Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ja miten juoda, että tulisi "hyvä hiprakka"

Vierailija
20.02.2015 |

Tyttöjen illanvietto tulossa. Antakaas vinkkejä mitä ja miten nauttia alkoholia fiksusti. Aloitetaan jo kuuden aikaan illalla ja pitäisi jaksaa/kyetä lähteä yökerhoonkin. Miten olla sopivasti hiprakassa koko ilta? Niin ettei ala väsyttää tai ole liian humalassa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:22"]

Aloittele kuohuviinillä tai shamppanjalla, noin 2-3 lasillista ja sen jälkeen viinillä, noin lasi-kaksi lasillista per tunti. Välissä voit ottaa taas lasillisen kuohuvaa. Noilla tulee täydelliset nousujohteiset humalat, jotka sopivat hyvin sosiaalisiin tilanteisiin. Väliin voi ottaa jonkun pelkän red bullin sellaisenaan, että pysyy virkeänä. Väkevät ovat liian salakavalan vahvoja ja olut liian ruokaisaa -> alkaa nuuduttaa. Siideristä tulee ällöttävä sokerihumalainen olo. :D T. Harvoin humaltuva ja silloinkin sivistyneesti hiprakassa

[/quote]

kiitos kaikista vinkeistä. Tätä voisi kokeilla. Ja unohtaa ne shotit. Ap

Vierailija
2/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietoja. Koska vaikutus hitaampaa ja kestävämpää..Usein nousu tulee jo ensimmäisen/toisen aikaan. Sen jälkeen on vain laskua tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:49"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:51"]

Riippuu ihan ruumiinrakenteesta.

Minä olen yleensä aloitellut jollakin 17 %/ 0,5 litraa.

Sitten baarissa drinkkejä ja mietoja muutamia pitkin iltaa, jotta mieliala ei laske. Minun ainakin pitää olla kuitenkin selvästi jo hiprakan yli, jotta mieliala on parhaimmillaan. Pienessä maistissa alkaa väsyttää tai tylsistyttää.

[/quote] Miehenä olen varmaan huono arvioimaan, mutta ei kai puolen litran pullo 17% likööriä riitä naisellekaan paljon mihinkään? Sehän on sama asia kuin joisi 5,6 kaljaa tai 3,7 puolen litran siideriä. Kai nainen sillä ihan kivaan hiprakkaan pääsee, mutta ei kai toi vielä hiprakkaa seuraavaan känniin riitä? Miehet voi hyvin juoda 13-15 kaljaa ennen baariin menoa. Nopeasti luulisi, että naisenkin täytyy juoda sellainen 8-10 alkoholiannosta ennen kuin on baarikunnossa. [/quote]

5,6 kaljaa putkeen saisi minut ainakin jo hiprakan yli.

Vierailija
4/24 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:49"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:51"]

Riippuu ihan ruumiinrakenteesta.

Minä olen yleensä aloitellut jollakin 17 %/ 0,5 litraa.

Sitten baarissa drinkkejä ja mietoja muutamia pitkin iltaa, jotta mieliala ei laske. Minun ainakin pitää olla kuitenkin selvästi jo hiprakan yli, jotta mieliala on parhaimmillaan. Pienessä maistissa alkaa väsyttää tai tylsistyttää.

[/quote] Miehenä olen varmaan huono arvioimaan, mutta ei kai puolen litran pullo 17% likööriä riitä naisellekaan paljon mihinkään? Sehän on sama asia kuin joisi 5,6 kaljaa tai 3,7 puolen litran siideriä. Kai nainen sillä ihan kivaan hiprakkaan pääsee, mutta ei kai toi vielä hiprakkaa seuraavaan känniin riitä? Miehet voi hyvin juoda 13-15 kaljaa ennen baariin menoa. Nopeasti luulisi, että naisenkin täytyy juoda sellainen 8-10 alkoholiannosta ennen kuin on baarikunnossa. [/quote]

Olet todellakin alkkis. Siis tuon kun vajaa 50-kilonen nainen juo, niin on jo monen promillen humalassa.Siinä mitään hiprakkaa ole, kun hiprakka tarkoittaa nousuhumalaa, joka tulee ensimmäisten mietojen jälkeen.

Vierailija
5/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lasillista kuohuviiniä tai samppanjaa. Nousee kevyesti päähän, kikatuttaa hetken, muttei jää liian pitkäksi aikaa nuppiin. 

Vierailija
6/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta. Ei ainakaan mitään jäykkää - koko iltana!

Vierailija
7/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuplivia juomia. Niistä menee alkoholi verenkiertoon paremmin. Ei liian makeaa, ettei tule äklö olo. Ja tapeeksi vahvaa juomaa, ei sidukka/lonkku -tasoa, koska niitä joutuu lipittää paljon pitkin iltaa ja sitten on ihan turvoksissa... =/

Eli vastaus lyhyesti: Shampanja! =D

Hyvää, toimii aina ja kaikissa tilaisuuksissa!

Vierailija
8/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:21"]

Pari lasillista kuohuviiniä tai samppanjaa. Nousee kevyesti päähän, kikatuttaa hetken, muttei jää liian pitkäksi aikaa nuppiin. 

[/quote]

siis koko illassa kaksi lasillista? Jos juon nuo kuuden aikaan, niin olen valmis nukkumaan kymmeneltä. Ap

Vierailija
9/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tollanen määrä ei tunnu kyllä yhtään missään. Oikeastiko meinaat, että pari tollasta lasillista ja sit oot hyvässä hiprakassa yökerhoon lähtöön asti, siis jonku kuus tuntia......

Kyllä muutama lonkero tms. kannattaa tempoa tai teet muutaman hyvän paukun itelles. Varot toki, ettei se alkon annostus lisäänny kun humallut. Pidä sama mitta koko ajan tai jopa pienennä jos alat tulla huppeliin, vesilasi väliin sillointällöin.

Vierailija
10/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis tarkoittanut Ap:lle moittia vähästä määrästä vaan tuolle, ketä lainasin :)

Vierailija
11/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako "piristävien" shottien nauttiminen? Vai kannattaako mennä pelkällä skumpalla? Mua alkaa aika väsyttämään jo puolen yön aikaan viimeistään, jos otan alkoholia. Harmillista, kun meno olisi parhaimmillaaan. Ap

Vierailija
12/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:23"]

[/quote]

siis koko illassa kaksi lasillista? Jos juon nuo kuuden aikaan, niin olen valmis nukkumaan kymmeneltä. Ap

[/quote]Anteeksi, ymmärsin väärin, luulin, että kyse on ns. alkujuomista, tunnelmaan pääsystä. Mutta kyllä kuohuva sopii koko iltaankin, jos budejttiin passaa:)

2

Vierailija
13/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun viiniä tai kuoharia pari kolme lasia ja sitten loppuilta mietoja eli siideriä/olutta tai lonkeroa (ei liikaa!). Mulla ainakin pysyy virkeys ja kiva olo koko illan noin. Välillä tietty voi ottaa tuopillisen vettä tai vaikka kokiksen, niin ainakin jaksaa, eikä tule liian 'änkyrään'. :) Mukavaa iltaa teille! :)

Vierailija
14/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite juon usein pullon skumppaa/valkkaria ennen baariin menoo

Vierailija
15/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdyttävyyden kannalta juomalla nyt ei ole väliä, vaan ainoastaan määrä ratkaisee kuinka nopeasti juoma menee päähän. Naisille hyvä tahti on luultavasti juoda yksi puolen litran siideri tunnissa.

Jos juot liian nopeasti ei tule pitkää hiprakkaa, vaan se vaihtuu känniksi nopeasti. Tosin suosittelen silti, että juot hiljakseen ihan känniin asti. Laskuhumala on vittumainen ja hiprakkakin riittää laskuun.

Pääsääntö hyvään hiprakkaan on joka tapauksessa aloittaa ajoissa ja juoda tasaisesti tissutellen. Älä juo liian nopeasti siinä toivossa, että menee nopeammin päähän. Ei se mene sen nopeammin päähän, lähinnä kilahtaa vaan nopeammin sitten kun vaikutuksen alkaa huomaamaan.

Vierailija
16/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sangria

Vierailija
17/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös syödä välillä jotain. Jos tyhjään mahaan kittaa, niin tulee liian kova humala ja kamala krapula.

Vierailija
18/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin juodaan ja syödään. Ruoan kanssa max 1 lasi viiniä ja paljon Vichyä pöydässä. Ennen baaria 2 lasia kuohuviiniä. Baarissa tilaatte vettä. 

Vierailija
19/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

shampanjasta tulee hyvä hiprakka, ei liian nopeasti nautittuna. pullo 2 h:ssa

Vierailija
20/24 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:36"]

Ensin juodaan ja syödään. Ruoan kanssa max 1 lasi viiniä ja paljon Vichyä pöydässä. Ennen baaria 2 lasia kuohuviiniä. Baarissa tilaatte vettä. 

[/quote]

Kuka jaksaa ja viitsii olla yökerhossa monta tuntia ja juoda vettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi