Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus laittamassa TT-tukeen asumisen omavastuun

Vierailija
26.11.2021 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/66203517-28db-43e0-9dd1-5e2df9508…
Asumisen omavastuu 140€, joten jäljelle jäisi enää 360€ elämiseen. Ja jos saat 40% alennettuna niin jääkin enää 160€ elämiseen. Rahaa niin vähän että pitäisi tt-tuen päälle hakea tt-tukea.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v****. Mä olen jo asunut elämästäni 6 vuotta solussa. Saisinko vihdoinkin omaa rauhaa?

Mee töihin niin sitten saat asua ihan sen kokoisessa palatsissa kuin rahkeet riittävät 🤷 jos lusmuat muiden rahoilla niin ole kiitollinen siitä mitä annetaan.

Haista sinä m^lkku pitkä paska.

1. Olen töissä

2. Palkkani on huono

3. Työni on osa-aikaista, kokoaikaisena ollessani sain jatkuvasti rasitusvammoja ja joiduin saikuttamaan

4. Haen muita töitä, en ole toistaiseksi saanut

Olen hakenut ja päässyt opiskelemaan. En tiedä kannattaako opiskelupaikkaa ottaa vastaan koska

1. Menetän työttömyysetuuden

2. Kokoomuksen linjauksen mukaan opiskelijoiden asumistuki on liipasimella

Ps. mun nykyinen palatsi on 28 neliötä. Hurraa?

Vierailija
42/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei yksinään päätä yhtään mitään, oli hallituksessa tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun paikkakunnalla jossa toimeentulotuessa maksetaan 500 euroa vuokraa yksinasuvalle. Tällä hetkellä maksan 360 euroa yksiöstäni. 500 eurolla saisin tästä talosta jo kolmion mutta en näe mitään järkeä muuttaa kun tällä vuokralla pääsen pienemmälläkib palkalla kokonaan eroon Kelasta.

Vierailija
44/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kokoomus. Kannustinloukut pois, ja jengi töihin.

Vierailija
45/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v****. Mä olen jo asunut elämästäni 6 vuotta solussa. Saisinko vihdoinkin omaa rauhaa?

Mee töihin niin sitten saat asua ihan sen kokoisessa palatsissa kuin rahkeet riittävät 🤷 jos lusmuat muiden rahoilla niin ole kiitollinen siitä mitä annetaan.

1. Olen töissä

2. Palkkani on huono

3. Työni on osa-aikaista, kokoaikaisena ollessani sain jatkuvasti rasitusvammoja ja joiduin saikuttamaan

Olen hakenut ja päässyt opiskelemaan. En tiedä kannattaako opiskelupaikkaa ottaa vastaan koska

Ai ei kannata opiskella, kun tuet menee? Tuo on vahvin argumentti tukien laskemiselle.

Vierailija
46/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä uutinen. Hallitus on lisännyt taas loiskiintiöitä ja helpottanut perheenyhdistämisiä. Hyvä, että tuet pienenee kun saadaan tänne lisää näitä elätettäviä.

Vierailija
47/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vain saadaan kaikille mitään automaattisia leikkauksia viimesijaiseen tukeen, Suomelle on aiemminkin huomauteltu riittämättömästä perusturvasta. Nytkään sitä ei leikata kuin todellisten, toistuvien laiminlyöntien takia. Helsingistä nyt vaan ei löydy kaikille yksinasuville alle 700e hintaista asuntoa, saati sitten alle 560e hintaista.

Menkää sitten rottailemaan Keuruulle kun ette kuitenkaan käy töissä.

Inhottaa nämä toisten rahoilla elävät.

Vierailija
48/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätte, mitä tapahtuu, kun kokoomus pääsee pääministeripuolueeksi. Ainakaan ei voi valittaa, ettei äänestäjät olisi tienneet.

Ainakin loppuu holtiton rahankäyttö ja täysin avoimet rajat

Vierailija
49/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 140 euron omavastuu per toimeentulotuen saaja sentään, vaan luultavasti jotain 7% vuokrasta kuten se oli ennen, ja tuo 140 on joku muu luku, tyyliin montako miljoonaa vuodessa säästetään tällä.

Vierailija
50/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Olen töissä

2. Palkkani on huono

Ai ei kannata opiskella, kun tuet menee? Tuo on vahvin argumentti tukien laskemiselle.

No millä h*lvetillä sitä elättää itsensä? Työstäni saama palkka ei riitä elämiseen yksinään. Muuta/lisätyötä en ole saanut. Tietysti myös opiskelulle itselleen pitäisi jäädä aikaa.

Vierailija
51/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätte, mitä tapahtuu, kun kokoomus pääsee pääministeripuolueeksi. Ainakaan ei voi valittaa, ettei äänestäjät olisi tienneet.

Ainakin loppuu holtiton rahankäyttö ja täysin avoimet rajat

Luuletko että yritystuista leikataan senttiäkään? Miksi kokoomus myöskään sulkisi rajoja kun sitä kautta tulee halpatyövoimaa polkemaan palkkoja?

Vierailija
52/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asumistuen kokonaisuudistus toisi 350 miljoonan euron säästöt. Puolueen mukaan on vaikea perustella, miksi neljännesmiljardin tuki opiskelijoiden asumiseen olisi muita keinoja parempaa yhteiskunnan tukea laadukkaaseen koulutukseen."

Vai on KoK huolussaan laadukkaasta koulutuksesta. Se sama kokoomus, joka viimeisillä hallutuskausillaan on leikannut 1,5 miljardia koulutuksesta? 🤯

Vierailija
53/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte ainaakaan sekoomukselle ääntä antaa.

Vierailija
54/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuki tarjoaa epäsosiaalisen aineksen majailun keskustoissa. lystin maksavat  autoilla töissä käyvät VEROTETUT. todellista vihreää siirtymää ELI MUUT MAKSAVAT VIHREÄN KOMMUNISMIN .kun se tulee tiensä päähän. paskat monttuun. 

Vierailija
55/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän eräänkin, joka asuu kaupungin 90 neliön asunnossa kahdestaan lapsen kanssa. Kela maksaa asumisen ja hän ei halua muuttaa koska nyt on piha ja kivasti tilaa hamstrata kaikkea roskaa. Tämä tosiaan on pois kaupungin perheasuntoja tarvitsevilta, joista pk seudulla on pulaa. Vuokrakin on perheasunnon mukainen, mutta mikäs siinä asuessa, kun joku muu sen maksaa, edullisempaan pääsisi varmasti nopeasti ja helposti samalla alueellakin, mutta henkilö ei vain halua muuttaa.

Vierailija
56/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltain alle kaikki vaan

reipasta ja kannustavaa

kyllä siperia kurjat nöyräksi koulii

😬

Vierailija
57/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja muuta pienempään kämppään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi