Miten asennoitua yksinäisyyteen?
Olen mies, enkä ole ikinä seurustellut. Ikää 25v. En tule koskaan saamaan sellaista kumppania kuin haluaisin enkä myöskään halua tyytyä sellaiseen naiseen joka ei ole minun mieleeni vain siksi, että haluan kumppanin. Olen kuullut, että moni nainen on päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että ovat mieluummin yksin kuin jonkun varamiehen kanssa. Miten siitä yksinäisyydestä selviää parhaiten?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:42"]
Miten kestää sitä, että parisuhteessa tuntee itsensä yksinäiseksi. Se on vielä pahempaa
[/quote]
Sen kun jätät kumppanisi. Naurettavia nämä "parisuhteessa yksinolo on paljon pahempaa"-tyypit.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:42"]
Miten kestää sitä, että parisuhteessa tuntee itsensä yksinäiseksi. Se on vielä pahempaa
[/quote]
Sen kun jätät kumppanisi. Naurettavia nämä "parisuhteessa yksinolo on paljon pahempaa"-tyypit.
[/quote]
Tarkalleen näin. Täysin eri asia elää yksin verrattuna suhteeseen. Yksinelävä saattaa olla joulun pyhät ja muutkin vapaat täysin yksin.
Yksineläjä maksaa suhteellisesti enemmän elämästään verrattuna perheelliseen, mutta yhteiskunta ei ainakaan työssäkäyvää yksineläjää juurikaan tue.
No mä kyl sanoisin, että tärkein juttu ois se, et AP alkais hoitamaan itseään. Ei kenenkään tarvii tollasista ajatuksista ja alemmuudentunteesta kärsiä. Sit kun voit ite paremmin, niin nääkin ongelmat on paljon helpommin ratkaistavissa. Ei ketään ihmistä voi kuvata sanat ruma ja hissukka. Muutakin on ihan varmasti.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:42"] Miten kestää sitä, että parisuhteessa tuntee itsensä yksinäiseksi. Se on vielä pahempaa [/quote] Sen kun jätät kumppanisi. Naurettavia nämä "parisuhteessa yksinolo on paljon pahempaa"-tyypit. [/quote] Tarkalleen näin. Täysin eri asia elää yksin verrattuna suhteeseen. Yksinelävä saattaa olla joulun pyhät ja muutkin vapaat täysin yksin. Yksineläjä maksaa suhteellisesti enemmän elämästään verrattuna perheelliseen, mutta yhteiskunta ei ainakaan työssäkäyvää yksineläjää juurikaan tue.
[/quote]
Millä tavalla yksineläjä maksaa enemmän? Kyllä voin miehenä sanoa etten ole ikinä ollut sellaisessa parisuhteessa etten olisi joutunut maksamaan enemmän kuin mitä yksin asuessani. Varmaan naisille tulee halvemmaksi kun mies maksaa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:22"]
No mä kyl sanoisin, että tärkein juttu ois se, et AP alkais hoitamaan itseään. Ei kenenkään tarvii tollasista ajatuksista ja alemmuudentunteesta kärsiä. Sit kun voit ite paremmin, niin nääkin ongelmat on paljon helpommin ratkaistavissa. Ei ketään ihmistä voi kuvata sanat ruma ja hissukka. Muutakin on ihan varmasti.
[/quote]
Ruma ja hissukka on ne millaisen ensivaikutelman minusta saa. On minussa toki muutakin, mutta ei ne riitä sellaiseen naiseen, jota pidän omana ihanteenani. Minusta on väärin naista kohtaan jos otan hänet vain siksi, koska joku nainen pitää saada. Ei sellaisessa tilanteessa kumpikaan saa mitään hyvää.
- Ap
Aihe on vähän ahdistava ja negatiivinen mutta on läsnä monen suomalaisen elämässä ! 2015 suomessa on yli 1000000 yhden ihmisen taloutta. Toki vanhuksia ja leskiä ja sinkkuja miehiä ja naisia. Onneksi monella on paljon ystäviä ja kavereita joten se varmasti helpottaa elämää, eikä aina edes kaipaa kumppania. Realistiset odotukset mahdollisesta kumppanista puuttuu tai niitä ei ole taikka sellaista ei voi saada. Voi sitä olla parisuhteessa ja silti tuntea olevansa yksinäinen ja näitäkin on paljon. Positiivinen asenne auttaa vaikka se ei poista ongelmaa! "Survivor"
Jos et nyt niitä rupea etsimään niin et sinä siihen pysty myöhemmässä vaiheessa. Harva 35 v. sietää enää mitään ja ketään siinä iässä