Onko outoa vaihtaa työpaikkaa aina 1-3 vuoden välein?
Olen nyt ollut nykyisessä paikassa reilu 2 vuotta. Ihan hyvä paikka on, palkkaankin olen tyytyväinen. Mutta kyllästyn. Täälläkin olen nyt jo saavuttanut sen aseman, mikä täällä on mahdollista saada, enää ei voi ylemmäs päästä. Huomaankin, että olen alkanut taas selailla avoimia työpaikkoja.
Olenko outo?
Kommentit (25)
On tietysti hyvä että on työkokemusta monesta paikasta. Mutta kehittyäkseen voisi olla tarpeen harjaantuminen nykyisessä työssä. Varmuutta tulee enemmän. Mut mun mielestä ei ole outoa. Ihmiset haluaa nähdä monenlaista nykypäivänä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:29"]Olen nyt ollut nykyisessä paikassa reilu 2 vuotta. Ihan hyvä paikka on, palkkaankin olen tyytyväinen. Mutta kyllästyn. Täälläkin olen nyt jo saavuttanut sen aseman, mikä täällä on mahdollista saada, enää ei voi ylemmäs päästä. Huomaankin, että olen alkanut taas selailla avoimia työpaikkoja.
Olenko outo?
[/quote]
Et. Ihan normaalia nykyajan koulutetuille, jotka ovat urakehityksen alkuvaiheessa. Kannattaa kuitenkin pysähtyä joskus jonnekin, jos tavoittelee oikeaa urakehitystä ja osaamista
et ole outo, vaihda vaan jos kiinnostaa. Monipuolinen kokemus on aina hyvä asia.
Olet. Nykyisessä työssä aloitin v.2001. Edellisessä 1988.
Itse olen samanlainen. "Ennätykseni" on kolme vuotta, siis pisin aika jonka viihdyin samassa paikassa, mutta pääasiassa työsuhteet ovat olleet alle kahden vuoden mittaisia. Työympäristöissä tai -kavereissa ei ole ollut vikaa, ongelmaksi ovat muodostuneet lähinnät puuduttavat työtehtävät ja heikot etenemismahdollisuudet.
Kai sen sitten tuntee kun "se oikea" osuu kohdalle :D
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:01"]
Itse olen samanlainen. "Ennätykseni" on kolme vuotta, siis pisin aika jonka viihdyin samassa paikassa, mutta pääasiassa työsuhteet ovat olleet alle kahden vuoden mittaisia. Työympäristöissä tai -kavereissa ei ole ollut vikaa, ongelmaksi ovat muodostuneet lähinnät puuduttavat työtehtävät ja heikot etenemismahdollisuudet.
Kai sen sitten tuntee kun "se oikea" osuu kohdalle :D
[/quote]
Niin ja lisäyksenä, tämä ei ole ikinä vaikuttanut negatiivisesti työnsaantiini. Monipuolista kokemusta on lähinnä kiitelty ja mikäli olen työhaastatteluun päätynyt, olen lähes aina saanut paikan.
Minusta se on hienoa. Itse olen 15 vuotta ollu samassa konsernissa ja alkaa kyllä leipiintyä
Vähän, joo. Nykyään kun on todella vaikea saada uutta työpaikkaa. Ehkä se on helpompaa, jos on jo töissä.
Mulla on ansioluettelossa työpaikkoja noin 2 sivua, jos jokainen luetellaan erikseen. Pisin työsuhteeni on kestänyt vähän yli 2 vuotta, sekin osa-aikainen. En todellakaan ole huomannut, että tämä erittäin monipuolinen työkokemukseni olisi mitenkään positiivinen asia työmarkkinoilla.
Työttömänä tämänkin päivän olen aloittanut.
Jos jatkuvasti vaihtaa paikkaa, se kertoo seuraaville työnantajille kahdesta asiasta. Ensinnäkin olet varmaankin epäsosiaalinen henkilö, joka ei tule toimeen muiden kanssa ja siksi joutuu jatkuvasti vaihtamaan paikkaa. Toiseksi et ole ollut missään niin pitkään, että olisit syvällisesti oppinut työn ja kehittynyt työntekijänä ja kehittänyt myöskään työpaikan työtehoa, toimintatapoja ja itse työtä. Olen vain tullut, ollut ja mennyt - ikään kuin et koskaan olisi siellä ollutkaan. Itse en palkkaisi sinua.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:02"]
Jos jatkuvasti vaihtaa paikkaa, se kertoo seuraaville työnantajille kahdesta asiasta. Ensinnäkin olet varmaankin epäsosiaalinen henkilö, joka ei tule toimeen muiden kanssa ja siksi joutuu jatkuvasti vaihtamaan paikkaa. Toiseksi et ole ollut missään niin pitkään, että olisit syvällisesti oppinut työn ja kehittynyt työntekijänä ja kehittänyt myöskään työpaikan työtehoa, toimintatapoja ja itse työtä. Olen vain tullut, ollut ja mennyt - ikään kuin et koskaan olisi siellä ollutkaan. Itse en palkkaisi sinua.
[/quote]
Kolmessa vuodessa ei opi työtä syvällisesti tai kehity yhtään? Sinulla on ilmeisesti ollut vaikeuksia oppimisen ja sopeutumisen kanssa, mutta ei kannata muihin yleistää.
[/quote]
Ihmiset ovat kyllä kummallisia päiväperhosia. Kaikkeen kyllästytään heti, eikä pitkäjänteisyyttä ole enempää kuin ekaluokkalaisilla lapsilla. Mihinkään ei haluta sitoutua, ei perheeseen, ei työpaikkaan, ei mihinkään. Tullaan ja mennään ja haahuillaan. Ei kestetä yhtään arjen harmautta.
On! Itse katson työnantajana pahalla, jos vaihtaa työpaikkaa kuin paitaa ilman perusteltua syytä.
Et ole outo vaan fiksu. Yhdessä ja samassa työpaikassa kannattaa olla maksimissaan viisi vuotta kerrallaan. Sen jälkeen uuteen paikkaan. Paras tapa nostaa palkkaansa ja arvoaan työantajan silmissä on työpaikan vaihtaminen noin viiden vuoden välein tai useamminkin.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:24"]
Vähän, joo. Nykyään kun on todella vaikea saada uutta työpaikkaa. Ehkä se on helpompaa, jos on jo töissä.
Mulla on ansioluettelossa työpaikkoja noin 2 sivua, jos jokainen luetellaan erikseen. Pisin työsuhteeni on kestänyt vähän yli 2 vuotta, sekin osa-aikainen. En todellakaan ole huomannut, että tämä erittäin monipuolinen työkokemukseni olisi mitenkään positiivinen asia työmarkkinoilla.
Työttömänä tämänkin päivän olen aloittanut.
[/quote]no ehkä tässä ei nyt ole kyse mistään mäkkärin hommista
Oikein! Tosin viisi vuotta samassa paikassa olisi aika optimi cv:n kannalta.
Et ole outo.
Etenkin korkeasti kouluteillu aloilla ne jotka haluavat edetä urallaan vaihtavat usein työpaikkaa jotta saisivat cv:seen merkintöjä useista eri työtehtävistä ja yrityksistä.
Duunarina eipä tuolla hirveätä väliä ole. Siis jos joka työpaikassa samat työtehtävät.
Tee niin kuin parhaalta tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:24"]
[/quote]
Ihmiset ovat kyllä kummallisia päiväperhosia. Kaikkeen kyllästytään heti, eikä pitkäjänteisyyttä ole enempää kuin ekaluokkalaisilla lapsilla. Mihinkään ei haluta sitoutua, ei perheeseen, ei työpaikkaan, ei mihinkään. Tullaan ja mennään ja haahuillaan. Ei kestetä yhtään arjen harmautta.
[/quote]
Noh. ainakin finanssialalla on vahvuus että on työkokemusta useista eri työtehtävistä. Ne uratykit usein vaihtavat työpaikkaa kun ovat oppineet kaiken tarvittavan heidän nykyisestä työpaikastaan. Näin cv:stä tulee monipuolinen ja houkutteleva ja se suojaa työttömyyttä vastaan.
No itse sesonkinluonteisellla alalla olisin kiitollinen jos saisin sen 1 vuoden olla töissä (hyvät arvosanat, kokemus ja suosittelijoita löytyy). Ikinä en ole saanut suoraa tai juorujen kautta tullutta negatiivista palautetta. Mutta kun väkeä irtisanotaan, olen tietysti niitä ensimmäisiä, koska työsuhteen pituus. Eikä tämä kyllä enää mene vastavalmistumisen piikkiin. Alan olla loppu. Pitäisikö ap vaihtaa aloja päittäin? Minusta olisi IHANAA saada työpaikka, jossa voisi olla jopa 3 vuotta putkeen! Jos tuntuu että osaamisesi on riittävän korkea, ehkä voisit harkita yrittäjyyttä?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:29"]
Olen nyt ollut nykyisessä paikassa reilu 2 vuotta. Ihan hyvä paikka on, palkkaankin olen tyytyväinen. Mutta kyllästyn. Täälläkin olen nyt jo saavuttanut sen aseman, mikä täällä on mahdollista saada, enää ei voi ylemmäs päästä. Huomaankin, että olen alkanut taas selailla avoimia työpaikkoja. Olenko outo?
[/quote]
Olet. Minusta. Mutta minäkin olen varmasti sinun mielestäsi outo, minulla on tällä hetkellä kolmas työpaikka vuoden 1993 jälkeen. Ja kaksi paikkaa olivat sellaisia, joissa vitutti käydä, toisessa "viihdyin" 7 vuotta ja toisessa 12. Duunarilla ei ole paljoa valinnanvaraa. Ja vanha totuus on, että jos työt olisivat herkkua, niin herrat tekisivät sen itse. Jollain itsensä on elätettävä.