Jos kodissanne olisi 1 ylimääräinen huone, mitä tekisit sillä?
Eli jos teillä olisi ylimääräinen huone, jota ei tarvita mihinkään välttämättömään kuten jonkun makuuhuoneeksi, mitä tekisit huoneella? :)
Kommentit (90)
Meillä on useampi ylimääräinen - yhdessä mies nukkuu aika usein, yksi on vierashuone / mun pukeutumishuone ja yksi on koiran leikkihuone / kirjasto.
Tekisin siitä yhdistetyn kirjasto- ja harrastushuoneen. Minun tapauksessani siellä olisivat käsityötarvikkeet (ompelukone ja lankoja yms.).
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:46"]
Ok, jengiltä puuttuu kirjastot ja vierashuoneet... haittaako se?
[/quote]
Ei haittaa. Ilmankin pystyy elämää.
Maalaisin siellä tauluja, olisi hienoa saada oma tila juuri sitä varten.
Meillä on kaksi ylimääräistä huonetta. Toinen on vierashuone/työhuone miehen satunnaisia etätyöpäiviä varten. Toinen on yhdistetty pleikka/lego/leffahuone/kirjasto.
Oi keksisin kyllä käyttöä vaikka kolmelle tyhjälle huoneelle... terveisin 30 neliön yksiössä asuva.
Ompelukoneet ja kankaat sinne ja kunnollinen työpöytä, millä voi leikata kankaita ja piirtää kaavoja.
Valokuvausstudio/työhuone. Tuon tarpeen takia yritetäänkin etsiä isompaa kämppää!
Meillä on runsaasti tilaa, asutaan kaksin kotitilallani, kun lapsia ei ole siunaantunut. Meillä on siis jo nyt normitilojen (keittiö, olohuone, makuuhuone) lisäksi ruokasali, työhuone, kakkosolohuone, jossa katsotaan elokuvia sekä vierashuone (+ viileä veranta ja ulkorakennuksia). Näistä työhuone on välttämätön, ilman emme tulisi toimeen. Ruokasalistakaan en enää luopuisi. Kiinnostavaa on, että välillä kaipaan vieläkin lisää tilaa - olisi ihana saada paikka kangaspuille, jotka olen perinyt. Mies taas haluaisi pelihuoneen, jonne mahtuisi biljardipöytä. Vielä jokunen vuosi sitten asuimme varsin tyytyväisinä kaksiossa... Jos olisi vain yksi ylimääräinen huone, tekisin siitä työhuoneen, jossa voi majoittaa tarvittaessa muös vieraita.
osta sinne kaikkea turhaa sisustuskrääsää ja kuvaa blogiin
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:34"]
Meillä onkin.
Ja siitä on tullut sellainen ylimääräisen rojun ja ylimääräisten huonekalujen huone. Kaikki mille ei ole hyvää muuta paikkaa, ovat siellä ylimääräisessä huoneessa. Olen välillä miettinyt että tekisin sille huoneelle jonkun oikean tarkoituksen, mutta en ole vielä keksinyt mitään sellaista, joka olisi tarkoitukseltaan parempi, kuin se missä käytössä se nyt on :P
[/quote]
Ja minä kun tekisin just tollaisen huoneen :D! En tykkää, kun joka huoneessa kaikenmaailman laatikoita ja tavaroita odottamassa sitä ja odottamassa tätä. Inhoan. Siivoominen hankalaa, enkä muutenkaan tykkää, jos lattioilla/sänkyjen alla tavaraa, jota täytyy siivotessa siirrellä. Sinne vaan yhteen huoneeseen kaikki rojut ja ovi kiinni! Ja sitten kun ovat tarpeeksi kauan siellä olleet, eikä kukaan ole kaivannut niitä romujansa, räjäyttäisin huoneen pois!
Meillä on kolme 'ylimääräistä' huonetta. Yksi on kirjasto/vierashuone, yksi lasten olohuone, ja yksi televisiohuone. Olohuoneessa meillä ei ole telkkaria, vaan se on vähän sellainen siistimpi huone.
Vielä ei ole ylimääräistä huonetta mutta tarvettä olisi vaikka mitä. Kun lapset lentää pesästä (nyt ovat teinejä) niin toisesta huoneesta tulee vierashuone/pukeutumishuone ja toisesta työhuone/kirjasto.
Meillä on ylimääräisiä huoneita kirjasto, ompeluhuone, lasten vierashuone, toinen työhuone ja tietokonehuone. Jos olisi yksi enemmän, tekisin siitä entisöintihuoneen.
Tekisin huoneesta ateljeen! Vielä, jos huoneessa olisi isot ikkunat, niin ihana olisi maalata luonnon valossa :)
Tällä hetkellä on yks ylimääränen huone. Siellä on paljon kirjoja ja vuodesohva vieraille. Vuoden päästä sinne siirtyy kolmas tenavamme tavaroineen jolloin sohva siirtyy työhuoneeseen. Lapsia siis useampi mutta nuorimmat nukkuvat lähempänä äitiä.
Vaatehuone isolla peilillä tai oma kuntosali