssuoimet, käsidesit, välimatkat, nämä on edelleenkin rokotetuilla käytössä, toisin kuin rokottamattomilla jotka alusta alkaen on kieltäytyneet noista toimista.
Vierailija kirjoitti:
toi ranta on kyllä irvokas, luulee olevansa nokkela, mutta vain nuolee ilmeisesti viher-vassareiden perseitä noilla piirroksillaan.ei ole hyvä piirtäjä teknisesti,ei häikäise oivalluksilla tai älyllä. parempia piirtäjiä olis.
ei vielä tiedetä mitä rokotteet aiheuttaa pitkällä aikavälillä.ei sikapiikki vauriot heti tullu esiin vaan hetken päästä.
ihminen saa itse päättää mitä tekee elämällään ei ole muiden asia. taivaan portilla ehkä kysytään? mitä olet tehnyt muille ihmisille ja uskotko jeesuksen sovitustyöhön?
mitenköhän ranta selittää ihmisten halveksumisen ? jota niin tykkää harrastaa.
rokoteesta ajattelen et oma asia ,ei pakko ole järkevää. voi olla et on negatiivisa vaikutuksia kuten ne ilmenneet veritulpat, jotka voi vammauttaa.
Mihin perustat väitteesi, ettei Ranta osaa piirtää? Konkreettisia asioita vaikkapa juuri tämän ketjun puheenaiheena olleesta kuvasta, kiitos! Voitko myös avata taidekäsitystäsi, niin keskustelua on helpompi jatkaa näiltä osin.
Vierailija kirjoitti:
Taivaan porteista puheen ollen: alkakaapa rukoilla Jeesusta tästä rokote-asiasta.
Mikä Pyhän Pietarin virka sitten on?
Tämä oli itselleni henk koht loukkaava uskovaisena rokottamattomana, joka terveyssyistä empii rokotetta ja on kriittinen siihen mitä kehoonsa laittaa. Vai ei taivaaseenkaan päätökseni vuoksi ole enää asiaa.
Satuttava kuva monella tavalla.
Seuraavaksi voisi varmaan tehdä pilakuvan siitä millaista kielenkäyttöä osa rokotetuista käyttää rokottamattomia kohtaan ja millaisia seurauksia siitä voi olla taivaan porteilla. Tai mitä seurauksia lääkeyhtiöiden ahneudella on mahdollisesti taivaan porteilla kun ihmisiä on vammautunut ja kuollut heidän voitontavoittelunsa takia jossa jotain haittojakin pimitetty ja lääketutkimus joskus eettisesti arveluttavaa. Itse astuin tuollaiseen lääkeansaan kerran ja maksoin kovat oppirahat lääkehaitoista. Niin kovat oppirahat että loppuelämäkseni opin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä Pyhän Pietarin virka sitten on?
En tiedä, miksi hän populaarikulttuurissa esiintyy taivaan portinvartijana. Uskon sen johtuvan siitä, että Raamatussa Jeesus sanoo antavansa hänelle taivasten valtakunnan avaimet sen jälkeen, kun Pietari tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, Elävän Jumalan Pojaksi.
Jokainen saa olla kriitikko minun puolestani. Rokotekriittisissä on se paha puoli, että käännyttävät muita samaan kriittiseen lahkoon, sillä lahkohan se on. Eivätkä toivottavasti pääse mihinkään taivaaseen.