Jos kodissanne olisi 1 ylimääräinen huone, mitä tekisit sillä?
Eli jos teillä olisi ylimääräinen huone, jota ei tarvita mihinkään välttämättömään kuten jonkun makuuhuoneeksi, mitä tekisit huoneella? :)
Kommentit (90)
Meillä tehtiin lautapelihuone :)
Jos ois, ja pian onkin, toinen ylimääräinen huone niin varmaan kirjasto/työhuone.
Hommaisin papukaijan, ja tekisin siitä sille oman tilan. Jos olisi rahaa papukaijaan siis.
Heittäisin siivotessa kaikki rojut sinne :P
Tekisin siitä "herrainhuoneen", eli kirjasto- ja työtilan. Ehkä osittain myös harrastehuoneeksi käsitöille, mattopuista olen haaveillut jo pitkään!
Meillä onkin.
Ja siitä on tullut sellainen ylimääräisen rojun ja ylimääräisten huonekalujen huone. Kaikki mille ei ole hyvää muuta paikkaa, ovat siellä ylimääräisessä huoneessa. Olen välillä miettinyt että tekisin sille huoneelle jonkun oikean tarkoituksen, mutta en ole vielä keksinyt mitään sellaista, joka olisi tarkoitukseltaan parempi, kuin se missä käytössä se nyt on :P
Jos se olisi riittävän iso huone, siitä tulisi leffa-/musahuone. Jos taas tavallinen huone, silloin siitä tulisi ns. kirjasto.
Toisessa meillä on tietokoneet ja toinen on vierashuone. Yhdelle huoneelle keksisin kyllä vielä käyttöä, tekisin oman kuntosalin.
Tekisin äänieristetyn huoneen musisointia varten.
Kaipaisin myös huonetta, jossa on kunnollisen kokoinen pöytä ja jonne voisi jättää tekemisensä levälleen taukojen ajaksi. Siis ompelukset, palapelit, askartelut jne.
Ok, jengiltä puuttuu kirjastot ja vierashuoneet... haittaako se?
Kirjasto/käsityö/elokuva/musiikkihuone.
Voi kun oliskin. Asun pienessä yksiössä ja ei mahdu edes kunnolla tavarat tänne. Ei mulla ole varaa asua isommassakaan asunnossa. Jos ois isompi asunto, niin voisin ripustaa mun taulutkin seinille ja hommata sohvan yms. :( Laittasin sohvan telkkarin ja surround kaijuttimet ylimääräiseen huoneeseen ja kattoisin leffoja siellä.
Tekisin siitä miehelleni naughty cornerin.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:46"]
[/quote]
Ei tällä hetkellä.
Riippuu koosta. Pienestä varmaan iso vaatehuone jossa voisi säilyttää muutakin, kuten ompelukamoja, isommasta huoneesta varmaan joku yhdistetty työ-/kirjasto- ja vierashuone.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:46"]
[/quote]
Itsellänihän nuo siis on, mutta kyllä mielestäni Suomessa asutaan liian ahtaasti. Olisihan täällä nyt tilaa tehdä sen kokoisia asuntoja, että mahtuis elämään ja olemaan.
Tekisin lapselle seikkailuhuoneen. Joku hieno kiipeilyteline (kyllä, sisälle :D), paljon kasveja (viidakkomainen tunnelma), aarrearkkuun leluja, pehmeä lattia (voi temppuilla) ja seinälle niitä seinäkiipeilypalasia. Tosin saattaisi tulla lapsen kanssa riitaa kun äiti olisi koko ajan siellä heilumassa (onpa kiva kun on lapsia, voi tehdä kaikkea lapsellista mitä ei kehtaisi muuten :D). Ja kiipeilytelineen alle hieno pesä jossa voisi kaapata lapsen kainalon satukirjojen lukuun.
Yrittäisin saada jonkun siihen asumaan.