Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa vaihtaa työpaikkaa aina 1-3 vuoden välein?

Vierailija
20.02.2015 |

Olen nyt ollut nykyisessä paikassa reilu 2 vuotta. Ihan hyvä paikka on, palkkaankin olen tyytyväinen. Mutta kyllästyn. Täälläkin olen nyt jo saavuttanut sen aseman, mikä täällä on mahdollista saada, enää ei voi ylemmäs päästä. Huomaankin, että olen alkanut taas selailla avoimia työpaikkoja.
Olenko outo?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:13"]

No itse sesonkinluonteisellla alalla olisin kiitollinen jos saisin sen 1 vuoden olla töissä (hyvät arvosanat, kokemus ja suosittelijoita löytyy). Ikinä en ole saanut suoraa tai juorujen kautta tullutta negatiivista palautetta. Mutta kun väkeä irtisanotaan, olen tietysti niitä ensimmäisiä, koska työsuhteen pituus. Eikä tämä kyllä enää mene vastavalmistumisen piikkiin. Alan olla loppu.  Pitäisikö ap vaihtaa aloja päittäin? Minusta olisi IHANAA saada työpaikka, jossa voisi olla jopa 3 vuotta putkeen! Jos tuntuu että osaamisesi on riittävän korkea, ehkä voisit harkita yrittäjyyttä?

[/quote]

Mäkin ottaisin ilolla paikan, jossa saisi olla kolme vuotta tai pidempään. Nyt pisin sopimus on ollut vuoden, aina vaan määräaikaisia sopimuksia ja se varsinainen "oma ala" on sesonkiluonteinen. 

Jossain työhaastattelussa kerran kysyttiin sitä, miksi mulla on paljon näitä lyhyempiä työsuhteita. Ei meinannut mennä jakeluun, ettei tosiaan ole oma valinta ja kun kukaan ei anna sitä vakituista. 

Vierailija
22/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika rahikaisella. Vuodessa kyllästyn ja tiedostan kyllä että miltä se näyttää. Minäkin uskon, että 5v olisi hyvä aika. Itselle huonoa on tietysti mm. se että lomat menettää aina (niiden neuvottelu nykypäivänä ei ole yksinkertaista). Mulla on takana yksi lyhyt työsuhde ja nyt toisesta tekisi jo vuoden jälkeen lähteä. Olen työurani alussa. Onneksi yksi pitkäkin oman alan työsuhde löytyy. Enpä taida uskaltaa lähteä, vaan kituutan tässä vähintään sen 4v ellei nyt ihan mahdottomaksi käy. Pitää yrittää innostua jostakin muusta, tai etsiä uusia haasteita työpaikan sisältä. Jos tekisi vaikka lapset tässä ollessa ja vaihtaisi sitten. 

Minun mielestä myöskää vuodessa ei paljon ehdi muuta kuin pinnallisesti oppia tehtävänsä. Syvällinen asiantuntijuus ja omien tehtävien kehittyminen alkaa kehittyä vasta myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ensimmäistä kertaa elämässäni työpaikassa, missä viihdyn. Ei ole liian helppoa, eikä liian tylsää, uutta tulee jatkuvasti ja ikäviä asiakkaita on hyvin vähän. Etenemismahdollisuuksia ei ole, mutta tykkään työstäni. Kyllä, minulla pomo tekee itse samoja hommia, koska tämä on kivaa. Terkkuja insinööritoimistosta. 

Vierailija
24/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:02"]

Jos jatkuvasti vaihtaa paikkaa, se kertoo seuraaville työnantajille kahdesta asiasta. Ensinnäkin olet varmaankin epäsosiaalinen henkilö, joka ei tule toimeen muiden kanssa ja siksi joutuu jatkuvasti vaihtamaan paikkaa. Toiseksi et ole ollut missään niin pitkään, että olisit syvällisesti oppinut työn ja kehittynyt työntekijänä ja kehittänyt myöskään työpaikan työtehoa, toimintatapoja ja itse työtä. Olen vain tullut, ollut ja mennyt - ikään kuin et koskaan olisi siellä ollutkaan. Itse en palkkaisi sinua.

[/quote]

Ehkä se on duunareilla tuollaista. Omalla alalla on aika tavallista, että jokainen jolla on vähänkään kunnianhimoa vaihtaa paikkaa muutaman vuoden välein, tai ainakin hankkii jonkun tarjouksen jostain, että pääsee nykyisessä firmassaan askeleen eteenpäin.

Vierailija
25/25 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kummallista vaihtaa työpaikkaa "koko ajan" jos syynä on tuo mitä AP kirjoittaa, että 2 vuodessa on edennys ille ns. "ylimmälle tasolle" mihin voi päästä.

Kannattaisi hakeutua sellaiseen työpaikkaan jossa on mahdollisuus luoda uraa pidemmälle. Esimerkin luonteisesti hatusta heitetty esimerkki:

Jos tekee töitä henkilökohtaisena avustajana ei siinä paljon pysty "etenemään" koskaan mihinkään.

Vert. menee töhin sellaiseen paikkaan jossa pystyy koko ajan etenemään urallaan, esim. on ensin tavallinen lähihoitaja, sitten etenee vaativampaan hommaan jossa vaaditaan ns. eritysosaamista, kouluttautuu lisää, pääsee tekemään sairaanhoitajan hommia, ja siitä sitten etenee esim. osaston hoitajaksi pienelle osastolle ja tuosta sitten etenee esim. osastonhoitajien pomoksi.

Useimmilla aloilla on mahdollisuus edetä, kaupassakin voi aloittaa kassana ja edetä siitä aina ns. porrasportaalta vaikka kauppiaaksi saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi