Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan teillä kestää kotona yksi hienosokeripussi?

Vierailija
20.02.2015 |

Missä ajassa käytätte pussillisen loppuun?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asunnossa ollaan asuttu 6kk, toinen pussi menossa. Tällä hetkellä puolillaan.

Leivon paljon sekä meille että sukulaisille.

Vierailija
22/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljonko satun leipomaan, muuhun meillä ei sokeria käytetä. Makeiden leipomistakin olen yrittänyt vähentää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:47"]Riippuu paljonko satun leipomaan, muuhun meillä ei sokeria käytetä. Makeiden leipomistakin olen yrittänyt vähentää!
[/quote]
Tosiaan taitaa se paketti usein mennä kuukaudessa, tosin kylään mennessä vien usein mukanani leipomuksia!

Vierailija
24/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen kesti n.3vuotta..vierailla menee kahvissa muuten ei käytetä..leivotaan ilman sokeria jos joskus tekee mieli jotain tehä..

Vierailija
25/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parista kuukaudesta puoleen vuoteen.

Vierailija
26/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2-5 kg/kk riippuen paljonko leivon. Käytetään myös puuron päälle ja lapset teehen.

Vierailija
27/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa. Mä lisään pikkuisen sokeria kaikkeen ja leivon viikottain.

Vierailija
28/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho onpa täällä terveellistä porukkaa. Meillä kestää pussi 2-3 kk. Leivon jonkin verran, lisäksi sokeria käytän teehen ja puolukkahilloon (olen suurkuluttaja). Mies ha lapsi eivät käytä sokeria

Vierailija
29/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:51"]

edellinen kesti n.3vuotta..vierailla menee kahvissa muuten ei käytetä..leivotaan ilman sokeria jos joskus tekee mieli jotain tehä..

[/quote]

Mitä teillä sitten yleensä leivotaan? Ei mitään makeaa?

Vierailija
30/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä puoli vuotta tai vuoden kestää se kilon pussi. Ainoastaan leivontaan käytän, ja siinäkin käytän enemmän tummaa ruokosokeria, fariinisokeria ym.

Vierailija
31/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kesti varmaan vuosia mutta nykyään kun on lapsia niin saattaa mennä jopa 1-2kg/kk. Teen vispipuuroa, kiisseleitä, hilloja ja leivon piirakoita, muffineja, kakkuja, keksejä aina tarpeen mukaan. Kiisseliä ja vispipuuroakin teen aina 5 litran satsin kerralla suunnilleen että riittää vähäksi aikaa. Joululahjaksi tein lahjaksi läheisille hilloa ja leivonnaisia. Teen kakkuja ja leivonnaisia myös muiden juhliin. Kausittain saattaa mennä myös vähemmän eli voi olla kuukausi kun en osta yhtään sokeria. Ei perusarjessa syödä leivonnaisia tai muutenkaan käytetä sokeria, silloin tällöin kun jaksan tehdä noita kiisseleitä ja muita joita sitten sekoitetaan puuron joukkoon.

Vierailija
32/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D kai nyt makeeta voi olla ilman lisättyä/puhdistettua sokeria??Harvoin käytetään jauhojakaan !

Vierailija
33/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin puoli vuotta...

Vierailija
34/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sama kuin tomusokeri? Tomusokeria mulla ei edes ole, koska en koskaan leivo mitään, missä sitä tarvitsee. Taloussokeri mulla kuluu muutamassa kuukaudessa. Asun yksin.

Vierailija
35/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenajasta riippuen, pitempään tai lyhyempään. Kesällä käytän paljon sokeria säilöntään, talvella varsinkin jouluksi leivontaan. Kaikkiaan vuodessa menee ehkä noin 20 kg sokeria.

Mistä päähänne on tullut sellainen hullu ajatus, että sokeri jotain myrkkyä olisi? Syövätkö 10 ja 13 pelkkiä eineksiä, kun kotona ei sokeria kulu?

Vierailija
36/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, en ole varma. Viimeisin pussi taisi kestää pari vuotta, sen jälkeen en ole sokeria ostanut. Asun yksin enkä juurikaan harrasta leipomista. Kahvin ja teen nautin ilman sokeria. Muutoin sokeria tulee kyllä syötyä valitettavan paljon, karkkien muodossa :(

Vierailija
37/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:01"]

Onko se sama kuin tomusokeri? Tomusokeria mulla ei edes ole, koska en koskaan leivo mitään, missä sitä tarvitsee. Taloussokeri mulla kuluu muutamassa kuukaudessa. Asun yksin.

[/quote]

Ja se on muistaakseni puolen kilon pussi.

Vierailija
38/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kestää noin viikon.

Vierailija
39/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta. Jos ei levottaisi, niin kestäisi meilläkin varmaan sen 4-5 vuotta.

Vierailija
40/54 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, taisin ostaa viimeksi silloin kun muutin nykyiseen asuntooni, eli 2010. Pussi on vielä puolillaan :D teehen ja kahviin käytän makeutusainetta ja makeita leivonnaisia teen hyvin harvoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi