Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi aloittaa päiväkodin, eräs asia mietityttää...

Vierailija
20.02.2015 |

Mies tekee "normaalia" 8-16 työpäivää, minulla on kolmivuorotyö. Meidän pikkuinen alottaa ensi kuussa hoidon ja nyt mietityttää että onnistuukohan hänen hoitoontulo välillä vähän erikoisempiin aikoihin? Jos menen esim iltavuoroon niin voisin tuoda lapsen päiväkotiin vasta päiväunille/jopa päiväunien jälkeen. Yövuoron jälkeen voisin hakea lapsen jo heti kun hän herää unilta. Onnistuukohan tämmöinen? Vai meneeköhän lapsi sekaisin jos rytmi on joka viikko aivan erilainen? En vaan millään haluaisi pitää lasta hoidossa jos olen itse kotona...

Kellään kokemusta asiasta? Ja tiedän että asiasta pitää sopia päiväkodin kanssa tarkemmin, emme ole sinne vaan vielä käyneet tutustumassa joten etukäteen asiaa vasta mietin ja murehdin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:20"]

Mun lapsi on lyhyimmillään päiväkodissa 9.30-15. Eli menee aamu-ulkoilulle ja haen välipalan jälkeen. Itse saatan olla koulussa vain esim. 11-13. En näe järkeväksi viedä lasta suoraan esim. lounaalle.

[/quote]

Jatkan... Välillä saatan viedä lapsen hoitoon jopa jo 8.30, vaikka itselläni alkaisi koulu vasta klo 11. Tämä siksi, että toimintahetket ovat aamuisin ja ajattelen, että lapsellekin on mukavaa osallistua niihin välillä.

Vierailija
22/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen töihin klo 13, niin 5v menee silti hoitoon klo 9. On sen verran iso, että haluaa osallistua myös toimintaan eikä mennä vain unille hoitoon. Hoitopäiviä kuussa 10 ja nekin maks 7h, joten ei ole edes paska äiti -oloa. Juttele päiväkodissa, pienille tuskin on ongelma mennä suoraan nukkumaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä päiväkodista, mikä haku-/tuomisaika sopii heidän päivärytmiinsä parhaiten. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin vanhempi, joka ilmoittamatta paukkaa kesken päiväuniajan hakemaan nukkuvaa lastaan, minkä vuoksi koko lapsiryhmä herää kesken unien ja on loppupäivän kiukkuisia. Tai, että suunniteltu retki peruuntuu aamupäivältä, kun kaksi lasta on tulematta hoitoon aamupäiväulkoiluun mennessä, eikä kyselyistä huolimatta vastata, mihin aikaan lapsi olisi tuona päivänä tulossa hoitoon. Retkelle kun ei voida lähteä, jos tarpeeksi aikuisia ei pääse mukaan, kun yhden täytyisi jäädä päiväkodille ottamaan vastaan myöhään tulevia lapsia.

Vierailija
24/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se  vasta olin aika ketale äiti, olin työtön ja vein lapseni päiväkotiin ja sen jälkeen nukkumaan. Päiväkotiin vein yli 3 v ja pidin kyllä paljon vapaapäiviäkin päiväkodista.

Vierailija
25/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:15"]Mä sain päiväkodin työntekijöiltä kauheat valitukset, kun alkuun vein poikaa lounaalle, kun itse menin iltavuoroon. Ryhmä kuulemma kärsi. En sitten jaksanut kuunnella sitä uikutusta ja vein lapsen klo 9 hoitoon, kun tiesin, ettei kauan ko. hoitopaikassa olekaan. Voin sanoa, että tuntui pahalta viedä poika hoitoon, kun näki vasta seuraavana päivänä. Ja jos ilravuoroja oli useampi peräkkäin niin tuskin näki ollenkaan. Hirvittävää aikaa!!
[/quote]
Kannattaa tehdä itse päätökset oman perheen hyvinvoinnin kannalta, eikä sen että miellyttää tarhan tätejä. Ei ne voi ketään määrätä tuomaan lapsia aikaisemmin hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi