Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä tutkinto pitää käydä jos haluaa mielisairaanhoitajaksi?

Vierailija
20.02.2015 |

Otsikko

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja nykyään.

Vierailija
2/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja

Vierailija
4/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko vaikka sairaanhoitaja.

Vierailija
5/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko nyt selväksi: sairaanhoitaja

Vierailija
6/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja vastaa entistä mielisairaanhoitajaa. Täytyy siis suuntautua mielenterveys- ja päihdetyöhön.

Vierailija
7/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaanhoitaja oli kouluasteinen tutkinto. Sittemmin nimikkeeksi tuli mielenterveyshoitaja. Nyt samaa asiaa ajaa lähihoitaja suuntautumisena mielenterveys- ja päihdetyö.

Vierailija
8/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lähärit kuuluis ite potilaaksi

Vierailija
9/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:12"]Lähihoitaja vastaa entistä mielisairaanhoitajaa. Täytyy siis suuntautua mielenterveys- ja päihdetyöhön.
[/quote]
Eipä vastaakaan. Lähihoitaja vastaa apu- tai perushoitajanimikkeellä olleita. Tai esim vajaamielishoitajaa. Sairaanhoitajaa vastaa vaan sairaanhoitaja.

Vierailija
10/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:12"]Lähihoitaja vastaa entistä mielisairaanhoitajaa. Täytyy siis suuntautua mielenterveys- ja päihdetyöhön. [/quote] Eipä vastaakaan. Lähihoitaja vastaa apu- tai perushoitajanimikkeellä olleita. Tai esim vajaamielishoitajaa. Sairaanhoitajaa vastaa vaan sairaanhoitaja.

[/quote]

Lähihoitaja vastaa entisiä mielisairaanhoitajaa, vajaamielishoitajaa, lastenhoitajaa, apuhoitajaa, perushoitajaa, mielenterveyshoitajaa, kehitysvammaistenhoitajaa, päivähoitajaa, kodinhoitajaa, kuntohoitajaa, hammashoitajaa...

Vierailija
11/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensin oletko oikeasti valmis tuollaiseen työhön.

Itse olen lukion jälkeen ollut puolitoista vuotta suljetuilla osastoilla (ihan valkoisen takin ja avainten kanssa ;) ), ja vaikka sinänsä hommasta ja potilaista pidin, niin suunnitelmat jatkosta alalla karisivat kun katsoi 40 vuotta alalla olleita ja heidän asennoitumistaan kyseiseen työhon.

Ymmärtäähän sen tietenkin - kolmivuorotyö, jolloin ne pääasialliset ihmissuhteet ovat siellä sairaalassa, joko mielenvikaisten tai sellaisiksi muuttuvien kanssa.

Läksin sitten opiskelemaan tekniikan alalle, eikä tarvinnut katua.

Vierailija
12/13 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:23"]

Mieti ensin oletko oikeasti valmis tuollaiseen työhön.

Itse olen lukion jälkeen ollut puolitoista vuotta suljetuilla osastoilla (ihan valkoisen takin ja avainten kanssa ;) ), ja vaikka sinänsä hommasta ja potilaista pidin, niin suunnitelmat jatkosta alalla karisivat kun katsoi 40 vuotta alalla olleita ja heidän asennoitumistaan kyseiseen työhon.

Ymmärtäähän sen tietenkin - kolmivuorotyö, jolloin ne pääasialliset ihmissuhteet ovat siellä sairaalassa, joko mielenvikaisten tai sellaisiksi muuttuvien kanssa.

Läksin sitten opiskelemaan tekniikan alalle, eikä tarvinnut katua.

[/quote] ainakin parempaa palkkaa saat

Vierailija
13/13 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta itse olen lh ja töissä akuutti psykalla. Mahtava ja mielenkiintoinen työ, jossa vastuuta ja uutta koko ajan. Olen kyllä erittäin tyytyväinen työhöni ja työpaikkaani. 8vuotta olen ollut samassa paikassa. Suosittelen, vaikka onkin rankkaa fyysisesti ja psyykkisesti eikä sovellu kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi