Terapeutti on aina ennen ja jälkeen istunnon whatsapissa paikalla
Oon käynyt terapiassa nyt 2kk ja jäänyt vaivaamaan tämä ihan v*tusti. Luulis että ennen ja jälkeen terapian ois muuta mielessä kuin whatsapp..
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Mun terapeutti piti whatsappin välityksellä yhteyttä asiakkaisiinsa, siis ihan terapian tiimoilta.
Saa pitää myös taukonsa ihan miten haluaa, ei ole sinulta pois.
Noi terapia-istuntoa edeltävät 15min on useimmiten ”pyhitetty” juuri sille asiakkaalle jonka istunnosta on kyse. Itse en koskaan tee mitään muuta kuin että valmistaudun asiakkaan kohtaamiseen lukemalla mitä käytiin viimeksi läpi ja sit istunnon jälkeen kirjaan ylös mitä puhuttiin. Muille asiakkaille vastaan viesteihin muulloin, sille on varattu oma aikansa. T. Psykologi.
Siis ketkä näitä kommentteja alapeukuttaa?? Itse käynyt terapiassa todella vakavien asioiden takia ja kun astun ovesta ulos niin en usko enkä odota että terapeutti jää vatvomaan asioitani. Se että jos vilkaisee puhelintaan kun sinun aika ei ole vielä tai on jo mennyt niin ei kerro yhtikäs mitään siitä ettei kirjaa asioita tai että tekisi työtään jotenkin epäpätevästi. Mitä hittoa??? Enemmän olisin sinusta huolissani että pitää kytätä jonkun terapeutin whatsappeja. Voi ristus näitä omaan napaan tuijottavia kitisijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun terapeutti piti whatsappin välityksellä yhteyttä asiakkaisiinsa, siis ihan terapian tiimoilta.
Noi terapia-istuntoa edeltävät 15min on useimmiten ”pyhitetty” juuri sille asiakkaalle jonka istunnosta on kyse. Itse en koskaan tee mitään muuta kuin että valmistaudun asiakkaan kohtaamiseen lukemalla mitä käytiin viimeksi läpi ja sit istunnon jälkeen kirjaan ylös mitä puhuttiin. Muille asiakkaille vastaan viesteihin muulloin, sille on varattu oma aikansa. T. Psykologi.
En ole psykologi, mutta ennen sovittua tapaamista voin vilkaista viestit jo ihan senkin takia, että viestejä saattaa tulla henkilöltä jota odotan, tyyliin olen myöhässä tms. Ilmeisesti ap:kin pitää terapeutiin yhteyttä whatsupilla kun tämän läsnäoloa voi seurailla.
Minä olen sosiaalityöntekijä. Asiakastapaamisen jälkeen lähden kahville, rupattelen kolleegoitteni kanssa tai tulen vaikka tälle palstalle tai facebookkiin. Kirjaaminen kuuluu minunkin työhöni ja teen kirjauksia yleensä erillisinä kirjaamispäivinä. Tapaamisella saatan kirjoittaa ruutupaperille muistiin tiettyjä asioita, mutta kyllä ne asiakkaiden ongelmat muistaa kun ne niitä on tunnin siinä vastaanotolla kertoneet juurta jaksain. Meilläkin on kolleegoiden kanssa myös whats upp -ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Siis ketkä näitä kommentteja alapeukuttaa?? Itse käynyt terapiassa todella vakavien asioiden takia ja kun astun ovesta ulos niin en usko enkä odota että terapeutti jää vatvomaan asioitani. Se että jos vilkaisee puhelintaan kun sinun aika ei ole vielä tai on jo mennyt niin ei kerro yhtikäs mitään siitä ettei kirjaa asioita tai että tekisi työtään jotenkin epäpätevästi. Mitä hittoa??? Enemmän olisin sinusta huolissani että pitää kytätä jonkun terapeutin whatsappeja. Voi ristus näitä omaan napaan tuijottavia kitisijöitä.
Toivottavasti terapeutti sen verran ”vatvoo” että kirjaa ylös koska se kuuluu sen tehtäviin. Kannattaa muuten myös olla sen verran ymmärtäväinen et tiedostaa et ap:lla voi olla jotain traumaa takana käytöksessänsä eikä kusymys ole ”omaan napaan tuijottavasta kitisijästä”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että sinulla on tälläinen käytäntö ei tarkoita sitä että joku toinen tapa olisi väärin tai epäammattimaista. Se että vilkaisee puhelinta ennen asiakkaan tuloa tai lähtemisen jälkeen ei tarkoita ettei hän pyhittäisi 15 minuuttia asiakkaaseen.
Nyt ap:n kannattaa vierottaa itsensä noiden aikaleimojen tarkkailusta, kun se nostaa ilmaan vain ärtymystä ja kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti terapeutti sen verran ”vatvoo” että kirjaa ylös koska se kuuluu sen tehtäviin. Kannattaa muuten myös olla sen verran ymmärtäväinen et tiedostaa et ap:lla voi olla jotain traumaa takana käytöksessänsä eikä kusymys ole ”omaan napaan tuijottavasta kitisijästä”
Enemmän ihmettelin näitä alapeukuttajia jotka ovat samaa mieltä tämän traumaattisen ihmisen kanssa. Miksi terapeutti ei saisi käyttää puhelintaan asiakkaan lähtemisen jälkeen? Jos työnantaja ei ole kieltänyt käyttämästä työpuhelinta työpäivän aikana niin turha on kauhistella terapeuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjata tietenkin pitää. On ymmärrettävää, että terapeutin tulee ennen vastaanottoa palauttaa mieleen asiakkaan kanssa käydyt aikaisemmat keskustelut ja kirjata ylös tapaamisen jälkeen mistä on puhuttu.
Toinen kysymys on se, estääkö Whatsupin läsnäolomerkintä tekmeästä jotain näistä?
Edelleen kyselisin, miten tuo läsnäolomerkintä syntyy Whatsupiin, mutta riittääkö tähän se, että sovellus on myös tietokoneella ja tietokonetta käyttää? Eli läsnäolo näkyy, vaikkei sovellusta aktiivisesti käyttäisi?
Vierailija kirjoitti:
Onpa tässä ketjussa suoraan sanottuna ilkeitä ihmisiä joilla ei ole mitään empatiakykyä.
Terapeutteja on kahdenlaisia: niitä jotka oikeesti tekee kaikkensa asiakkaiden eteen ja jotka välittää asiakkaista edes vähän ja niitä jotka menee sieltä missä aita on matalin ja asiakkaiden asiat ei oikeesti kiinnosta.
Miksi ne asiakkaiden asiat pitäisi kiinnostaa? Terapeutin tehtävä on auttaa asiakasta pääsemään eroon ongelmistaan. Se on ammattitaitoa eikä edellytä, että se asiakkaan persoona itsessään erityisemmin kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä ihan mielenkiintoinen havainto ja ymmärrän AP:tä. On oikeesti olemassa terapeutteja jotka menee helpoimman kautta eli tyyliin juttelee niitä näitä tunnin ajan terapeutin kanssa ja sit tekee mitä lystää.
Kaikki terapeutit tekee työnjälkeen ja tauoilla ihan mitä lystää.
Käyn itsekin terapiassa eikä ole kyllä tullut mieleenkään stalkkailla whatsappista hänen tekemisiään. Kuulostaa hieman karmivalta... Ja taas kerran hyvä esimerkki siitä miksi kannattaa laittaa pois näkyvistä oma läsnäolotieto.
Itsestäni on aivan loogista että ennen uutta asiakasta haluaa tsekata saapuneet viestit ja samoin sen jälkeen. Muistiinpanoja tehdään istunnon aikana joten ei kaikki unohdu sillä sekunnilla kun asiakas lähtee jos käy katsomassa esim. perheenjäseneltä tulleen viestin tai jonkun toisen asiakkaan ilmoituksen että on myöhässä tms.
Ap sanoi että luulisi terapeutilla olevan muuta mielessä kuin whatsapp. Eikö hän tajua että se on hänen työpuhelin jolla hoitaa työasioita? Hänhän tekee työtään. Mitä muuta hänen pitäisi ajatella tai tehdä? Ja miksi ap on alunperinkään alkanut kyttäilemään terapeutin whatsappia?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sosiaalityöntekijä. Asiakastapaamisen jälkeen lähden kahville, rupattelen kolleegoitteni kanssa tai tulen vaikka tälle palstalle tai facebookkiin. Kirjaaminen kuuluu minunkin työhöni ja teen kirjauksia yleensä erillisinä kirjaamispäivinä. Tapaamisella saatan kirjoittaa ruutupaperille muistiin tiettyjä asioita, mutta kyllä ne asiakkaiden ongelmat muistaa kun ne niitä on tunnin siinä vastaanotolla kertoneet juurta jaksain. Meilläkin on kolleegoiden kanssa myös whats upp -ryhmä.
Työni takia teitä sossulan seuranneena voin sanoa, että osaamattomampaa ja laiskempaa sakkia saa hakea, eikö löydä. Sen kyllä uskon, että työaikana teette kaikkea muuta paitsi työtä.
Niin monta kertaa olen saanut teidät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjata tietenkin pitää. On ymmärrettävää, että terapeutin tulee ennen vastaanottoa palauttaa mieleen asiakkaan kanssa käydyt aikaisemmat keskustelut ja kirjata ylös tapaamisen jälkeen mistä on puhuttu.
Toinen kysymys on se, estääkö Whatsupin läsnäolomerkintä tekmeästä jotain näistä?
Edelleen kyselisin, miten tuo läsnäolomerkintä syntyy Whatsupiin, mutta riittääkö tähän se, että sovellus on myös tietokoneella ja tietokonetta käyttää? Eli läsnäolo näkyy, vaikkei sovellusta aktiivisesti käyttäisi?
Ei niitä kirjauksia useinkaan tehdä välittömästi asiakaskäynnit jälkeen. Jos tarpeen kirjoitetaan jotakin muistiin istunnon aikana ja näiden merkintöjen pohjalta tehdään kirjaukset. Yleensä kuitenkin ihmiset muistaa esim. työpäivän aikana käymänsä keskustelut. Kirjauksia joskus täydennetään muutamakin päivän kuluttua jos siihen ilmenee tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kolleega?
Entä whats upp?
Ei sinulla ole hänen henkilökohtaista numeroaan vaan työnumero.
Asiakkaat sopivat ja siirtävät aikoja, näitä ei ehdi hoitaa muulloin kuin asiakaskäyntien välissä.
Ei liity sinuun mitenkään eikä hänen ammattitaitoonsa terapeuttina. Mä tulin just kotikäynniltä ja tulin vauvapalstalle. Olen täällä pari minuuttia ja sitten kirjaan käynnin tietojärjestelmään. Ei liity asiakkaaseen mitenkään tämä asvil.
Whatsappi saattaa mulla jäädä taustalle päälle, jos vilkaisen sitä töisen välissä. Ei liity työntekoon mitenkään.
Enemmän mua ihmetyttää, että joku kyttää terapeuttiaan whatsapissa
Milloin tuo Whatsupin läsnäolomerkintä ylipätään näkyy? Eikö siihen riitä, että sovellus on auki?