Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työssäkäyvä: miksi sinulla ei ole säästöjä?

Vierailija
20.02.2015 |

Siinäpä se?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi lapsi, kahdella krooninen sairaus (tiedettiin vasta kun oli lapset tehty), pari konkurssia, työttömyyttä, kotiäitiyttä jotta lapsen terapiat ja sairaalat saa hoidettua, omistusasunto lainoineen, matkustelua joskus, pari lemmikkiä, pienet tulot ja sellainen mieli joka haluaa elää nyt.

Siinäpä meidän perheen säästöttömyyden syitä.

Vierailija
42/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:52"] Koska mulla on niin paska palkka että siitä ei jää säästöön mitään. [/quote] Tuo nyt on ihan vitsi. Jos täyspäiväisessä työssä käy, säästöön jää, jos osaa elää tulojensa mukaan. [/quote] Haistappa v.. Ei muuten jää, 1600€ palkasta käteen, lasten hoitomsksut ja laskut, vuokra 900€ , sit ruoat. Kerro mistä säästää?

[/quote]

Olisko kannattanut suunnitella elämää vähäsen? Miksi hankit lapsia, ellei niihin ole varaa? Ja käärithän sä niihin hoitomaksuihin lapsilisiä, et sä niitä mukuloita pelkästä palkasta maksa. Elatusmaksujakin kaiketi, jos kerran sinun palkallasi elätte.

Voi elämän koulu ja elämänhallinta...
[/quote]

Voi kuule, kun niitä lapsia hankin niin tilanne oli ihan toinen, tienasin nettona 3200€, työttömyys voi löytää sinutkin. lapsilisiä kun tulee kk vajaa 200€ niin sillä ei makseta kuin toisen hoitomaksut. Elareita en ydinperheessä saa, mies saa sen hikisen vajaa 500€ työttömyyskorvausta ja se menee aikalailla suoraan laskuihin. Ainiin ja elämänkoulu on amattikorkea, mä saisin työttömänä enemmän mutta luonne ei anna periksi mennä kitisemään sossun luukulle kun näinkin pärjätään. Vaikka vielä ei säästöön mitään jää. Ja käytin ne säästöt elämiseen mitä aikaisemmin oli.

Voi laps rakas kun se siperia opettaa vielä sinuakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:52"]

Koska mulla on niin paska palkka että siitä ei jää säästöön mitään.

[/quote]

Tuo nyt on ihan vitsi. Jos täyspäiväisessä työssä käy, säästöön jää, jos osaa elää tulojensa mukaan.

[/quote]

En ole tuo joka tuon kirjoitti, mutta kokeilepa elää pienipalkkaisena Helsingissä vuokraten yksityiseltä ja puhutaan sitten uudestaan.

[/quote]

Eli et siis osaa elää tulojesi mukaan? Kuka pakottaa asumaan Helsingissä? Mä olen kulkenut töihin Hkiin kauempaa, nettopalkka 1700 ja säästöön jäi.

[/quote]

Mitä järkeä - jos Helsingissä vuokra 800€ ja työmatkoihin 80€/kk tai Hämeenlinnassa vuokra 650€ ja matkoihin 800€/kk....?? Plus ajanmenetys. Saa lähteä aika kauas että vuokrat putoaa tai sitten korpeen missä pitää olla auto

Vierailija
44/44 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:19"]

Koska palkansaajana käteeni jää vähemmän kuin kahden lapsen yh sosiaalipummina. Ja tämä on tosi. Laskettu on moneen kertaan. Revi siitä.

[/quote]Ja sä et mene sossuun hakemaan sitä erotusta, koska...?

[/quote]

Ei sinne sossuun vaan mennä hakemaan rahaa - vitsi miten ihmiset on tyhmiä!! jos olet töissä et saa sosiaalitukea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä