Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus laittamassa TT-tukeen asumisen omavastuun

Vierailija
26.11.2021 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/66203517-28db-43e0-9dd1-5e2df9508…
Asumisen omavastuu 140€, joten jäljelle jäisi enää 360€ elämiseen. Ja jos saat 40% alennettuna niin jääkin enää 160€ elämiseen. Rahaa niin vähän että pitäisi tt-tuen päälle hakea tt-tukea.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TT-tuen asumismenojen kattavuus on kyllä välillä liian suuri. Tiedän monia sinkkutyöttömiä, jotka asuvat kaksiossa tai jopa kolmiossa, koska tt-tuki kattaa liian suuren vuokran. Tt-tuella pääsääntöisesti olevan yhden ihmisen pitäisi asua yksiössä, jos niitä on saatavilla ja muuttaa kuukauden sisällä vapautuvaan yksiöön. Sellaista leikkausta minä kannatan.

Joku 35 neliön raja mieluummin kuin huonemäärän raja.

Ei, vaan se raja pitää olla vuokran mukaan.

Vierailija
22/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TT-tuen asumismenojen kattavuus on kyllä välillä liian suuri. Tiedän monia sinkkutyöttömiä, jotka asuvat kaksiossa tai jopa kolmiossa, koska tt-tuki kattaa liian suuren vuokran. Tt-tuella pääsääntöisesti olevan yhden ihmisen pitäisi asua yksiössä, jos niitä on saatavilla ja muuttaa kuukauden sisällä vapautuvaan yksiöön. Sellaista leikkausta minä kannatan.

Jotkut asuvat kolmioissa joiden vuokra on saman verran kuin joidenkin yksiöiden vuokra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi asua yksiössä, kun saan samalla hinnalla kaksion?

t. sinkkutyötön

Vierailija
24/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Minä luulin aina että jos on Kelan määrittelemän maksimin ylittävä vuokra, niin Kela käskee muuttamaan halvempaan asuntoon ja jos kieltäytyy muuttamasta, niin toimeentulotuesta ei makseta enää maksimin ylittävää osuutta?

Niinhän sen pitäisi mennä mutta tunnen ainakin yhden joka on asunut jo neljä vuotta kelan mielestä liian kalliissa asunnossa eikä se ole vaikuttanut tukiin. Joskus vain lähettävät kirjeitä aiheesta.

Miksi vaikuttaisi? Sehän on jokaisen oma asia, mihin sen perusosan käyttää. Itsekin maksan perusosasta vuokran "ylimeno-osuuden". Eli en saa senttiäkään enempää tukia kuin 100€ halvemmassa asuva. Turhaan siis olet kateellinen. 

Vierailija
25/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Minä luulin aina että jos on Kelan määrittelemän maksimin ylittävä vuokra, niin Kela käskee muuttamaan halvempaan asuntoon ja jos kieltäytyy muuttamasta, niin toimeentulotuesta ei makseta enää maksimin ylittävää osuutta?

Ei sitä maksimia ole tähänkään asti maksettu paitsi poikkeustapauksissa ja silloinkin yleensä lyhyen aikaa. Ei siellä kukaan asu kahden tonnin asunnossa yksinään toimeentulotuella valtion kustannuksella, vaikka urbaanit legendat kuinka moista väittäisi. Normaalitapaus saa sen paikkakuntakohtaisen maksimin ja sitten joutuu itse harkitsemaan maksaako erotuksen siitä reilusta 400 euronsa käyttörahoista vai muuttaako halvempaan. 

Vierailija
26/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta itse 15 neliön koppiin. Sellaista minä kannatan.

Vierailija
27/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan relevanttia keskustella, onko Suomella enää varaa maksaa jokaiselle omaa yksiötä. Soluasunnot, kimppakämpät ja alivuokralaishuoneet tulisivat halvemmaksi ja samalla olisi kannuste päästä pois tukien piiristä. Nykyisin tuilla eläen saavuttaa liian mukavan elintason. Ja tämä ei koske vain asumistukia vaan tukijärjestelmää kokonaisuudessaan, lapsilisät ja -korotukset etunenässä.

Vierailija
28/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v****. Mä olen jo asunut elämästäni 6 vuotta solussa. Saisinko vihdoinkin omaa rauhaa?

Vierailija
29/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa vain saadaan kaikille mitään automaattisia leikkauksia viimesijaiseen tukeen, Suomelle on aiemminkin huomauteltu riittämättömästä perusturvasta. Nytkään sitä ei leikata kuin todellisten, toistuvien laiminlyöntien takia. Helsingistä nyt vaan ei löydy kaikille yksinasuville alle 700e hintaista asuntoa, saati sitten alle 560e hintaista.

Vierailija
30/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vain saadaan kaikille mitään automaattisia leikkauksia viimesijaiseen tukeen, Suomelle on aiemminkin huomauteltu riittämättömästä perusturvasta. Nytkään sitä ei leikata kuin todellisten, toistuvien laiminlyöntien takia. Helsingistä nyt vaan ei löydy kaikille yksinasuville alle 700e hintaista asuntoa, saati sitten alle 560e hintaista.

Eipä oikein löydy muissakaan isommissa kaupungeissa. 

Vierailija
31/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla hallituskaudella Kokoomus on pomo. Ennustan näin, koska Kokoomus on jostain kumman syystä suosituin puolue. Heitä äänestää sekä rikkaat että köyhät, koska Kokoomuksella on menestyjän imago. Kukapa ei haluaisi olla menestyjä. Tiedossa on kansan köyhimmille ja vähäosaisille kylmää kyytiä. Koskee myös pienituloisia palkansaajia. Itsemurhat ja kurjuus tulee lisääntymään, kun ennestään näköalattomia ja stressaantuneita ihmisiä kiusataan ja ahdistetaan nurkkaan. Kannattaa olla tarkkana ketä äänestää sitten vaaleissa.

Vierailija
32/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan relevanttia keskustella, onko Suomella enää varaa maksaa jokaiselle omaa yksiötä. Soluasunnot, kimppakämpät ja alivuokralaishuoneet tulisivat halvemmaksi ja samalla olisi kannuste päästä pois tukien piiristä. Nykyisin tuilla eläen saavuttaa liian mukavan elintason. Ja tämä ei koske vain asumistukia vaan tukijärjestelmää kokonaisuudessaan, lapsilisät ja -korotukset etunenässä.

Trollaushan tämä oli, mutta tartun silti. Minikoppi ei todellakaan ole mikään kannuste. Ennemmin saa vain masentumaan ja vie työkyvyn, jota useimmilla tt-tuen saajilla on vielä jäljellä. Eli tuen tarpeen vähentämisen sijaan lisää sitä. Ja ne, jotka eivät töitä edes halua tehdä, eivät tule töihin hakeutumaan, vaikka miten ruoskittaisiin. Lapsilisät taasen eivät liity aiheeseen mitenkään, koska niitä saa ihan jokainen, jolla on alle 17-vuotiaita lapsia. 

Vierailija
33/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinulta pois jos joku asuu vähän isommassa asunnossa?

Saa asua jos maksaa itse. Mutta joo, muuten se tosiaan on multa pois! Minä maksan veroissa sen lusmun isomman asunnon

Vierailija
34/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tää vuokrien aleneminen käytännössä tapahtuisi? Mulla lukee sopparissa se vuokra mikä on, sitten kun tämä tukien aleneminen tapahtuisi. Kuten kaikki muutkin, alkaisin kuumeisesti katsomaan markkinoilta halvempia asuntoja. Alkaisiko niitä tippumaan sinne noin vain? Riittäisikö meille kaikille?

Vierailija
35/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä maksimia ole tähänkään asti maksettu paitsi poikkeustapauksissa ja silloinkin yleensä lyhyen aikaa. Ei siellä kukaan asu kahden tonnin asunnossa yksinään toimeentulotuella valtion kustannuksella, vaikka urbaanit legendat kuinka moista väittäisi. Normaalitapaus saa sen paikkakuntakohtaisen maksimin ja sitten joutuu itse harkitsemaan maksaako erotuksen siitä reilusta 400 euronsa käyttörahoista vai muuttaako halvempaan. 

Juuri näin. Tiedän perheen, joka joutuu maksamaan omasta pussista erotuksen, mitä asumistuki ja toimeentulotuki ei kata. Kokoomus ja muut köyhille kateelliset puhuvat , että työtön asuu Helsingin keskutassa kalleimmissa kämpissä. Paskapuhetta. 

Vierailija
36/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi v****. Mä olen jo asunut elämästäni 6 vuotta solussa. Saisinko vihdoinkin omaa rauhaa?

Mee töihin niin sitten saat asua ihan sen kokoisessa palatsissa kuin rahkeet riittävät 🤷 jos lusmuat muiden rahoilla niin ole kiitollinen siitä mitä annetaan.

Vierailija
37/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette lähde muuta maalle,tyhjillään on hyviä taloja.Metsästä saa ravinnon.Maasta kasvattaa itse .Talvi,syksy on lyhyt aika...Ihminen tulee vähällä toimeen..pitäkööt vuokrakasarminsa.

Vierailija
38/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitäisi eläkeläiset pakottaa myymään kämppänsä ja maksamaan niillä omat hoitonsa hoitolaitoksissa. Asumisvapaus pitää tuhota siis kaikilta eikä vain työpaikkansa menettäneiltä. 

Vierailija
39/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin niin sitten saat asua ihan sen kokoisessa palatsissa kuin rahkeet riittävät 🤷 jos lusmuat muiden rahoilla niin ole kiitollinen siitä mitä annetaan.

Tulen sanomaan tuon sinulle, kun toivottavasti joku päivä joudut työkyvyttömänä "loisimaan" tuilla. 

Vierailija
40/57 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinulta pois jos joku asuu vähän isommassa asunnossa?

Saa asua jos maksaa itse. Mutta joo, muuten se tosiaan on multa pois! Minä maksan veroissa sen lusmun isomman asunnon

Ihan itse tt-tukiasiakas maksaakin. Tt-tuki on hänen omaa rahaansa siinä missä palkkasi on sinun omaa rahaasi. Ethän sinäkään itse itsellesi palkkaa maksa, vaan joku toinen maksaa sinun elämisesi palkan muodossa. Aika todennäköisesti vähintään osa sinun palkastasi tulee verovaroista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan