Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee täysin yli hilseen, jos joku syöttää 3+ vuotiasta.

Vierailija
20.02.2015 |

Miksi? Ymmärrän vain, jos kyseessä on vammainen lapsi.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syötän joskus ja pidän sylissä samalla, kun kätlä välillä keksii ettri yhtään osaa enää kun vauvaskin syötetään... huomiota hakee, kyllä hänkin voi välillä vauvaa leikkiä.

Vierailija
2/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syötän satunnaisesti. Mitä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Mitä varten tarvitsee syöttää? Jo yksivuotias osaa syödä itse.

Vierailija
4/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä. Mähän sanoin, että menee yli hilseen. Läheisyyden voi hakea jostain muualta, ei ole hyvä peruste.

Vierailija
5/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhma, temppuilee, kiire jonnekki jne. Siksi.

Vierailija
6/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään.

Vierailija
7/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötän välillä 37-vuotiasta

Vierailija
8/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miksi mun tarvisi ymmärtää tai miettiä niitä asioita mitä muut tekee erilailla? Jos ei ole kysymys mistään laittomuudesta tai selkeästi vahingollisesta asiasta, pystyn ohittamaan jutut ihan sillä että kaipa tuollakin on syynsä tuohon. 

Vierailija
9/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut onhan se vahingollista! Se vaikuttaa lapsen kehitykseen (ei vahvisteta omatoimisuustaitoja) sekä vuorovaikutuksen ongelmista se voi kertoa ja toisaalta myös lisätä niitä (kyvykästä lasta passataan ja sitten väsytään siihen). Ei sitä voi ymmärtää.

Vierailija
10/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:38"]

No mut onhan se vahingollista! Se vaikuttaa lapsen kehitykseen (ei vahvisteta omatoimisuustaitoja) sekä vuorovaikutuksen ongelmista se voi kertoa ja toisaalta myös lisätä niitä (kyvykästä lasta passataan ja sitten väsytään siihen). Ei sitä voi ymmärtää.

[/quote]

mä tarkoitin jotenkin selkeämmin vahingollisia asioita. 

Harvassa oikeasti taitaa olla ne 3v ikäiset jotka eivät syö ollenkaan itse, siis kun puhutaan ihan terveistä lapsista. Mä uskon että tuon ikäisen syöttäminen on aika satunnaista ja siihen löytyy yleensä syynsä. Jos tuolla pitäisi päätään vaivata niin samalla saisi olla huolissaan isommista lapsista rattaissa, tuttipullojen ja tuttien käytöstä vauvaiän jälkeen, siitä karkkipussista tai happy meal-ateriasta naperon edessä jne. Olisi rankkaa liikkua ihmistenilmoilla jos kokoajan saisi olla huolissaan jostain vieraasta lapsesta. 

Vierailija
11/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ratsemus on tärkeämpää kuin itsenäisyys pienellä lapsella. Jos lapsi on liian väsynyt syömään vihanneksiaan tarhapäivän jälkeen, niin kerään herneet hänelle lusikka ja joskus suuhun asti. Useinmmiten syö itse, mutta olen huomannut, että valmiiksi väsyneenä jos vielä syö huonosti niin menee koko ilta vaan hankalammaksi ja hankalammaksi. Eli jos on noin helppo keino kiukkukierteen pysäyttämiseen, niin toki syötän!

Vierailija
12/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:26"]

Miksi? Ymmärrän vain, jos kyseessä on vammainen lapsi.

[/quote]

No juohan aikuisetkin maitoa. Siis ihan oikeasti 30-50 vuotiaat. Maitohan on tarkoitettu imeväisille vauvoille, niin ihmisille kuin eläimille, ravinnonlähteeksi.

Vierailija
13/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitset lastasi väärin 12. Ei kukaan lapsi ole liian väsynyt syömään, anteeksi nyt vaan.. lapsi syö kun on nälkä eikä syö kun ei ole nälkäinen. Sorrut pakottamiseen.

Vierailija
14/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä jos 3-vuotias ei syö pääsääntöisesti itse. Mutta jos on tosiaan kiire tai lapsi uhmakas, niin so what? Ei haittaa lapsen kehitystä jos syöttää vaikka kerran viikossa.

Vierailija
15/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut edelleenkään vastausta siihen, miksi lasta pitää syöttää kun hän osaa itse syödä. Jos hän ei syö, ei hänellä ole nälkä, so simple.

ap

Vierailija
16/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:50"]

Mä en ole saanut edelleenkään vastausta siihen, miksi lasta pitää syöttää kun hän osaa itse syödä. Jos hän ei syö, ei hänellä ole nälkä, so simple.

ap

[/quote]

Ei saa kysyä! Ahdistavaa! Itse pidän kyllä uusavuttomana hommana. Miksi kakara on opetettu nirsoamaan, että tinttailemalla joku syöttää sapuskat kuin keisarille?

Vierailija
17/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kasvaa niitä lapsia, jotka ei osaa koulussa perunaa kuoria. Tai joille porkkana on yökötys. Ja jotka parkuu kaupan lattialla vielä kymmenen vuotiaina. Sitten heitä kutsutaan "erityislapsiksi".

Vierailija
18/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kasvaa niitä porkkanaa inhoavia lapsia,niinmitä se teitä kiinnostaa kun ette te niitä syötä? Menee täysin yli hilseen.

Vierailija
19/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:38"]

[/quote]

No en kyllä vetäisi näin rohkeita johtopäätöksiä jos joku syöttää lastaan. Sehän voi olla joku vaihe vaan, muutaman kuukauden kuluttua tilanne voi olla ihan toinen.

Vierailija
20/32 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällä viikollakin pari kertaa syöttänyt 4,5-vuotiaalle aamupuuronloput lautaseltaan. Kun lapsi ei itse vielä saa kaavittua lautasta puhtaaksi. Tylsää heittää ruokaa biojätteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan