Jee! Saan Kelalta 3000€ takautuvasti :-)
Olen siis pienituloinen, ja 3000€ on mulle iso summa. Mitään laskuja ei ole rästissä, joten olen ajatellut pistää osan säöstöön ja lopuilla lähteä kahden lapseni kanssa ekalle ulkomaanreissulle :-)! En ole siis itsekään koskaan käynyt. Mikä olisi joku kiva mutta edullinen kohde?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 05:52"]
Kelan rahoja ei saa käyttää matkustamiseen. Ne on tarkoitettu peruselämiseen. Kela seuraa rahojen käyttöä ja perii tarvittaessa ylimääräisen takaisin. Hämmästyttävää, jos tämä on vielä jollekin epäselvää.
[/quote]
Ei multa vaan ole perineet mitään, vaikka olen matkustellut kelan rahoilla jo vuosikaudet.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 05:52"]
Kelan rahoja ei saa käyttää matkustamiseen. Ne on tarkoitettu peruselämiseen. Kela seuraa rahojen käyttöä ja perii tarvittaessa ylimääräisen takaisin. Hämmästyttävää, jos tämä on vielä jollekin epäselvää.
[/quote]
Aletaanko trolli painimaan?
Ap ei kerro, mistä syystä. Kela maksaa paljon muutakin kuin peruspäivärahaa tai sairaspäivärahaa, mutta tuntuuhan se hassulta, että niitä käytetään silti "turhaan".
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:02"]
Ap ei kerro, mistä syystä. Kela maksaa paljon muutakin kuin peruspäivärahaa tai sairaspäivärahaa, mutta tuntuuhan se hassulta, että niitä käytetään silti "turhaan".
[/quote]
Hassu on maailman toinen nimi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:02"]Ap ei kerro, mistä syystä. Kela maksaa paljon muutakin kuin peruspäivärahaa tai sairaspäivärahaa, mutta tuntuuhan se hassulta, että niitä käytetään silti "turhaan".
[/quote]
missä on määritelty mihin itselle lain suomat tuet/etuudet saa käyttää?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:02"]Ap ei kerro, mistä syystä. Kela maksaa paljon muutakin kuin peruspäivärahaa tai sairaspäivärahaa, mutta tuntuuhan se hassulta, että niitä käytetään silti "turhaan". [/quote] missä on määritelty mihin itselle lain suomat tuet/etuudet saa käyttää?[/quote]
Niitä saa käyttää vain raamattuihin ja Päivi Räsäs-kampauksiin.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:02"]Ap ei kerro, mistä syystä. Kela maksaa paljon muutakin kuin peruspäivärahaa tai sairaspäivärahaa, mutta tuntuuhan se hassulta, että niitä käytetään silti "turhaan". [/quote] missä on määritelty mihin itselle lain suomat tuet/etuudet saa käyttää?
[/quote]
Ei missään, mutta saisihan ne monet olla tarveharkintaisia. Esim. itse en viitsinyt hakea sairaan lapsen hoitotukea, kun ei siitä mitään kustannuksia tullut. KErran viikossa terapiassa, se ei ollut sen kummempaa kuin olisi käyttänyt jossain harrastuksessa. Meillä oli terapeutille kävelymatka ja lapsi osasi mennä sinne itsekin. Vakuutus korvasi muut kulut.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:19"]
Tiedättekö pässit mitä sarkasmi on ???
[/quote]
Kyllä. Tiedätkö sinä? Hyvin paljon väärin käytetty sana, kun sitä ei ymmärretä. Typerät vitsit eivät täytä sarkasin määritelmää. Eikä tämä aloitus, on liian huonosti tehty siihen.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:11"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:02"]Ap ei kerro, mistä syystä. Kela maksaa paljon muutakin kuin peruspäivärahaa tai sairaspäivärahaa, mutta tuntuuhan se hassulta, että niitä käytetään silti "turhaan". [/quote] missä on määritelty mihin itselle lain suomat tuet/etuudet saa käyttää?
[/quote]
Ei missään, mutta saisihan ne monet olla tarveharkintaisia. Esim. itse en viitsinyt hakea sairaan lapsen hoitotukea, kun ei siitä mitään kustannuksia tullut. KErran viikossa terapiassa, se ei ollut sen kummempaa kuin olisi käyttänyt jossain harrastuksessa. Meillä oli terapeutille kävelymatka ja lapsi osasi mennä sinne itsekin. Vakuutus korvasi muut kulut.
[/quote]
Minä hain, kosk aolin oikeutettu tukeen. Lapsi sai Kelan kustantamaa puheterapiaa ja terapeutti kävi päiväkodissa.
Rahan saa käyttää aivan mihin haluaa. Moni pistäis koko lantin viinaan, huumeisiin ja lääkkeisiin.
On fantastinen idea lähteä reissuun lasten kanssa silloin kun siihen tulee mahdollisuus.
p.s. jos ette tyhmät tiedä, niin sossun mielestä jopa työttömät tarvitsee lomaa ja siksi maksavat matkarahoja eteenkin maahanmuuttajille. Suomessa on myös paljon hotelleja ja virkistysalueita jotka on nonstop käytössä maahanmuuttajien virkistämiseen.
Minuakin kiinnostaa miksi saat tollaisen summan kerralla? Onko Kelassa tehty joku virhe aikaisemmin vai oletko pistänyt hakemuksen jälkikäteen? :) Nauti nyt rahoista, kelpaisi mullekin tommoinen ylimääräinen summa. Pitänee lotota tänään. :D
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 05:47"]
Olen siis pienituloinen, ja 3000€ on mulle iso summa. Mitään laskuja ei ole rästissä, joten olen ajatellut pistää osan säöstöön ja lopuilla lähteä kahden lapseni kanssa ekalle ulkomaanreissulle :-)! En ole siis itsekään koskaan käynyt. Mikä olisi joku kiva mutta edullinen kohde?
[/quote]Saka on edullinen ja mukava paikka! etenkin keväällä. Siellä on edullista, kannattaa ostaa etenkin vaatteita. Suomen hinnat on naurettavia saksalaisiin verrattuna :/
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 05:47"]
[/quote]Saka on edullinen ja mukava paikka! etenkin keväällä. Siellä on edullista, kannattaa ostaa etenkin vaatteita. Suomen hinnat on naurettavia saksalaisiin verrattuna :/
[/quote]saksa
Mene lasten kanssa onnekin aurinkoon, ihan vaikka perusKanarian viikko jättää lasten mieliin semmoiset muistot että! "Muistaks mutsi silloin kun oltiin Kanarialla?" Hienoa että panostat lapsiis, jätä nämä kateelliset AV-mamma kommentit siksen.
Kuinka ap tuo on mahdollista, erittäin harvinaista, ja kerrotko miksi saat Kelalta tuon summan. Muuten ei sinua voi uskoa, kun täällä kirjoitellaan mitä sattuu.
Budapest!!! Ja varaan asunnon Air bnbstä ja lennot etukäteen halvimmat mitä löytyy niin pääsette halvalla!