Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi aloittaa päiväkodin, eräs asia mietityttää...

Vierailija
20.02.2015 |

Mies tekee "normaalia" 8-16 työpäivää, minulla on kolmivuorotyö. Meidän pikkuinen alottaa ensi kuussa hoidon ja nyt mietityttää että onnistuukohan hänen hoitoontulo välillä vähän erikoisempiin aikoihin? Jos menen esim iltavuoroon niin voisin tuoda lapsen päiväkotiin vasta päiväunille/jopa päiväunien jälkeen. Yövuoron jälkeen voisin hakea lapsen jo heti kun hän herää unilta. Onnistuukohan tämmöinen? Vai meneeköhän lapsi sekaisin jos rytmi on joka viikko aivan erilainen? En vaan millään haluaisi pitää lasta hoidossa jos olen itse kotona...

Kellään kokemusta asiasta? Ja tiedän että asiasta pitää sopia päiväkodin kanssa tarkemmin, emme ole sinne vaan vielä käyneet tutustumassa joten etukäteen asiaa vasta mietin ja murehdin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha lapsi kyseessä? Mitä nuorempi niin sitä tärkeämpiä rutiinit saattavat lapselle olla. Toisaalta taas mitä nuorempi niin sitä vähemmän lapsi kaipaa päiväkodin virikkeitä ja silloin ei haittaa vaikka ei joka askartelu-, jumppa- ja lauluhetkelle ehdi mukaan. Taitaa selvitä vaan testaamalla :) Päiväkodilla tuskin on mitään aikaisia hakuja/myöhäisiä tuonteja vastaan, sehän saattaa vaan helpottaa heidän arkeä.

Vierailija
2/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein aikanani lounaalle. Ja hakea sai suoraa päikkäreiltä :) tuo oli ainakin toimiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää teen kolmivuorotyötä ja jos mulla on ilta niin vien lapsen vasta lounaalle (klo 11.00) Ja jos oon ollu aamussa niin haen jo ennen kolmea. Ja yövuoron jälkeen haen kunhan muksu herää (noin klo 13.30-14) Meillä ei ainakaan oo lasta sekottanu ja hyvin on menny, ikää muksulla reilu 3v :)

Vierailija
4/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun oot semmonen äiti joka mielellään pitää lastaan kotona! Tiedän tapauksia jotka itse iltavuoroon mennessä vie lapset hoitoon klo 7.00 ja menee itse takaisin kotiin nukkumaan/katsomaan telkkaria. Yövuoronkin jälkeen hakee lapset vasta juuri ennen kun pk menee kiinni :(

Vierailija
5/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:57"]Kuinka vanha lapsi kyseessä? Mitä nuorempi niin sitä tärkeämpiä rutiinit saattavat lapselle olla. Toisaalta taas mitä nuorempi niin sitä vähemmän lapsi kaipaa päiväkodin virikkeitä ja silloin ei haittaa vaikka ei joka askartelu-, jumppa- ja lauluhetkelle ehdi mukaan. Taitaa selvitä vaan testaamalla :) Päiväkodilla tuskin on mitään aikaisia hakuja/myöhäisiä tuonteja vastaan, sehän saattaa vaan helpottaa heidän arkeä.
[/quote]

Pian täyttää 2 v :) Ja niin, testaamallahan se selviää! Ap

Vierailija
6/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin onnistuu. Meilläkin toinen vuorotyössä, toinen 8-16-työssä. Lapsi kotona aina kun jompi kumpi aikuinenkin, paitsi silloin kun vuorotyöläinen nukkuu yövuoronsa päätteeksi. Lapsi ollut nyt vuoden hoidossa eikä esim. ollut kertaakaan 5 pv yhden viikon aikana hoidossa. Ja välillä tosiaan päivät lyhyitä jommasta kummasta päästä. Sen verran vaan katsotaan, että pk:n päiväohjelman tuntien ei viedä lasta kesken mitään vaan aina jonkun siirtymävaiheen aikana. Ja ilmoitetaan etukäteen milloin hän minäkin päivänä on tulossa.

Vierailija
7/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen ja päivät on sen vuoksi vaihtelevan epäsäännöllisiä. Jos mulla on pakollista vasta iltapäivällä niin saatan viedä lapsen vasta lounaalle. Jos taas pääsen aikaisin niin voin hakea jo päiväunien jälkeen, joskus jopa ennen.

Vierailija
8/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsesi on noin nuori niin hänellä ei ole niin suurta "tarvetta" osallistua päiväkodin kaikkiin toimintahetkiin. Ei siis sinänsä "missaa" mitään vaikka tuleekin vähän myöhemmin/lähtee aiemmin. Tuon ikäisen kehityksen kannalta se aikuisen läheisyys ja turvallisuus on kuitenkin hyvin tärkeitä, ei niinkään vielä ne toimintatuokiot :-) t. Päiväkodin täti

Vierailija
9/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:02"]Meillä ainakin onnistuu. Meilläkin toinen vuorotyössä, toinen 8-16-työssä. Lapsi kotona aina kun jompi kumpi aikuinenkin, paitsi silloin kun vuorotyöläinen nukkuu yövuoronsa päätteeksi. Lapsi ollut nyt vuoden hoidossa eikä esim. ollut kertaakaan 5 pv yhden viikon aikana hoidossa. Ja välillä tosiaan päivät lyhyitä jommasta kummasta päästä. Sen verran vaan katsotaan, että pk:n päiväohjelman tuntien ei viedä lasta kesken mitään vaan aina jonkun siirtymävaiheen aikana. Ja ilmoitetaan etukäteen milloin hän minäkin päivänä on tulossa.
[/quote]

Meillä näillä näkymin hoitopäiviä 3-4 viikossa. Jospa tuonnekin voisi ne hoitoajat aina lapulla ilmottaa niin pysytään kaikki kärryillä siitä mihin aikaan meidän lapsi on tulossa hoitoon. Ap

Vierailija
10/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:05"]Koska lapsesi on noin nuori niin hänellä ei ole niin suurta "tarvetta" osallistua päiväkodin kaikkiin toimintahetkiin. Ei siis sinänsä "missaa" mitään vaikka tuleekin vähän myöhemmin/lähtee aiemmin. Tuon ikäisen kehityksen kannalta se aikuisen läheisyys ja turvallisuus on kuitenkin hyvin tärkeitä, ei niinkään vielä ne toimintatuokiot :-) t. Päiväkodin täti
[/quote]

Ihana kuulla! Ap

Vierailija
11/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie mieluummin siihen lounaalle tai aiemmin kuin vasta päiväunien jälkeen..

Vierailija
12/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma! Meidän päikkyyn pitää viedä viim klo 9, en näe lapsia iltavuoron aikaan juuri ollenkaan..

Vierailija
13/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:08"]Voi juma! Meidän päikkyyn pitää viedä viim klo 9, en näe lapsia iltavuoron aikaan juuri ollenkaan..
[/quote]

No eihän tuossa ole mitään järkeä! Vai onko sulla sen verran vanhat muksut että heidän ns pitää osallistua jo klo 9 alkaviin tuokioihin?

Vierailija
14/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:08"]Vie mieluummin siihen lounaalle tai aiemmin kuin vasta päiväunien jälkeen..
[/quote]

Miksi ihmeessä pikkuinen lapsi ei saisi nukkua päikkärit ja syödä kotona jos siihen on mahdollisuus?

Vierailija
15/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:02"]Meillä ainakin onnistuu. Meilläkin toinen vuorotyössä, toinen 8-16-työssä. Lapsi kotona aina kun jompi kumpi aikuinenkin, paitsi silloin kun vuorotyöläinen nukkuu yövuoronsa päätteeksi. Lapsi ollut nyt vuoden hoidossa eikä esim. ollut kertaakaan 5 pv yhden viikon aikana hoidossa. Ja välillä tosiaan päivät lyhyitä jommasta kummasta päästä. Sen verran vaan katsotaan, että pk:n päiväohjelman tuntien ei viedä lasta kesken mitään vaan aina jonkun siirtymävaiheen aikana. Ja ilmoitetaan etukäteen milloin hän minäkin päivänä on tulossa. [/quote] Meillä näillä näkymin hoitopäiviä 3-4 viikossa. Jospa tuonnekin voisi ne hoitoajat aina lapulla ilmottaa niin pysytään kaikki kärryillä siitä mihin aikaan meidän lapsi on tulossa hoitoon. Ap

[/quote]

Juuri noin me tehdään, että lapulla tai tekstarilla ilmoitetaan kuun alussa minä päivinä ja mihin kellonaikaan lapsi on tulossa. Tuodessa kerrotaan, mihin aikaan sinä päivänä haetaan. Lapsi silti kokopäiväpaikalla, koska ei ole tiettyjä ennalta määrättyjä viikonpäiviä jolloin on hoidossa.

Vierailija
16/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suositeltu että tuon 5v lapsen viimestään klo 9 myös iltavuoropäivinä. Toisaalta tympäsee kun missaan yhteisen ajan lapsen kanssa ja joudun lapsen herättämään päiväkotiin, joudutaan heräämään yli tunti aiemmin mitä herättäisiin normisti. Mutta toisaalta ymmärrän koska muuten lapsi missais kaikki toimintatuokiot. Sun lapsi on vielä niin nuori että eivätköhän voi joustaa!

Vierailija
17/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:02"]Meillä ainakin onnistuu. Meilläkin toinen vuorotyössä, toinen 8-16-työssä. Lapsi kotona aina kun jompi kumpi aikuinenkin, paitsi silloin kun vuorotyöläinen nukkuu yövuoronsa päätteeksi. Lapsi ollut nyt vuoden hoidossa eikä esim. ollut kertaakaan 5 pv yhden viikon aikana hoidossa. Ja välillä tosiaan päivät lyhyitä jommasta kummasta päästä. Sen verran vaan katsotaan, että pk:n päiväohjelman tuntien ei viedä lasta kesken mitään vaan aina jonkun siirtymävaiheen aikana. Ja ilmoitetaan etukäteen milloin hän minäkin päivänä on tulossa. [/quote] Meillä näillä näkymin hoitopäiviä 3-4 viikossa. Jospa tuonnekin voisi ne hoitoajat aina lapulla ilmottaa niin pysytään kaikki kärryillä siitä mihin aikaan meidän lapsi on tulossa hoitoon. Ap

[/quote]

Juuri noin me tehdään, että lapulla tai tekstarilla ilmoitetaan kuun alussa minä päivinä ja mihin kellonaikaan lapsi on tulossa. Tuodessa kerrotaan, mihin aikaan sinä päivänä haetaan. Lapsi silti kokopäiväpaikalla, koska ei ole tiettyjä ennalta määrättyjä viikonpäiviä jolloin on hoidossa.
[/quote]

Meillä myös kokopäiväpaikalla, mutta tehdään 15pv/kk sopimus. Ap

Vierailija
18/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain päiväkodin työntekijöiltä kauheat valitukset, kun alkuun vein poikaa lounaalle, kun itse menin iltavuoroon. Ryhmä kuulemma kärsi. En sitten jaksanut kuunnella sitä uikutusta ja vein lapsen klo 9 hoitoon, kun tiesin, ettei kauan ko. hoitopaikassa olekaan. Voin sanoa, että tuntui pahalta viedä poika hoitoon, kun näki vasta seuraavana päivänä. Ja jos ilravuoroja oli useampi peräkkäin niin tuskin näki ollenkaan. Hirvittävää aikaa!!

Vierailija
19/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee PASKA MUTSI fiilis mutta myönnetään nyt. Olen yksinhuoltajaäiti joka tekee kahta vuoroa (7-15 & 13-20) ja jos menen iltavuoroon niin vien lapsen jo 9-10 aikaan hoitoon. Lapsi on kumminkin siinä vaiheessa ihan hereillä (ollut hereillä jo 6-7 asti joten yhteistä aikaa on aamustaki ollu) ja minäki kaipaan välillä hetken omaa aikaa. Saan siivoiltua/käytyä kampaajalla jne.

Vierailija
20/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on lyhyimmillään päiväkodissa 9.30-15. Eli menee aamu-ulkoilulle ja haen välipalan jälkeen. Itse saatan olla koulussa vain esim. 11-13. En näe järkeväksi viedä lasta suoraan esim. lounaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän