Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työssäkäyvä: miksi sinulla ei ole säästöjä?

Vierailija
20.02.2015 |

Siinäpä se?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska liksa. Siinäpä se.

Vierailija
22/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska juon ne rahat. Happy now??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni palkka, josta maksan asuntolainaa, vielä vähän autolainaa ja elämisen. Jos ylimääräistä jää se on maksimissaan pari sataa, joka tulee sitten joku toinen kuukausi käyttöön.

Vierailija
24/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:54"]

Menetin ne pörssissä

[/quote]

Tiimari, Talvivaara vai mikä?

Vierailija
25/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:02"]

Eikös työttömänä saa silmälasit sossusta?

[/quote]

Ihanko tosissasi kysyt tuollaista?

Vierailija
26/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voisin kituuttaa ja elää nuukasti pienellä palkallani, että jäisi säästöön, mutta mielummin elän nyt sellaista elämää kuin tuloillani on mahdollista. Katsotaan sitten kun lapset ovat isompia. Onhan se tietty ikävää jos tulee yllättävä iso menoerä, mutta yhtä ikävää on kituuttaminen. Ei kai se missään tunnu jos on keskituloinen ja laittaa sivuun parisataa, mutta kyllä se omassa palkassani tuntuisi tällä hetkellä paljonkin.

Vierailija
27/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:02"]

Eikös työttömänä saa silmälasit sossusta?

[/quote]

Ihanko tosissasi kysyt tuollaista?

[/quote]

Ei korvata kokonaan silmälaseja

Vierailija
28/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettona 2000e, josta Helsingissä asumiseen (inhoan näitä kuluja) ja laskuihin noin 1000e. 500e säästötilille ja 500e ruokaan, vaatteisiin, leffaan, liikuntaan, yms.. Heti kun tulee isompi ostos tai reissu niin pitää ottaa säästöstä, eli siksi sieltä valitettavasti myös lähtee usein rahaa. Vuodessa saan ehkä 4500e säästöön, eli 1500e menee muuhun.. Aika kauan tässä joutuu vielä asuntolainaa varten säästämään, ärsyttää nyt jo maksaa kovaa vuokraa!

Vierailija
29/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:52"] Koska mulla on niin paska palkka että siitä ei jää säästöön mitään. [/quote] Tuo nyt on ihan vitsi. Jos täyspäiväisessä työssä käy, säästöön jää, jos osaa elää tulojensa mukaan. [/quote] Haistappa v.. Ei muuten jää, 1600€ palkasta käteen, lasten hoitomsksut ja laskut, vuokra 900€ , sit ruoat. Kerro mistä säästää?

[/quote]

Olisko kannattanut suunnitella elämää vähäsen? Miksi hankit lapsia, ellei niihin ole varaa? Ja käärithän sä niihin hoitomaksuihin lapsilisiä, et sä niitä mukuloita pelkästä palkasta maksa. Elatusmaksujakin kaiketi, jos kerran sinun palkallasi elätte.

Voi elämän koulu ja elämänhallinta...

Vierailija
30/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:52"] Koska mulla on niin paska palkka että siitä ei jää säästöön mitään. [/quote] Tuo nyt on ihan vitsi. Jos täyspäiväisessä työssä käy, säästöön jää, jos osaa elää tulojensa mukaan. [/quote] Haistappa v.. Ei muuten jää, 1600€ palkasta käteen, lasten hoitomsksut ja laskut, vuokra 900€ , sit ruoat. Kerro mistä säästää?

[/quote]

Paljonko maksat noilla tuloilla lastesi hoidosta?

Vierailija
31/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:52"]

Koska mulla on niin paska palkka että siitä ei jää säästöön mitään.

[/quote]

Tuo nyt on ihan vitsi. Jos täyspäiväisessä työssä käy, säästöön jää, jos osaa elää tulojensa mukaan.

[/quote]

En ole tuo joka tuon kirjoitti, mutta kokeilepa elää pienipalkkaisena Helsingissä vuokraten yksityiseltä ja puhutaan sitten uudestaan.

[/quote]

Eli et siis osaa elää tulojesi mukaan? Kuka pakottaa asumaan Helsingissä? Mä olen kulkenut töihin Hkiin kauempaa, nettopalkka 1700 ja säästöön jäi.

Vierailija
32/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta säästämistä. Arvostan elämää nyt. Mutta vaikka tilillä ei ole säästöjä, olen tavallaan säästänyt kun olen pikkuhiljaa maksanut asuntolainet pois. Ja olen ylpeä siitä, että olen keskituloisena kasvattanut 3 lasta ja pystynyt takaamaan heille tavallisen lapsuuden.

Jos haluaisin säästää, jättäisin pois joogatunnit, viikottaiset kahvila-ja ravintolakäynnit sekä lomamatat. Mutta miksi jättäisin pois asiat joista nautin ?

Vierailija
33/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:31"]

En arvosta säästämistä. Arvostan elämää nyt. Mutta vaikka tilillä ei ole säästöjä, olen tavallaan säästänyt kun olen pikkuhiljaa maksanut asuntolainet pois. Ja olen ylpeä siitä, että olen keskituloisena kasvattanut 3 lasta ja pystynyt takaamaan heille tavallisen lapsuuden.

Jos haluaisin säästää, jättäisin pois joogatunnit, viikottaiset kahvila-ja ravintolakäynnit sekä lomamatat. Mutta miksi jättäisin pois asiat joista nautin ?

[/quote]Meillä on pienet tulot (yhteiset nettotulot miehen kanssa noin 3500€) ja pystymme kyllä säästämään vaikka käymme lomilla ja kahviloissa. Säästöjä meillä on siksi, että esimerkiksi nyt juuri alkoi putkiremontti, ja koska meillä on säästöjä, maksamme sen kokonaisuudessaan pois eikä lainaa tarvitse ottaa.

Vierailija
34/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palkansaajana käteeni jää vähemmän kuin kahden lapsen yh sosiaalipummina. Ja tämä on tosi. Laskettu on moneen kertaan. Revi siitä.

Vierailija
35/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi lasta ja olen ollut yh jo pitkän aikaa. Kotona on kaksi nuorimmaista enää mutta asuminen pääkaupunkiseudulla ja isompien avustaminen opiskelussa ja muutoissa ja matkustelussa on pitänyt säästöt pienenä, autoilu haukkaa myös paljon rahaa. Enemmän omaisuutta karttuu kesämökin lainanlyhennysten kautta, säästössä on sen verran että voi ostaa kodinkoneen tai pikku matkan ex-tempore.

Vierailija
36/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:19"]

Koska palkansaajana käteeni jää vähemmän kuin kahden lapsen yh sosiaalipummina. Ja tämä on tosi. Laskettu on moneen kertaan. Revi siitä.

[/quote]Ja sä et mene sossuun hakemaan sitä erotusta, koska...?

Vierailija
37/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulujen, velkojen ja omaisuuden takia.

Vierailija
38/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palkkani on 1500 nettona. Eikä ole pitkään ollut sitäkään.

Vierailija
39/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää elämänhallintasaarnaaja on? Jos jollain on pieni palkka, jolla maksaa asumisen, syömisen ja lasten kulut, niin mikä elämänhallinnassa silloin on pielessä? Paljonko pitää olla säästössä että elämä on hallussa ja saa mielestäsi tehdä lapsia? Vai pitääkö säästää hampaat irvessä ja jättää esim. talvikengät hankkimatta? Onko parempaa elämänhallintaa kulkea satanen säästötilillä risoissa kengissä vai satanen sijoitettuna kunnollisiin kenkiin?

Vierailija
40/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä käytän ne.

Säästin ja ostin auton.

Säästin ja ostin talon.

Nyt taas alkaa säästövaihe, tosin ostettu talo syö selkeästi mahdollisuutta säästää, ainakin määrällisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi