Miten kestätte köyhyyttä?
Jos ei ole joka päivälle jotain kivaa?
Ja täytyy säästää vuosi että pääsee kaukolomalle. Elämä on aika tylsää.
Mun lapsuuskin oli köyhä. Tienaan n. 25 000e/vuosi ja aina on huoli rahojen riittävyydestä. Masentavaa, jos täytyy maksaa 20 vuotta asuntoa, ja siihen päälle korot ja remontit sun muut :( Masentavaa sekin, että moni korkeakoulutettukin saa vain 2500e/kk. Onneksi mulla ei ole lapsia. Ei olisi varaa.
Mulla on kyl kaikki pakollinen. Mutta ei se riitä.
Kommentit (61)
Huhhuh!!!! Oikeesti sulla on kaikki ihan hyvin jos on vaatteita, ruokaa ja katto pään päällä!! Muuta loppuelämäksi Intiaan kadulle niin ehkä ymmärrät Suomessa elämisen arvon. Täällä kukaan ei ole köyhä!!!!!!!
Hyvin kestää, tuun muutenki huonotuloisesta perheestä( no neki tulot mitä tuli, meni isän juomisen kustantamiseen). Ei se rahan määrä ratkaise, vaan se miten sitä käyttää ;)
Onpa ainaki kunnianhimoa saada erilainen, hyvätuloinen elämä.
lukekaa Alf Rehnin kolunmni HS 20.2. 15. Kokemus köyhyydestä henkilökohtaisesti on eri asia kuin lukea ja tarkkailla ulkoapäin. Tärkeä poliitikkojen olisi lukea tuo. Itse en onneksi ole köyhä mutta en rikaskaan. En tosiaan tiedä miten selviäisin yhtäkkiä totaalisesta köyhyydestä.
En ole köyhä ja lapsuuden kotinikin oli vähintään vakavarainen. Silti ihmettelen tuota ap lausetta " joka päivälle ei ole jotain kivaa". Siis mitä se tarkoittaa? Jotain ostamista, menoja, yleensä kulutusta? Ei mullakaan ole joka päivälle jotain kivaa tiedossa. Ihan sitä normiarkea pääosin: töihin ja takaisin kotiin, kulkematta minkään kulutuksen kautta.
Blogatkaa, kirjoittakaa, tehkää kotisivuja, helppoa rahaa!!! Ei oo pakko olla köyhä ellei haluu!!!
Http://köyhästärikkaaksi.blogspot.fi/
Hehe.
Te vanhemmat, miksi ette yritä saada omalle lapselle enemmän kuin muiden lapsilla on?
2500e kuussa pärjäis ihan hyvin..... Tuntisin itteni rikkaaks noilla rahoilla :o
Mikä muu kuin laiskuus ja tyhmyys ovat estäneet sua kouluttautumasta ammattiin, josta maksetaan tuplasti nyt tienaamasi summa? Elämä on omia valintoja.
Meinaako kakkonen että kaikki voivat opiskella lääkäriksi?
Mieti tyhmintä ja hidasälyisintä tuttavaasi? Hänkin, niinkö?
Itse akateeminen työtön. Onneksi saan tällä hetkellä edes ansiosidonnaista edellisen pätkän jäljiltä. Olisi varmaan kurja, jos rakastaisin rahaa.
No mitä kestämistä tässä? En mä tekis mitään eritavalla, vaikka rahaa olisikin.
Hanki rikas mies. Tosin jos olet ruma niin se meni sit siinä...
Kun on rahaa, on vapaus tehdä kaikkea kivaa. Reppureissata Aasiassa tms. Kun ei ole rahaa, on vaan tylsä harmaa arki.
Itse en kärsi tästä köyhyydestä yhtään. Olen ollut koko ikäni köyhä ja oikeastaan saan välillä nautintoakin tästä kituuttelusta. On ihana miettiä, että mihin kaikkeen rahat riittää ja laatia listoja mihin saa tuhlata ja mihin ei. Olen myös erittäin hyvä säästämään! :D
Huonosti. Niin ja varaa ei ole edes säästämällä mihinkään ulkomaanreissuihin puhumattakaan omasta asunnosta.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:14"]
Kun on rahaa, on vapaus tehdä kaikkea kivaa. Reppureissata Aasiassa tms. Kun ei ole rahaa, on vaan tylsä harmaa arki.
[/quote]
Aasian reppureissaukseen ei kauheesti rahaa tarvi. Jokainen pystyy halutessaan saamaan matkarahat kokoon ja tekee sitten työtä paikan päällä.
ei mua vaivaa. Mun huvit on sellasia taidepainotteisia eikä ne maksa kauheesti. muutenkin tyydyn vähään ja en vaan tarvitse mitään nii en kauheesti ostele. Silleen vahibgossa tulee säästettyä just matkoihib
Minä olen matalapalkkainen ja kallis asuntomme vie kaiken sen mitä mies tienaa eli rahaa ei turhia jää.
Siispä aloin blogata ja tavoite on että tienaisin jonain päivänä blogilla työn ohessa 500-1000 euroa.
http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/
Köyhälläkin on toivoa, jos tahtoo!
Köyhyys on olennainen osa kärsivän taiteilijan imagoani.
Vaikea sitä on kestää. Kirjoitan köyhyysblogia mutta voiko sillä rikastua