Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisen pettäminen laillista

Vierailija
27.02.2015 |

Nyt kun Etele-Koreassakin pettäminen on laillista niin minulla heräsi kysymys: miksi rahan huijaaminen on laitonta mutta ihmisten huijaaminen ei?

Kun avioliitossa pettämisen laillistaminen perustellaan sillä että yhteiskunnan ei pidä puuttua ihmisten asioihin niin miksi se puuttuu raha-asioissa? Onko raha tärkeämpää kuin ihmiset?

Jos kaksi ihmistä tekee taloudellisen sopimuksen ja toinen sen rikkoo niin siitä voi hakea korvauksia. Jos selviää että toinen on selvästi huijannut niin se on rikos.

Mutta jos menee avioliittoon ja pettää niin se ei ole laitonta.  Missä logiikka? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:27"]

Hyvä pointti, vaikea perustella loogisesti. Vielä kun ottaa tähän mukaan mahdolliset lapset ja lapsen edun. Enemmän pettäminen ihmissuhteissa aiheuttaa kärsimystä ja suuremmalle joukolle ihmisiä. 

[/quote]

Niinpä. Siihen pitäisi minusta tuossa tilanteessa vielä lisätä henkisen pahoinpitelyn mikä pitäisi olla myös laitonta.

[/quote]

Sehän onkin

[/quote]

Kerroppa yksikin tapaus missä ihminen joutuu vankilaan Suomessa puhtaasti henkisestä pahoinpitelystä?

Vierailija
2/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa voi tehdä todella paljon pahempiakin asioita kuin pettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:56"]

Parisuhteessa voi tehdä todella paljon pahempiakin asioita kuin pettää.

[/quote] Tietenkin voi. 

Riippuen mistä asioista puhut niin ne pitisi joko olla laittomia ja on jo nytkin tai sitten voi erota. 

Vierailija
4/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt.

Vierailija
5/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kirkossa papilla olla valheenpaljastin ja jos ei oikeasti tarkoita "tahdon" niin ei pääse avioon?

Vierailija
6/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:49"]

Pitäisikö kirkossa papilla olla valheenpaljastin ja jos ei oikeasti tarkoita "tahdon" niin ei pääse avioon?

[/quote]

Sinähän olet hauska. Tai no et ole.

Avioliitto sopimusta pitäisi pitää sopimuksena ihan samoin kuin taloudellisiakin sopimuksia. 

Vierailija
7/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet usein lähteekin hakemaan "korvauksia" jos muija on käynyt vieraissa. Miesten vieraissakäyntiä ei lasketa kun "pojat on poikia".

Vierailija
8/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:54"]

[/quote]

Avioliitto sopimusta pitäisi pitää sopimuksena ihan samoin kuin taloudellisiakin sopimuksia. 

[/quote]

Eli kyse ei ole oikeasti tunteista vaan sopimuksen noudattamisesta??

Vierailija
9/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:54"]

[/quote]

[/quote]

Eli kyse ei ole oikeasti tunteista vaan sopimuksen noudattamisesta??

[/quote]

Kummastakin. 

Vierailija
10/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten kun kirkossa luvataan rakastaa myötä ja vastamäessä  ja sitten jonain aamuna vaimoni tiuskii minulle ja sanoo vihaamansa minua niin olen oikeutettu vaatimaan rahoja sopimusrikkeestä?

Vierailija
11/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti, vaikea perustella loogisesti. Vielä kun ottaa tähän mukaan mahdolliset lapset ja lapsen edun. Enemmän pettäminen ihmissuhteissa aiheuttaa kärsimystä ja suuremmalle joukolle ihmisiä. 

Vierailija
12/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:24"]

Miten sitten kun kirkossa luvataan rakastaa myötä ja vastamäessä  ja sitten jonain aamuna vaimoni tiuskii minulle ja sanoo vihaamansa minua niin olen oikeutettu vaatimaan rahoja sopimusrikkeestä?

[/quote]

Tajuatko että tuo on aika surkea vitsi?

Vierailija
13/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niinpä. Siihen pitäisi minusta tuossa tilanteessa vielä lisätä henkisen pahoinpitelyn mikä pitäisi olla myös laitonta.

Vierailija
14/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:37"]

[/quote]

[/quote]

Eli mielestäsi parisuhteen voi tuhota vain pistämällä peniksen väärään paikkaan tai ottamalla vaginaansa vierasta miestä?  Muuten sopimus pitää vaikka ihmiset olisivat kuinka hirveitä toisilleen?

Vierailija
15/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:37"]

[/quote]

[/quote]

Eli mielestäsi parisuhteen voi tuhota vain pistämällä peniksen väärään paikkaan tai ottamalla vaginaansa vierasta miestä?  Muuten sopimus pitää vaikka ihmiset olisivat kuinka hirveitä toisilleen?

[/quote]

En ole niin sanonut. 

Kyllä sen avioliiton voi muutenkin tuhota. Mutta pettäminen on eri asia. Jos ihminen on vaan surkea kumppani niin toinen tietää sen ja voi erota jos haluaa. Mutta kun toinen pettää niin siinä petetään koko avioliitto ja toisen luottamus.

Kyllä tuohon pettämisen kieltämiseen voisi lisätä mm. erilaisia taloudellisia korvauksia. Eli jos haluat erota ilman oikeata syytä (ennen joutui moneessa maasa perustelemaan avioeron) niin et saakkaan rahallisesti mukaasi sitä puolta tai edes sitä mitä olet itse sinne tuonut. Vaan joutuisit maksamaan kompensaatiota toiselle. 

Jos ei ole valmis laittamaan likoon mm. omaisuuttaan ei niin pitisi mennä naimisiin. Se ei ole pakollista. 

Vierailija
16/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:38"]

[/quote]

[/quote]

Sehän onkin