Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karenssi ja tuet

Vierailija
26.11.2021 |

Olen väsynyt kiusaamiseen työpaikalla ja minun on pakko irtisanoa itseni, muutan myös toiselle paikkakunnalle.
Jos en saa heti töitä, niin mitä tukia mahdollista saa 3kk karenssin aikana?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki.

Muutatko kauas? Mistä syystä (työ, puoliso)? Voi olla että selviät karenssitta, jos muutolle ”pätevä syy” ja irtisanoudut vasta aivan juuri ennen muuttoa.

Vierailija
2/9 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea. Vähennys siitä on ilmeisesti 20% karenssin ajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain karenssin aikana asumistukea. Se itse asiassa muistaakseni jopa nousi, kun en muita tukia saanut. Osallistuin kyllä välillä joillekin cv:n tekokursseille, niin sain niiltä päiviltä päivärahan. Eipä noista kursseista hyötyä ollut, mutta onneksi pystyi tekemään etänä.

Vierailija
4/9 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutumisen syyksi ei riitä muutto toiselle paikkakunnalle, joten karenssi on 110% varmaa. Myöskään työpaikkakiusaaminen ei ole pätevä syy irtisanoutua. Jos yrität sitä käyttää syynä, vaativat sinulta kasan papereita, joista selviää asian todellinen tilanne, eli esimiehen ja luottamusmiehen lausunnot. Kukaan esimies ei lähde myöntämään, että työpaikalla on kiusaamista ja kiusattu joutunut eroamaan sen takia. Silloin esimies joutuisi korvausvastuuseen.

Vierailija
5/9 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotukea kyllä mutta VAIN jos ei ole varallisuutta tai omaisuutta tai mitään...

Vierailija
6/9 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hyötyä on siitä että kalliit asiantuntijat laskevat isolla porukalla näitä karensseja oikein tarkkaakin tarkemmin ja jokaiselle erikseen ja koko homma nollautuu sillä kun se korvataan toimeentulotuella

Vierailija
7/9 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoutumisen syyksi ei riitä muutto toiselle paikkakunnalle, joten karenssi on 110% varmaa. Myöskään työpaikkakiusaaminen ei ole pätevä syy irtisanoutua. Jos yrität sitä käyttää syynä, vaativat sinulta kasan papereita, joista selviää asian todellinen tilanne, eli esimiehen ja luottamusmiehen lausunnot. Kukaan esimies ei lähde myöntämään, että työpaikalla on kiusaamista ja kiusattu joutunut eroamaan sen takia. Silloin esimies joutuisi korvausvastuuseen.

Riittää se, jos uudella paikkakunnalla puolisolla on elättävä, pysyväisluonteinen työ ja oma työmatka kasvaa kokoaikatyössä kolmeen, osa-aikatyössä kahteen tuntiin.

Vierailija
8/9 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on että etsit uudelta paikkakunnalta työpaikan.

Vierailija
9/9 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä hyötyä on siitä että kalliit asiantuntijat laskevat isolla porukalla näitä karensseja oikein tarkkaakin tarkemmin ja jokaiselle erikseen ja koko homma nollautuu sillä kun se korvataan toimeentulotuella

Eihän siinä mitään järkeä ole.

Kaikki eivät saa toimeentulotukea jos vaikka on puoliso jolla säännölliset tulot.

Itse lähdin työpaikasta ja 90 päivän karenssi siitä tuli mutta se oli odotettavissa ja olin säästänyt sitä varten. Sain kylläkin kahdessa kuukaudessa uuden työpaikan.