Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme miehelle iski? Katumus, Psykoosi vai mikä?

Vierailija
26.11.2021 |

Mies halusi erota, pakkasi kamansa ja lähti. Ei selityksiä, ei mitään. Jäin 3,5vuotiaan kanssa yksin.

Kuukausi erosta otti yhteyttä ja kertoi sumuisen päänsä selvinneen ja kysyi uutta mahdollisuutta. En suostunut, sovimme että olemme kuitenkin väleissä (jo pelkästään koska lapsi)

Nyt tilanne se, että olemme olleet miehen kanssa vaihtelevasti tekemisissä noin kerran kuussa, mies selkeästi hyvin vihainen minulle kaikesta. Välillä asia purkautuu huutamalla ja hän kaivelee kaikkea vanhaa. Toisinaan taas sanoo unohtaneensa kaiken ja jatkaneensa eteenpäin, vaikka näin ei selvästi ole.

Mies on sanonut että katuu lähtöään ja hän ei tunnu tietävän haluaako olla kanssani tekemisissä vai ei. Välillä ottaa itse yhteyttä ja puhuu että haluaa olla ja välillä taas ei halua.

Ollaan myös käyty läpi se, mitä olen tehnyt että mies käyttäytyy näin ja hän sanoo että en mitään, että hänen vihaisuus ei ole minun syytä. Ja että ero ylipäänsä ei ollut, häntä vain ärsytti koko elämä silloin.

Olen miettinyt että mistä tässä on kyse? Yritän ymmärtää miestä enkä haluaisi laittaa välejä kylmiksi (eli että pelkästään lapsen asiat) mutta järki ei vaan riitä ymmärtämään tätä käytöstä.

Onko vihainen itselleen kun lähti ja purkaa sitä muhun? Eikö uusi elämä mennytkään kuten kuvitteli? Vai mitä? Vai onkohan oikeasti kyse vain kamppailusta hänen oman pään sisällä (osaksi haluaisi "katkaista" välit ja osaksi taas pitää välit hyvinä)?

Kokemuksia? Mielipiteitä? Veikkauksia?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi miettiä asiaa siltä kannalta, että miksi maailmassa haluaa mitään kaverisuhdetta tuollaiseen. Ei tuo ole kaveri, hän on lapsesi isä, ja huono sellainen. En kuuntelisi sanaakaan muuta kun ne lapsen asiat, joita on ihan liian harvoin lapsen kannalta.

Tyypillinen keskenkasvuinen, on lähtenyt jonkun hameen perään, tehnyt vaimosta äidin ja nyt raivoaa, kun ne naisjutut ei toimikaan toivotusti.

Miksi kaikki nyt epäilee että raivoaminen johtuisi siitä että suhde olisi tyssännyt?

Näin ei ole käynyt.

Vierailija
42/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joillakin ongelmat.. sen miehen on vaikeaa päästää susta irti mutta tajuaa että niin on parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kirjoittaa:

En ymmärrä miksi mies ei voi suoraan kertoa mikä mättää.

Hän ei ole myöskään kertonut minulle itse uudesta naisestaan, eihän asiat ratkea jos ei voi olla rehellinen ja puhua totta.

Vierailija
44/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on niinkuin suurin osa Suomi miehistä jotka on katunut lapsen tekoa,mies haluaa tulla ja mennä miten haluaa, vaimo/äiti hoitaa kodin ja lapset ja mies suuttuu jos täytyy tehdä jotain sellaista mikä tuntuu siltä vastenmieliseltä kuten hoitaa omaa lastaan,siivota omat jälkensä yms. Tuollaiset miehet keskenkasvuisia räkänokkia jotka luulee että pitää tehdä lapsia ja olla perhe koska muillakin ja yhteiskunta vaatii että pakko olla tiettyyn ikään mennessä!

Vierailija
45/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on niinkuin suurin osa Suomi miehistä jotka on katunut lapsen tekoa,mies haluaa tulla ja mennä miten haluaa, vaimo/äiti hoitaa kodin ja lapset ja mies suuttuu jos täytyy tehdä jotain sellaista mikä tuntuu siltä vastenmieliseltä kuten hoitaa omaa lastaan,siivota omat jälkensä yms. Tuollaiset miehet keskenkasvuisia räkänokkia jotka luulee että pitää tehdä lapsia ja olla perhe koska muillakin ja yhteiskunta vaatii että pakko olla tiettyyn ikään mennessä!

Öö.. okei?

Vierailija
46/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kirjoittaa:

Hän ei ole myöskään kertonut minulle itse uudesta naisestaan, eihän asiat ratkea jos ei voi olla rehellinen ja puhua totta.

"jos soitan niin puhelu voi kestää pitkään ja on yksin kotonaan"

Anna olla. Jätä rauhaan. Sinun ei tarvitsekaan ymmärtää, koska asia ei sinulle enää kuulu. Hän ei välttämättä itsekään tiedä mikä mättää, eikä sinun pitkät puhelusi ja tivaamisesi auta asiaa. Kertoo kun asia selviää itselle, JOS katsoo aiheelliseksi kertoa sinulle tai sitten ei. Älä roiku, älä soittele. Lasta koskevat asiat viestillä tai sähköpostilla. Hellitä. Anna mennä.

Vierailija
47/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP kirjoittaa:

"jos soitan niin puhelu voi kestää pitkään ja on yksin kotonaan"

Anna olla. Jätä rauhaan. Sinun ei tarvitsekaan ymmärtää, koska asia ei sinulle enää kuulu. Hän ei välttämättä itsekään tiedä mikä mättää, eikä sinun pitkät puhelusi ja tivaamisesi auta asiaa. Kertoo kun asia selviää itselle, JOS katsoo aiheelliseksi kertoa sinulle tai sitten ei. Älä roiku, älä soittele. Lasta koskevat asiat viestillä tai sähköpostilla. Hellitä. Anna mennä.

Tätäkin olen yrittänyt, mutta sitten mies soittaa minulle.

Olen myös ehdottanut että juttelisimme niitä näitä eikä ns provosoivia juttuja mutta aina keskustelu vaan kääntyy siihen.

Vierailija
48/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et odota että mies ottaa yhteyttä?

Vai pelkäätkö että niin ei käy?

Vierailija
49/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sä haluat olla häneen yhteydessä? hän on selvästi ongelmallinen ihminen. miksi sä vielä roikut hänessä? sun _ei tarvitse_ olla hänen terapeutti tai kaveri tai mitään sellaista. mä väitän, että jollain tasolla haluat hänet takas, ku näytät selvästi jotenkin haluavan hänen huomiotaan. voi olla kaukaa haettu tai sit olen täysin oikeassa.

sanoisin samaa ku muutkin, että oo yhteydessä vain lapsiasioissa ja siinä se. ei mitään muuta.

Vierailija
50/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi sä haluat olla häneen yhteydessä? hän on selvästi ongelmallinen ihminen. miksi sä vielä roikut hänessä? sun _ei tarvitse_ olla hänen terapeutti tai kaveri tai mitään sellaista. mä väitän, että jollain tasolla haluat hänet takas, ku näytät selvästi jotenkin haluavan hänen huomiotaan. voi olla kaukaa haettu tai sit olen täysin oikeassa.

sanoisin samaa ku muutkin, että oo yhteydessä vain lapsiasioissa ja siinä se. ei mitään muuta.

En mä häntä takaisin parisuhteeseen halua monestakaan syystä, mutta on totta että haluan ja kaipaan häntä ystäväksi. Olimme kuitenkin 8 vuotta yhdessä. Jollain tavalla myös säälin häntä mutta myös kaipaan.

Vierailija
51/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia AP. Vaikeaa kommunikoida henkisesti keskenkasvuisen kanssa.

Vierailija
52/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP vastaa:

Olimme yhdessä melkein 8v.

Tiedän kyllä, että miehellä oli tässä välissä joku laastari, mutta käsittääkseni se juttu ei ole loppunut vaan jatkuu.

Eikä tarkoituksena kyllä ole ottaa takaisin tai palata yhteen, vaan pysyä väleissä, jonkinasteisina kavereina ja hoitaa asiat asiallisesti ja sovussa.

Nyt tämä tapahtuu vaihtelevasti, välillä keskusteltu sujuu ja välillä mies vaan huutaa puhelimessa.

Jos miehellä oli laastarisuhde, eiköhän syy ole selvä. Sai siitä kimmoketta erota, tai erosta syyn etsiä laastari, missä järjestyksessä tapahtuikaan. Mutta ei ole kyse pelkästä pään sisällä tapahtuneesta vinksahduksesta. Jos huutaa välillä, muut mielenterveyden ongelmat voivat olla erikseen.

Eli on tapahtunut kaksi asiaa: 1) miehellä on ollut erohaluja ja huutamista, 2) miehellä on ollut toinen suhde, joka arviosi mukaan voi jatkua.

Vierailija
53/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP vastaa:

Olimme yhdessä melkein 8v.

Tiedän kyllä, että miehellä oli tässä välissä joku laastari, mutta käsittääkseni se juttu ei ole loppunut vaan jatkuu.

Eikä tarkoituksena kyllä ole ottaa takaisin tai palata yhteen, vaan pysyä väleissä, jonkinasteisina kavereina ja hoitaa asiat asiallisesti ja sovussa.

Nyt tämä tapahtuu vaihtelevasti, välillä keskusteltu sujuu ja välillä mies vaan huutaa puhelimessa.

Jos miehellä oli laastarisuhde, eiköhän syy ole selvä. Sai siitä kimmoketta erota, tai erosta syyn etsiä laastari, missä järjestyksessä tapahtuikaan. Mutta ei ole kyse pelkästä pään sisällä tapahtuneesta vinksahduksesta. Jos huutaa välillä, muut mielenterveyden ongelmat voivat olla erikseen.

Eli on tapahtunut kaksi asiaa: 1) miehellä on ollut erohaluja ja huutamista, 2) miehellä on ollut toinen suhde, joka arviosi mukaan voi jatkua.

Juu, kaksi asiaa jotka kuitenkin aika vahvasti liittyvät toisiinsa.

Vierailija
54/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mikä miehellä on. Jatka elämääsi. Jos mies ei osaa olla tekemisissä kanssasi edes kerran kuukaudessa ilman kiukkua, älä ole hänen kanssaan tekemisissä.

Vierailija
55/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä mikä miehellä on. Jatka elämääsi. Jos mies ei osaa olla tekemisissä kanssasi edes kerran kuukaudessa ilman kiukkua, älä ole hänen kanssaan tekemisissä.

Olisipa noin helppoa. Ja olisi varmasti helpompaa jos tietäisin todellisen syyn.

Vierailija
56/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kirjoittaa:

No kuule tähän ikään mennessä on oppinut sen että aina ei kaikki asiat ratkea siististi eikä niitä saa käsiteltyä siististi loppuun ja olla ystäviä ja saada kaikkea rullaamaan jos vain "ymmärtää" tarpeeksi. Joskus täytyy vaan jättää lanta pellolle levälleen ja kävellä pois.

Se mitä minun kokemukseni perusteella sinun kannattaisi tehdä nyt on juuri se mitä muutkin kirjoittajat ketjussa ovat neuvoneet: Ota etäisyyttä mieheen. Hän on aikuinen ihminen ja vastuussa omista tunteistaan ja siitä että hakee ihan itse ammattiapua tarvittaessa. Hän on lapsen toisena vanhempana myös vastuussa siitä että välit pysyvät asiallisina ja lapsen asiat hoidetaan, et ainoastaan sinä. Et ole terapeutti etkä edes ystävä, koska mies ei kohtele sinua niin kuin ystävää kohdellaan. Roolisi tällä hetkellä on olla uhmaikäisen tai raivoavan murkun äiti.

Puhelut minimiin, ja jos mitään huutoa kuuluu niin puhelin heti kiinni ja numero estoon jos soittaa heti takaisin. Mies koettelee rajojasi ja näyttää kävelevän niistä yli mennen tullen. Hän selkeästi kuvittelee että hänellä on oikeus huutaa ja raivota sinulle aina kun on pää vähän pipi, ja sinä vaan vahvistat tuota uskomusta kiltisti kuuntelemalla. Ei hän tuolla tavalla ikinä aikuistu eikä sinun paapomisesi auta miestä tippaakaan, päinvastoin. 

Lue ajatuksella ne neuvot mitä muutamat saman kokeneet ovat tänne kirjoittaneet. Se mitä nyt yrität tehdä ei auta yhtään ketään pidemmän päälle.

Vierailija
57/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ap ihan selvästi yhtä ulalla kuin mieskin. Mies raivoaa, sinä et. Mutta sinä haluat väkisin jatkaa tuota tilannetta olemalla itse aktiivinen miehen suuntaan. Kyllä sun nyt vaan täytyy päästää irti. Olette tekemisissä sen mitä lapsi tarvitsee. Ei exän kanssa voi olla mikään kaveri. Ei ainakaan nyt vielä, ei ehkä koskaan.

Vierailija
58/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa noin helppoa. Ja olisi varmasti helpompaa jos tietäisin todellisen syyn.

Sinun ei tarvitse tietää sitä syytä, eikä enää mitään muutakaan miehestä mikä ei suoraan liity lapsen asioihin. Sinulla ei ole velvollisuutta yrittää ymmärtää miestä millään tavalla, riittää että olet asiallinen jos jostain lapsen asiasta pitää olla yhteydessä.  Lopeta miehen tekemisten ja sanomisten pakonomainen vatvominen.

Olet ilmeisesti pahasti koukussa tuohon ihmiseen. Koeta keskittyä lapseen ja siihen mitä lapsi tarvitsee. Anna aikuisen miehen hoitaa itse omat asiansa. Usko meitä, ei todellakaan ole enää sinun ongelmasi mikään mikä ei liity lapsen asioden hoitamiseen.

Vierailija
59/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se syyn vatvominen, ei se sulle edes kuulu ja mies ei halua kertoa tai ei tiedä itsekään. Jatka elämässäsi eteenpäin, lakkaa vastaamasta sen puheluihin ja siirtykää vaikka sähköpostitse hoitamaan vain lapsen asiat. Ei ole lapsellekaan hyvästä noin epävakaan ihmisen seura.

Vierailija
60/75 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse tietää sitä syytä, eikä enää mitään muutakaan miehestä mikä ei suoraan liity lapsen asioihin. Sinulla ei ole velvollisuutta yrittää ymmärtää miestä millään tavalla, riittää että olet asiallinen jos jostain lapsen asiasta pitää olla yhteydessä.  Lopeta miehen tekemisten ja sanomisten pakonomainen vatvominen.

Olet ilmeisesti pahasti koukussa tuohon ihmiseen. Koeta keskittyä lapseen ja siihen mitä lapsi tarvitsee. Anna aikuisen miehen hoitaa itse omat asiansa. Usko meitä, ei todellakaan ole enää sinun ongelmasi mikään mikä ei liity lapsen asioden hoitamiseen.

Tavallaan tiedän että olette oikeassa. Jotenkin kuitenkin koen myös syyllisyyttä miehen nykyisestä tilasta, jos se on seurausta suhteestamme.