Miten kauan teillä kestää kotona yksi hienosokeripussi?
Kommentit (54)
Riippuu paljonko satun leipomaan, muuhun meillä ei sokeria käytetä. Makeiden leipomistakin olen yrittänyt vähentää!
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:47"]Riippuu paljonko satun leipomaan, muuhun meillä ei sokeria käytetä. Makeiden leipomistakin olen yrittänyt vähentää!
[/quote]
Tosiaan taitaa se paketti usein mennä kuukaudessa, tosin kylään mennessä vien usein mukanani leipomuksia!
edellinen kesti n.3vuotta..vierailla menee kahvissa muuten ei käytetä..leivotaan ilman sokeria jos joskus tekee mieli jotain tehä..
Parista kuukaudesta puoleen vuoteen.
Ehkä 2-5 kg/kk riippuen paljonko leivon. Käytetään myös puuron päälle ja lapset teehen.
2 viikkoa. Mä lisään pikkuisen sokeria kaikkeen ja leivon viikottain.
Oho onpa täällä terveellistä porukkaa. Meillä kestää pussi 2-3 kk. Leivon jonkin verran, lisäksi sokeria käytän teehen ja puolukkahilloon (olen suurkuluttaja). Mies ha lapsi eivät käytä sokeria
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:51"]
edellinen kesti n.3vuotta..vierailla menee kahvissa muuten ei käytetä..leivotaan ilman sokeria jos joskus tekee mieli jotain tehä..
[/quote]
Mitä teillä sitten yleensä leivotaan? Ei mitään makeaa?
Ehkä puoli vuotta tai vuoden kestää se kilon pussi. Ainoastaan leivontaan käytän, ja siinäkin käytän enemmän tummaa ruokosokeria, fariinisokeria ym.
Ennen kesti varmaan vuosia mutta nykyään kun on lapsia niin saattaa mennä jopa 1-2kg/kk. Teen vispipuuroa, kiisseleitä, hilloja ja leivon piirakoita, muffineja, kakkuja, keksejä aina tarpeen mukaan. Kiisseliä ja vispipuuroakin teen aina 5 litran satsin kerralla suunnilleen että riittää vähäksi aikaa. Joululahjaksi tein lahjaksi läheisille hilloa ja leivonnaisia. Teen kakkuja ja leivonnaisia myös muiden juhliin. Kausittain saattaa mennä myös vähemmän eli voi olla kuukausi kun en osta yhtään sokeria. Ei perusarjessa syödä leivonnaisia tai muutenkaan käytetä sokeria, silloin tällöin kun jaksan tehdä noita kiisseleitä ja muita joita sitten sekoitetaan puuron joukkoon.
:D kai nyt makeeta voi olla ilman lisättyä/puhdistettua sokeria??Harvoin käytetään jauhojakaan !
Onko se sama kuin tomusokeri? Tomusokeria mulla ei edes ole, koska en koskaan leivo mitään, missä sitä tarvitsee. Taloussokeri mulla kuluu muutamassa kuukaudessa. Asun yksin.
Vuodenajasta riippuen, pitempään tai lyhyempään. Kesällä käytän paljon sokeria säilöntään, talvella varsinkin jouluksi leivontaan. Kaikkiaan vuodessa menee ehkä noin 20 kg sokeria.
Mistä päähänne on tullut sellainen hullu ajatus, että sokeri jotain myrkkyä olisi? Syövätkö 10 ja 13 pelkkiä eineksiä, kun kotona ei sokeria kulu?
Jaa-a, en ole varma. Viimeisin pussi taisi kestää pari vuotta, sen jälkeen en ole sokeria ostanut. Asun yksin enkä juurikaan harrasta leipomista. Kahvin ja teen nautin ilman sokeria. Muutoin sokeria tulee kyllä syötyä valitettavan paljon, karkkien muodossa :(
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:01"]
Onko se sama kuin tomusokeri? Tomusokeria mulla ei edes ole, koska en koskaan leivo mitään, missä sitä tarvitsee. Taloussokeri mulla kuluu muutamassa kuukaudessa. Asun yksin.
[/quote]
Ja se on muistaakseni puolen kilon pussi.
Pari vuotta. Jos ei levottaisi, niin kestäisi meilläkin varmaan sen 4-5 vuotta.
Hmm, taisin ostaa viimeksi silloin kun muutin nykyiseen asuntooni, eli 2010. Pussi on vielä puolillaan :D teehen ja kahviin käytän makeutusainetta ja makeita leivonnaisia teen hyvin harvoin.
Tässä asunnossa ollaan asuttu 6kk, toinen pussi menossa. Tällä hetkellä puolillaan.
Leivon paljon sekä meille että sukulaisille.