"En tee lasta lihavalle" - laihduttaisitko vai jättäisitkö
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:23"]
Kyllä mulla ainakin itselläni on sellaiset standardit, ettei nainen voi päästää itseään lihomaan järkyttävästi. En halua sellaista äitiä lapsilleni, vaan sellaisen joka suhtautuu terveellä tavalla ruokaan ja liikuntaan.
Minä taas en ottaisi tyhmää lapseni isäksi. Enkä miestä joka roikkuu av:lla
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:53"]Onhan tuo ihan järkevää. Jos yhtään ei kroppaa ole treenattu niin aika huono synnyttäjä silloin on.
[/quote]
Oon läski ja kaksi luomua syöksysynnytystä. Tosi huonosti varmaan meni.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:16"]
Jättäisin. Ei se ihminen silloin rakasta jos noin sanoo. Ajatellen vielä että raskauden myötä niitä kiloja voi tulla. Kokoajan pelko persiisä onko liikaa. Ja sit laihduttaisin ilman kusipäätä ja etsisin kunnollisen miehen :)
Niinniin, ei rakasta se mies edes harkiten.
[/quote]
Kunnollinen mies hankkii lapsia harkiten, eikä niin että kun nyt satun olemaan tämän naisen kanssa niin...
[/quote]
[/quote]
Kunnollisilla miehillä on myös kunnon käytöstavat.
[/quote]
Eli miten asia pitäisi naiselle ilmaista että ei tarvitse vetää hernettä nenään. Sana lihavako oli se ongelma? Vai oma ego? Siihenkään ette kuitenkaan ole tyytyväisiä jos mies ei kerro vaan dumppaa vaan naisen kun ei ala laihtua.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:39"]
Mä sanoisin miehelle, että "tarkemmin ajateltuna en tee lapsia pienimunaisen luuserimiehen kanssa" -ja jättäisin siltä seisomalta.
[/quote]
Ei oo sullakaan mitään kritiikinsietokykyä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:23"]
Kyllä mulla ainakin itselläni on sellaiset standardit, ettei nainen voi päästää itseään lihomaan järkyttävästi. En halua sellaista äitiä lapsilleni, vaan sellaisen joka suhtautuu terveellä tavalla ruokaan ja liikuntaan.
Minä taas en ottaisi tyhmää lapseni isäksi. Enkä miestä joka roikkuu av:lla
[/quote]
:D Mitä tähän voi sanoa? Itse et roiku av:lla, vaan joku muu kirjoittaa puolestasi?
Jättäisin, mutta ensisijaisesti siksi, että eihän tuollainen mies halua lapsia muutenkaan. Ensin pitäisi laihduttaa, ja mitä sitten? Pitäisikö sitten olla toisenlainen työ, tai parempi palkka, tai isompi asunto, tai sitten pitäisi muuten vaan vielä vähän odotella? Parempi pistää homma pakettiin just nyt eikä jäädä odottelemaan. Biologia ei anna armoa. Ylipaino ei ole mikään este raskaudelle ja äitiydelle, mut korkea ikä on.
Usein naiset hokevat sitä miten miehillä on särkyvä ego, mutta ei helvetti kun lukee tätäkin ketjua...
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:29"]
Jättäisin. Ei se ihminen silloin rakasta jos noin sanoo. Ajatellen vielä että raskauden myötä niitä kiloja voi tulla. Kokoajan pelko persiisä onko liikaa. Ja sit laihduttaisin ilman kusipäätä ja etsisin kunnollisen miehen :)
[/quote]
Kunnollinen mies hankkii lapsia harkiten, eikä niin että kun nyt satun olemaan tämän naisen kanssa niin...
[/quote]
[/quote]
Mistä se nainen voi tietää jos mies ei hänelle sitä sano ääneen? Eihän rakkaus tarkoita sitä, että ollaan valmiita tekemään lapsia. Kyllä mäkin rakastan ex-tyttöystävääni edelleen, mutta erosin koska se oli järkevää tulevaisuuden kannalta.
[/quote]
On olemassa monenlaista rakkautta. Lisääntymisasioissa sen rakkauden kuitenkin pitäisi olla ehdotonta. Näinhän se ei ikävä kyllä mene tosielämässä. Mutta jos lähtökohtana on jo se "etten tee lapsia lihavan kanssa", niin on parempi, että molemmat etsivät itselleen uudet kumppanit. Toinen sen, joka ei välitä niistä kiloista ja toinen sen joka on laiha.
En kyllä päästäisi alunperinkään itseäni lihavaksi, mutta fiksujahan tuo mies puhuu ja näin ollen laihduttaisin.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:46"]
Jättäisin, mutta ensisijaisesti siksi, että eihän tuollainen mies halua lapsia muutenkaan. Ensin pitäisi laihduttaa, ja mitä sitten? Pitäisikö sitten olla toisenlainen työ, tai parempi palkka, tai isompi asunto, tai sitten pitäisi muuten vaan vielä vähän odotella? Parempi pistää homma pakettiin just nyt eikä jäädä odottelemaan. Biologia ei anna armoa. Ylipaino ei ole mikään este raskaudelle ja äitiydelle, mut korkea ikä on.
[/quote]
Mä voin sanoa, että pitää olla talous kunnossa (ei esim. mitään pikavippivelkoja), ei päihdeongelmia (ml. tupakka), mielenterveys kunnossa ja ei järkyttävästi ylipainoa. Ihan kohtuulliset vaatimukset ja sadattuhannet naiset noi kykenee täyttämäänkin tässä maassa. Ei se ole mikään sellainen juttu, että tulee vaatimusta vaatimuksen perään, vaan että pääsen hyvistä lähtökohdista kasvattamaan lapsiani.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:53"]Onhan tuo ihan järkevää. Jos yhtään ei kroppaa ole treenattu niin aika huono synnyttäjä silloin on.
[/quote]
Mä oon ollut ihan supersynnyttäjä enkä oo ikinä treenannut. Eise siihen vaikuta
[/quote]
Ja bmi kaikissa raskauksissa on ollut reippaasti yli 30. Hyvin oon mukulat silti saanut synnytettyäm
[/quote]Mutta aiheutit heille terveysongelmia 70 vuodeksi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mistä se nainen voi tietää jos mies ei hänelle sitä sano ääneen? Eihän rakkaus tarkoita sitä, että ollaan valmiita tekemään lapsia. Kyllä mäkin rakastan ex-tyttöystävääni edelleen, mutta erosin koska se oli järkevää tulevaisuuden kannalta.
[/quote]
On olemassa monenlaista rakkautta. Lisääntymisasioissa sen rakkauden kuitenkin pitäisi olla ehdotonta. Näinhän se ei ikävä kyllä mene tosielämässä. Mutta jos lähtökohtana on jo se "etten tee lapsia lihavan kanssa", niin on parempi, että molemmat etsivät itselleen uudet kumppanit. Toinen sen, joka ei välitä niistä kiloista ja toinen sen joka on laiha.
[/quote]
Mitä on ehdoton rakkaus? Jos olet valmis katselemaan vuosikymmeniä esim. mielenterveysongelmaista tai päihdeongelmaista ihmistä, niin sitten sulla on ehdotonta rakkautta. Useimmille meistä se on utopiaa ja ainoastaan keino tuhota itsensä siinä toisen siivellä ja katkeroitua sen seurauksena.
Lihavuus ohjelmoituu lapsiin. Vaikuttaa siihen, miten lapset myöhemmin sairastavat. Todellakin kannattaa olla laiha, jos hankkii lapsia.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:52"]
Lihavuus ohjelmoituu lapsiin. Vaikuttaa siihen, miten lapset myöhemmin sairastavat. Todellakin kannattaa olla laiha, jos hankkii lapsia.
[/quote]
Kyllä. Lihavuus myös nostaa stressitasoja, mikä vaikuttaa lapseen raskausaikana ja imettäessä.
Vähän tylysti sanottu, mutta toisaalta ymmärrän, että kyllä tuotakin kannattaa lasta hankkiessa miettiä. Onhan se totta, että ylipaino vaikuttaa lapsen saantiin. Ensinnäkin tosi lihavan voi olla vaikea edes tulla raskaaksi. Toiseksi, runsas ylipaino lisää raskauden ja synnytyksen riskejä sekä äidin että vauvan osalta. Kolmanneksi, millaisen mallin todella lihava äiti siirtää terveellisistä ruoka- ja liikuntatottumuksista lapselleen... Ja nyt puhun siis oikeasti sairaalloisen lihavista naisista, en mistään 5 kg yli ihannepainon tapauksista. On nimittäin hieman eroa terveyden kannalta, onko sitä ylipainoa 5 vai 50 kiloa.
Tietty täältä nyt löytyy niitä superlihavia naisia, jotka raskautuivat heti ekasta yrityksestä, joiden raskaudet ja synnytykset sujuivat täysin ongelmitta ja joiden lapset ovat superterveellisesti syöviä urheiluhulluja... Ja tällä yhden ihmisen kokemuksella sitten kumotaan kaikki aihetta koskeva tutkimukset ja lääkärien ym. asiantuntijoiden lausunnot.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:53"]Onhan tuo ihan järkevää. Jos yhtään ei kroppaa ole treenattu niin aika huono synnyttäjä silloin on.
[/quote]
Mä oon ollut ihan supersynnyttäjä enkä oo ikinä treenannut. Eise siihen vaikuta
[/quote]
Tuttavapiirissä sporttimimmit tiukkoine vatsalihaksineen ovat joutuneet kokemaan pitkän synnytyksen, ja pari tapausta, joissa sitten sektio...Voi olla jopa että synnytys on vaikeampi, jos keho tosi tikissä?
Mä en tekis lapsia ainakaan vanhan miehen kanssa. Luin jostain et vanhoilla miehillä siittiöissä alkaa tapahtua mutaatioita tjsp.
Toinen ehdoton ei on tupakointi. Mä en halua minkään tuhkakupin siittiöistä mun tulevia lapsia.
Sit ei saa ryypätä liikaa tai vetää muitakaan aineita ja joo ei saa lihava ainakaan enää sillon olla ku aletaan niitä lapsia tehdä, ja liikunnallinen pitää olla.
Ja plussaa ois jos ei oo mikään kääpiö kuitenkaan ja älykkyys tietty aina jees
Niin ja mieluiten tumma ja tulinen, eli kivat ruskeet hiukset ja nappisilmät!
En sanoisi mitään, kävelisin pois.
Huomenna pakkaisin tavarani ja jättäisin avaimeni keittiön pöydälle, saatesanoilla " Hyvästi."
Sitten keräilisin itseäni jonkin aikaa, löytäisin ihanan uuden miehen, laihduttaisin ja hankkisin uuden miehen kanssa fiksuja lapsia.
vastaisin, etten tee lasta tyhmälle.
Mä sanoisin miehelle, että "tarkemmin ajateltuna en tee lapsia pienimunaisen luuserimiehen kanssa" -ja jättäisin siltä seisomalta.