Neule 70 % akryylia, 30 % villaa
kehtaisiko ostaa vai onko tuo pelkkää ongelmajätettä muutaman käyttökerran jälkeen.
Kommentit (48)
Kokeile miltä tuntuu käteen. Vai tilaatko netistä? Todennäköisyyksiä ajatellen, todennäköisesti ei ole ulkonäöltään niin hyvä kuin aito villapaita mutta voi olla muilta ominaisuuksiltaan varsin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok mielestäni. Täysvillaan harvemmin enää törmääkään ja sellainen on hankala pestä kun kutistuu.
Mun kaikki neuleet on täysvillaa. Ei ole hankala pestä, eikä täysvilla kutistu, kun sen pesee oikein. Villaa myöskään ei tarvitse pestä koko ajan.
Akryyliä ei kannata ostaa missään olosuhteissa. Se on ongelmajätettä vaikka käyttäisit miten kauan tahansa, mutta kyllähän tollanen nopeasti myös nyppyyntyy.
Älä osta.
Nyppyyntyy ja on pakkasella todella sähköinen, hiukset nousee pystyyn
En ostaisi akryylineuletta, ei toi määrä villaa estä sitä nyppyyntymästä muutaman pesun jälkeen.
Vaikuttaa tosi hyvältä koostumukelta.
Villaa sen verran, että taatusti tuotteesta löytyy lämmitäviä ominaisuuksia.
Akryyli on vain materiaali, joka jatkuvassa käytössä nyppyyntyy nopeasti.
Mutta nykyisinhän on mitä erilaisempia nyppujen poistamis laitteita.
Itse voisin helpost ostaa tuollaisen tuotteen, sellaiseksi vaihtotuotteeksi, jota sillon tällöin pitäisin töissä.
Hinnallakin on merkitystä.
Ja sillä ettei hikoile työpäivisin, sillä jos haluaa tuotteen säilyvän pitkään käyttökelpoisenä, sehän tulee pestä tietyssä lämpötilassa.
Miten tuo villan osussa tuotteessa vaikutaa pesulämpötilaan?
Täyttä villaa ois tietty paras. Akryyli nukkaantuu usein aika nopeesti. Riippuu ihan tuotteen laadusta millaseksi menee ja kuinka nopeesti.
Mitä tuohon villaa on hankala pestä -kommenttiin tulee: villavaatteita ei ole vaikea huoltaa, jos noudattaa pesuohjeita eli ei pese koneessa tai lämpimässä vedessä, jos konepesu on kielletty. Täyttä villaa olevia vaatteita ei myöskään tarvitse juuri pestä. Tahrat pitää pestä, mutta koko vaatetta ei tarvi laittaa koneeseen tai kastella. Olen puhdistanut villapaitani siten, että laitan kylppäriin henkarille roikkumaan samalla kun menen kuumaan suihkuun. Vesihöyry avaa villakuidun ja puhdistaa sen. Pakastaminen ja tuuletus toimivat myös.
En osta neuletta missä on akryyliä. Akryyli nyppyyntyy, sähköistyy ja on nopeasti epäsiisti.
Mulla on muutamia jopa 100%:sta akryylia olevia neuleita. Ehkä se riippuu hieman käyttäjästäkin, millaisina ne säilyvät. Mulla ne ovat monen vuoden vanhoinakin ihan kuin uusia.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä villaa ois tietty paras. Akryyli nukkaantuu usein aika nopeesti. Riippuu ihan tuotteen laadusta millaseksi menee ja kuinka nopeesti.
Mitä tuohon villaa on hankala pestä -kommenttiin tulee: villavaatteita ei ole vaikea huoltaa, jos noudattaa pesuohjeita eli ei pese koneessa tai lämpimässä vedessä, jos konepesu on kielletty. Täyttä villaa olevia vaatteita ei myöskään tarvitse juuri pestä. Tahrat pitää pestä, mutta koko vaatetta ei tarvi laittaa koneeseen tai kastella. Olen puhdistanut villapaitani siten, että laitan kylppäriin henkarille roikkumaan samalla kun menen kuumaan suihkuun. Vesihöyry avaa villakuidun ja puhdistaa sen. Pakastaminen ja tuuletus toimivat myös.
Villan tahrat lähtevät sappisaippualla. Akryyliin jää hienhaju kiinni ja se nyppyyntyy. En ostaisi.
Joo ei keinokuituja minulle kiitos. Puuvilla, pellava, silkki ja villa maksavat enemmän mutta ostan sitten vähemmän.
Tuollainen seos on sääli siihen menneestä villasta. Pitäisivät muovivaatteet ihan vain muovivaatteina eivätkä sotkisi sekaan hyviä luonnonmateriaaleja.
Akryyli on muovia. Muovi hiostaa ja haisee helposti.
Joo ei keinokuituja minulle kiitos.
Puuvilla, pellava, silkki ja villa maksavat enemmän mutta ostan sitten vähemmän.
Ihan toivotonta löytää kivannäköinen pitkähkö neuletakki luonnonkuiduista. Olen selannut Zalandosta nyt 50 neuletakkia läpi ja kaikki ovat jotain akryylipolyesterisekoitusta :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan toivotonta löytää kivannäköinen pitkähkö neuletakki luonnonkuiduista. Olen selannut Zalandosta nyt 50 neuletakkia läpi ja kaikki ovat jotain akryylipolyesterisekoitusta :(
ap
Etsit väärästä paikasta.
No mistä sitte? Jostain designer myymälästä jossa yksi neule maksaa 500€?
Ihan ok mielestäni. Täysvillaan harvemmin enää törmääkään ja sellainen on hankala pestä kun kutistuu.