Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yövieraita tulossa taas, ahdistaa. Mitä teen?

Vierailija
20.02.2015 |

Eli miehen kaverit tulee toiselta paikkakunnalta noin 2vkon-kuukauden välein meille aina yöpymään 1-2 yöksi. Usein ilmoittavat vaan tulostaan, nyt tämä kerta on suunniteltu jo monta viikkoa etukäteen. Minua yövieraat ahdistaa aina kovasti ja nyt tuntuu etten oikeasti taida pystyä täällä olemaan. Ajattelin lähteä illaksi jonnekin, onkohan ok ja mitä keksin?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:55"]Niin on kaveripariskunta miehelle siis mies ja nainen. Ja kyllä yleensä ottavat kun ovat meillä. Tuo pippalo idea että kutsun omia ystäviä yms. on joskus toiminutkin, mutta nyt kun olen raskaana rv 30, niin en tietenkään ota itse enkä ehkä jaksa kuunnella kauaa. Hotelli idea ei käy kun "ei sun nyt niiden vuoksi hotelliin tarvitse" ja vähän suutahtaa kun ehdotan hhotellia. Suutahti nytkin kun lähdin pois, asioille. Ja vieraissa ei ole mitään vikaa, mutta kun en jaksaisi niin usein että joku tulee yöksi. Yövieraat on joskus kivoja, mutta en jotenkin kovin usein jaksa. Ap.
[/quote]

Käyttekö te myös heillä yövieraina? Miksi ihmeessä käyvät teillä noin usein? Kutsuvatko itse itsensä vai kutsuuko miehesi, vaikka tietää, ettet välittäisi heidän jatkuvasti vierailevan?

Kenenkään ei kyllä tarvitse lähteä kotoaan pakoon hotelliin, vaan kannattaa opetella sanomaan liian usein yökylään mieliville: "Tällä kertaa meillä on muita suunnitelmia viikonlopulle. Ai niin, paikallisesta hotellista on moni tykännyt ja heillä on kuulemma tosi hyvä brunssi viikonloppuisin."

Vierailija
2/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika kasvaa aikuiseksi ennenkuin se vauva syntyy! Eli pidä puolesi sillä se on sinunkin kotisi eikä sinne niin vaan tulla yökylään jatkuvasti jos sinulle ei sovi ja PISTE!

Sovitte miehen kanssa että vaikka 2 kertaa vuodessa voivat tulla teille yökylään ja muuten menevät hotelliin yöksi niinkuin muutkin ihmiset.

Jos mies jyrää sinut niin olet väärän ihmisen kanssa parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:45"]Entä jos minä alan tuppaamaan 2vkon välein yöksi jollekin ystävälle ja vaadin että Hei, nyt lähetään kaupungille, syömään jne. ja narisen jos minua ei viihdytetä eikä keksitä ohjelmaa? Ap.
[/quote]

Tee näin kokeeksi noille teidän yövieraille,

Vierailija
4/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:13"]

Mene hotelli Vantaalle. Vähän laittautuneena. Hotelliyö maksaa kenties ihanan romanssin, maksajan huoneelle löydät helposti. Ja miehesi alkaa ymmärtää.

Tai miksei se miehesi sit' mene kavereidensa luokse?

[/quote]

Kyllä näillä kirjoittajilla on päässä vikaa... Että edes kehtaa ehdottaa tälläistä..

Vierailija
5/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mä niiiiin ymmärrän sinua. Toivottavasti sama meno ei jatku kun lapsi syntyi. Meillä oli aikoinaan ihan samanlaista. Nykyään näistä sovitaan miehen kanssa niin ajoissa, että minä kerkeen suunnitella mummola tai kylpyläreissun lapsen kanssa sille viikonlopulle. Onneksi käyvät nykyään ehkä kerran kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
6/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en jaksais noin usein yövieraita. Laita stoppi tuolle menolle kun vauva syntyy. Sanot et haluat olla rauhassa vauvan kanssa ja maholliset yövalvomiset väsyttää. En mä kyl ymmärrä miks noin usein pitää yökyläillä. Ette oo enää teinejäkään. Kuka ne vieraat aina kutsuu? Ite ittensäkö?

Vierailija
7/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pahimmillaan 2 vkon välein kotiisi änkeäävieraita 2 yöksi ja sinä ahdistut etkä jaksaisi. No herravarjele, nyt suu auki nainen!!! Käyt asian miehesi kanssa läpi ja jos hän laittaa kavetinsa edelle, niin menet sinne hotelliin. Myös noille vieraille voi sanoa, jos eivät itse tajua. Älä viitsi olla tuollainen marttyyri kynnysmatto, aiotko pitää jotain matkustajakotia jatkossakin se baby kainalossa. Nyt ryhtiä ja homma kuntoon!

Vierailija
8/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hotellit on kalliita, aika kuluu halvemminkin ilman että olisin kotiin menossa. Enpä ole sinne vieläkään mennyt. Ap.

Vierailija
9/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksihan sä tiesit itse varsin hyvin, mitä aiot tehdä. Ei olisi tarvinnut täältä kysellä.

Vierailija
10/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun pitää kertoa heille, että nyt tällä kertaa ei sovi. Tai sitten alat vierailla heillä yhtä usein. Jos et halua totuutta kertoa niin kerro vaikka että raskaana et jaksa. Menet nukkumaan. Me sovitaan miehen kanssa yhdessä yövieraista, mutta silti sanon jossain vaiheessa iltaa, että menen nukkumaan. Saatan hetken lukea tai olla vaik av:lla enkä heti ala nukkua.

Vierailija
11/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:45"]Loppujen lopuksihan sä tiesit itse varsin hyvin, mitä aiot tehdä. Ei olisi tarvinnut täältä kysellä.
[/quote]

No eipä tosiaan olisi kannattanut kysellä. Varsinkin kun odottavan äidin huorittelijoita/ehdottelijoita että mene hotelliin panemaan liikenteessä o.O ap.

Vierailija
12/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä kehtaisi kyläillä kenenkään luona noin usein! 1-2 krt kuussa yökylään. Huh huh. Asuvatko jossain pitkälläkin vai mikä on jutun juoni? Käyttekö te heillä yhtä usein?

Vierailija
13/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutelkaa nyt herra isä tuo kyläilyasia selväksi ennen kun jäät äitiyslomalle ja lapsi syntyy. Muuten ne äijät tunkevat teille vielä siinäkin vaiheessa kun teillä on vauva - ja sitä ei kuule paljoa naurata!

Vierailija
14/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis "siinä ei kuule paljoa naurata."

Vierailija
15/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä vinkkinä ap: kun joku trollaa, ei siihen kannata tarttua. Peikko vain innostuu enemmän.

Kysymykseesi sanoisin että ongelmasi ei ratkea ennen kuin aukaiset suusi ja sanot: ei käy, nyt ei sovi.

Vierailija
16/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin suomalainen keskustelu kuin olla voi :D Ahdistaa, kun muutaman viikon välein käy vieraita, ja kommentoijat vain kannustavat kieltämään vierailijoita tulemasta tai kehottavat ap:tä menemään hotelliin vierailun ajaksi. Totta kai mies pahastui ehdotuksesta, miten ihmeessä hän selittäisi vieraille, että emäntä on livennyt paikalta? Harva tuntuu ihmettelevän ap:n oudon voimakasta reagointia. Oma tupa, oma lupa, kyllä, mutta minusta on jotain outoa siinä, että noin paljon ahdistaa. Ap:n kannattaisi hakea apua.

Vierailija
17/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:19"]

Tämä on kyllä niin suomalainen keskustelu kuin olla voi :D Ahdistaa, kun muutaman viikon välein käy vieraita, ja kommentoijat vain kannustavat kieltämään vierailijoita tulemasta tai kehottavat ap:tä menemään hotelliin vierailun ajaksi. Totta kai mies pahastui ehdotuksesta, miten ihmeessä hän selittäisi vieraille, että emäntä on livennyt paikalta? Harva tuntuu ihmettelevän ap:n oudon voimakasta reagointia. Oma tupa, oma lupa, kyllä, mutta minusta on jotain outoa siinä, että noin paljon ahdistaa. Ap:n kannattaisi hakea apua.

[/quote]

No minusta siinä ei ole mitään outoa jos ahdistaa että omaan kotiin tulee 1-2 yöksi joka kuukausi yhdesti tai kahdesti porukkaa ryyppäämään. Varsinkin jos on raskaana niin väsyttää ja on mahdollisesti huono nukkua (usein ei ole helppoa löytää sopivaa asentoa) niin kyllä sitä haluaisi viikonloppuna rauhassa levähtää kotonaan että jaksaa viikolla töissä.

Ymmärsin vielä että on aina samat henkilöt tuppautumassa vierailemaan. Minusta sekin on hieman outoa. Siis ymmärrän että joillakin on laaja tuttavapiiri ja sen vuoksi on usein yövierailuja, mutta että aina samat ihmiset on tulossa kännäämään ap:n kotiin? Eikö se tunnu niistä vierailijoista itsestään yhtään oudolta / moukkamaiselta olla tulossa toisen kotiin parin - neljän viikon välein? Jos siis ei olla esim. läheisiä sukulaisia ja on jokin säännöllinen syy tulla paikkakunnalle (esim. jokin koulutus tms.). Mutta silloin tuskin juopotellaan, ainakaan joka kerta. Vaikuttaa todella oudoilta vierailta. Ongelmasta ap ei kyllä pääse jos ei aukaise suutaan ja sano suoraan ettei sovi tulla niin usein, kun eivät vieraat itse näköjään käytöstapoja tajua.

Vierailija
18/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:19"]

[/quote]

Luitko ap:n kommentteja? Niistä selvisi, että nämä ap:n miehen kaverit kutsuvat itse itsensä kylään ap:n ja hänen miehensä luokse. Ap:n miehelle järjestely sopii mainiosti, mutta ei ap:lle. Hän haluaisi viettää omaa elämää omassa kodissaan eikä toimia minään matkanjärjestäjänä. Ap on puhunut ongelmastaan miehelleen, mutta mies ei tunnu välittävän ap:n mielipiteestä eikä kiellä kavereitaan tulemasta. Ties, vaikka itse rohkaisee kavereitaan tulemaan käymään. Eiköhän jo tuossa ole tarpeeksi syytä pahoittaa mielensä. Mies kävelee ap:n yli mennen tullen. Kuitenkin kyseessä on myös ap:n koti. 

Kaiken lisäksi ap on melkoisen tukevasti raskaana. Muistan omilta raskausajoiltani, että en todellakaan olisi jaksanut ihmisiä kotonani, en joka viikonloppu enkä joka toinenkaan, kuten ap:n näköjään pitäisi tehdä. Ei ole myöskään kiva kuunnella humalaisten höpinöitä. Eihän niitä kestä kukaan selvin päin, eikä ap:n tee mieli ryypätä raskautensa vuoksi. 

Arvelen, että ap olisi kaivannut hieman empatiaa tilanteessaan täältä av:lta, mutta ei saanutkaan sitä - ikävä kyllä. Kaiken lisäksi tähän ketjuun pesiytyi joku ilkeilijä, joka rupesi puhumaan täyttä potaskaa. Raskaana ollessa ei vaan jaksa suunsoittajia. 

Niin, että kenellähän tässä on mielenterveyden ongelmia? Oikeasti.

Ison mahan kanssa saattaa herätä tajuamaan, että on ihan sama, mitä miehelle sanoo, kun hän ei tunnu noteeraavan niitä kuitenkaan millään tavalla. Samoin voi tuntua melkoisen epätoivoiselta, kun ei saa myötätuntoa muilta naisiltakaan, ainoastaan ikäväviä kommentteja. Sinunkaan kommenttistasi en havaitse empatiaa erityisemmin. 

Vierailija
19/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos miehesi on sellainen lammas, että ei osaa kieltää kavereitaan majoittumasta teille, sinun on se tehtävä. Kerro näille tutuille, että olet niin tuhdisti raskaana, että et jaksa vieraita kotonasi. Jos kuitenkin kaverit haluavavt viettää aikaa miehesi kanssa, miehesi varmaan voi tulla heille kylään.

Johan vastavuoroisuudenkin vuoksi olisi suotavaa, että mies kävisi välillä tyhjentämässä kavereiden jääkaapin ja viinavaraston, kun kaverit ovat harrastaneet sitä teillä niin ahkerasti. Ilmeisesti näillä kavereilla ei ole vielä omia lapsia. Ehkä he eivät ymmärrä, miltä raskaana oleminen tuntuu. Koska miehesi ei pidä sinun puoliasi, sinun on tehtävä se ja kerrottava näille kavereille, että heidän pitää keksiä jotakin muuta ajankulua keskenään. 

Vierailija
20/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei siis löydy paikkaa vierailun ajaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi