Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapeutti on aina ennen ja jälkeen istunnon whatsapissa paikalla

Vierailija
26.11.2021 |

Oon käynyt terapiassa nyt 2kk ja jäänyt vaivaamaan tämä ihan v*tusti. Luulis että ennen ja jälkeen terapian ois muuta mielessä kuin whatsapp..

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? 

Mäkin oon käynyt terapiassa. Olen terapeutille vain yksi asiakas monen joukossa. Hän teki muistiinpanoja kun puhuttiin ja sitten aina seuraavalla kerralla jatkettiin siitä mihin jäätiin.

MITÄ sen terapeutin pitäisi tehdä ennen ja jälkeen mun tapaamisen? :D Murehtia, että voi voi kun sillä on rankkaa?

Se saa mun puolesta vaikka seisoa päällään ja jodlata istunnon jälkeen, jos siltä tuntuu.

Vierailija
42/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketkä näitä kommentteja alapeukuttaa?? Itse käynyt terapiassa todella vakavien asioiden takia ja kun astun ovesta ulos niin en usko enkä odota että terapeutti jää vatvomaan asioitani. Se että jos vilkaisee puhelintaan kun sinun aika ei ole vielä tai on jo mennyt niin ei kerro yhtikäs mitään siitä ettei kirjaa asioita tai että tekisi työtään jotenkin epäpätevästi. Mitä hittoa??? Enemmän olisin sinusta huolissani että pitää kytätä jonkun terapeutin whatsappeja. Voi ristus näitä omaan napaan tuijottavia kitisijöitä.

Toivottavasti terapeutti sen verran ”vatvoo” että kirjaa ylös koska se kuuluu sen tehtäviin. Kannattaa muuten myös olla sen verran ymmärtäväinen et tiedostaa et ap:lla voi olla jotain traumaa takana käytöksessänsä eikä kusymys ole ”omaan napaan tuijottavasta kitisijästä”

Kirjata tietenkin pitää. On ymmärrettävää, että terapeutin tulee ennen vastaanottoa palauttaa mieleen asiakkaan kanssa käydyt aikaisemmat keskustelut ja kirjata ylös tapaamisen jälkeen mistä on puhuttu. 

Toinen kysymys on se, estääkö Whatsupin läsnäolomerkintä tekmeästä jotain näistä?

Edelleen kyselisin, miten tuo läsnäolomerkintä syntyy Whatsupiin, mutta riittääkö tähän se, että sovellus on myös tietokoneella ja tietokonetta käyttää? Eli läsnäolo näkyy, vaikkei sovellusta aktiivisesti käyttäisi?

Ei niitä kirjauksia useinkaan tehdä välittömästi asiakaskäynnit jälkeen. Jos tarpeen kirjoitetaan jotakin muistiin istunnon aikana ja näiden merkintöjen pohjalta tehdään kirjaukset. Yleensä kuitenkin ihmiset muistaa esim. työpäivän aikana käymänsä keskustelut. Kirjauksia joskus täydennetään muutamakin päivän kuluttua jos siihen ilmenee tarvetta.

Mua on alkanut tässä keskustelussa hämmentämään että eikö joidenkin terapeutit tee muistiinpanoja istunnon aikana. Siinä se unohdusriski vasta onkin. Istunnon aikana on ihan luonnollista tehdä muistiinpanoja eikä sitten heti asiakkaan lähdettyä ole mitään kiirettä kirjoittaa mitään ylös.

Ihan käsittämätön määrä ihmisiä on täällä pöyristyneitä siitä että terapeutti kehtaa vilkaista viestejään asiakkaiden välissä... Minä olisin pöyristyneempi jos asiakkaana laittaisin terapeutille viestin että olen vaikkapa liikenneonnettomuuden takia myöhässä enkä saisi mitään vastausta milloinkaan. Tai jos olisin lapsi ja vanhempani olisi terapeutti eikä hän asiakkaiden välissäkään voisi vastata johonkin viestiini nopeasti.

Olen ajatellut olevani ihan normaali terapiassa kävijä mutta näköjään olenkin helppo tapaus kun en pakkomielteisesti stalkkaa terapeuttini tekemisiä vaan minulle riittää että terapia toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on hyvä aihe siellä terapiassa keskusteluun. Mainitse tästä terapeutille seuraavalla kerralla.

Vierailija
44/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hyvä aihe siellä terapiassa keskusteluun. Mainitse tästä terapeutille seuraavalla kerralla.

Tää on yks harvoja asiallisia kommentteja täs ketjus. Munki mielestä kantsii kertoo terapeutille. Oon käynyt vaan lukion psykan kurssit mut kyl mä sen verran ymmärrän et tos ap:n käytökses on jotain takana. Ei tarvi ihmetellä tai nauraa. Tsemppiä ap!

Vierailija
45/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeinpä suosittelisin lopettamaan terapian. Ei siitä sinulle ainakaan mitään hyötyä ole.

Vierailija
46/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on yks harvoja asiallisia kommentteja täs ketjus. Munki mielestä kantsii kertoo terapeutille. Oon käynyt vaan lukion psykan kurssit mut kyl mä sen verran ymmärrän et tos ap:n käytökses on jotain takana. Ei tarvi ihmetellä tai nauraa. Tsemppiä ap!

Ongelma olikin se että niin moni täällä keskustelussa näki ongelman olevan terapeutissa eikä ap:ssa. Selväähän se on ettei ap:n toiminta ja vatvominen ole järkevää vaan sairaalloisen pakkomielteistä. Siksi on haitallista että porukka täällä tukee ap:n käyttäytymistä.

Voi tosiaan ottaa puheeksi ja miettiä miksi tup ap:ta ahdistaa ja eiköhän terapeutti tuon jälkeen tajua laittaa läsnäolotietonsa piiloon.

Vierailija
47/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä ihan mielenkiintoinen havainto ja ymmärrän AP:tä. On oikeesti olemassa terapeutteja jotka menee helpoimman kautta eli tyyliin juttelee niitä näitä tunnin ajan terapeutin kanssa ja sit tekee mitä lystää.

Siis mitä Mielenkiintoista tuossa avauksessa on muutakuin, että aapee todellakin tarvitsee terapiaa?

Mistä ihmeestä si päättelet ihmisen ammattitaidon tai työmotivaation hänen kännykän käytöstään?

🧐käsittämätöntä puusilmäisyyttä ja putkikatsetta.

Aapee on onneksi terapiassa. Mene sinäkin.

Ja aapee, ota nyt tuo asia edes puheeksi. Tuohan on yksi sinun ongelmistasi.

Vierailija
48/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee ollenkaan niin vaativaa työtä kuin terapeutti, mutta silti ensimmäiseksi asiakaskohtaamisten jälkeen tarvitsen hetken ajatusten nollaamiseen ja rauhoittumiseen. Saatan tarkistaa whatsupit, jutella työkaverille  tai vaikka olla hetken täällä avlla. 

Mitä väliä aplle sillä on, mitä terapeutti tekee, kun ei tee työtä kanssasi? Hän on "sinun" sen hetken, kun on olet läsnä. Onko hän silloin ammattitaitoinen?

Vierailija
49/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ja metsien mies kauhees krapulas molemmat. :D

Vierailija
50/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku trolli?

Vierailija
51/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla kuulustelet sitä tiukasti aiheesta !

Vierailija
52/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Ihminenhän se terapeuttikin on. Mäkin oon työpäivän aikana monta kertaa whatsappissa, aina sopivissa väleissä vilasen viestit ja tarvittaessa vastailen.

Vierailija
53/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ketkä näitä kommentteja alapeukuttaa?? Itse käynyt terapiassa todella vakavien asioiden takia ja kun astun ovesta ulos niin en usko enkä odota että terapeutti jää vatvomaan asioitani. Se että jos vilkaisee puhelintaan kun sinun aika ei ole vielä tai on jo mennyt niin ei kerro yhtikäs mitään siitä ettei kirjaa asioita tai että tekisi työtään jotenkin epäpätevästi. Mitä hittoa??? Enemmän olisin sinusta huolissani että pitää kytätä jonkun terapeutin whatsappeja. Voi ristus näitä omaan napaan tuijottavia kitisijöitä.

Toivottavasti terapeutti sen verran ”vatvoo” että kirjaa ylös koska se kuuluu sen tehtäviin. Kannattaa muuten myös olla sen verran ymmärtäväinen et tiedostaa et ap:lla voi olla jotain traumaa takana käytöksessänsä eikä kusymys ole ”omaan napaan tuijottavasta kitisijästä”

Kirjata tietenkin pitää. On ymmärrettävää, että terapeutin tulee ennen vastaanottoa palauttaa mieleen asiakkaan kanssa käydyt aikaisemmat keskustelut ja kirjata ylös tapaamisen jälkeen mistä on puhuttu. 

Toinen kysymys on se, estääkö Whatsupin läsnäolomerkintä tekmeästä jotain näistä?

Edelleen kyselisin, miten tuo läsnäolomerkintä syntyy Whatsupiin, mutta riittääkö tähän se, että sovellus on myös tietokoneella ja tietokonetta käyttää? Eli läsnäolo näkyy, vaikkei sovellusta aktiivisesti käyttäisi?

Kirjata voi myöhemminkin. Itsellä ainakin toimii paremminkin niin, että on pientä välimatkaa tapaamiseen. Asiat saa jäsenneltyä paremmin. 

Vierailija
54/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjata voi myöhemminkin. Itsellä ainakin toimii paremminkin niin, että on pientä välimatkaa tapaamiseen. Asiat saa jäsenneltyä paremmin. 

Tuo on vähän sama kun jos on ollut jossakin matkalla ja muut alkaisi heti kotiutuessa kysellä matkasta. Minä en ainakaan osaa heti kertoa mitään vaan siinä pitää kulua kunnolla aikaa ennenkuin osaa kertoa.

Vierailija
55/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän sama kun jos on ollut jossakin matkalla ja muut alkaisi heti kotiutuessa kysellä matkasta. Minä en ainakaan osaa heti kertoa mitään vaan siinä pitää kulua kunnolla aikaa ennenkuin osaa kertoa.

Plus, että se tapaaminen voi olla terapeutillekin rankka emotionaalisesti ja pitää pystyä käsittelemään ensin omat emootiot ennen kuin voi kirjata asiakkaasta objektiivisesti. 

Vierailija
56/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen sitä, miksi terapeutin läsnäolo whatsapissa näkyy potilaalle.

Vierailija
57/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Miksei saisi olla whatsapissa tauoilla? Mun terapeutti ainakin kirjaa siinä samalla kun jutellaan. Ja ei ole erikseen työpuhelinta hänellä, viestii myös asiakkaille whatsapin kautta.

Mikä sut on ylipäänsä saanut kyyläämään sen paikallaoloaikoja...?

Vierailija
58/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintymyssuhdevaikeuksia? Mun mielestä kantsii kertoo terapeutille asiasta

Vierailija
59/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat käydä terapiassa STALKKAAMISEN vuoksi 😂

Vierailija
60/67 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki sanoisin et liittyy jotenkin läheisriippuvuuteen tai kiintymyssuhteisiin. Tsemppiä ap!