Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ihan lieviä supistuksia tuntea rv 9?

Vierailija
19.02.2015 |

Itselläni tänään tuntunut ihan todella lievää, enemmän kuukautiskipumaista, ei voi sanoa kivuksi mutta ihan kuin pienen pieniä supistuksia välillä tulisi? Viime raskaudessa näitä oli myöhäisemmässä vaiheessa. Mutta että näin alussa jo?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mutta ei ihan todennäköistä ellei ole ongelmia. Mulla supistukset alkoi 4. raskaudessa viikolla 10 ja niitä riitti lapsen syntymään saakka (33+3). Muissa raskauksissa supparit alkoi 14-22 viikoilla, synnytykset 36+0

Vierailija
2/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menkkamaiset kivut ovat tieneet keskenmenoa, kolme niitä on tullut kaikki ennen 12 rv. Onnistuneessa raskaudessa ei kipuja ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:17"]

Itselläni tänään tuntunut ihan todella lievää, enemmän kuukautiskipumaista, ei voi sanoa kivuksi mutta ihan kuin pienen pieniä supistuksia välillä tulisi? Viime raskaudessa näitä oli myöhäisemmässä vaiheessa. Mutta että näin alussa jo?

[/quote]no ei todellakaan ole mitään kohdunkasvukipuja eikä supistuksia!Harjotussupistuksia alkaa tulemaan viikoilla 26 ja eteenpäin jos vielä silloinkaan.Veikkaisin että keskenmeno on menossa/tuloillaan.
[/quote]

Höpöhöpö! Mulla koski menkkamaisesti noilla viikoilla ja huolestuneena kävin varhaisultrassa, nimenomaan olivat juuri kohdun kasvukipuja. Kohtu lähtee kasvamaan heti alussa.

Vierailija
4/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:41"]Minulla menkkamaiset kivut ovat tieneet keskenmenoa, kolme niitä on tullut kaikki ennen 12 rv. Onnistuneessa raskaudessa ei kipuja ollut.
[/quote]

Mulla oli onnistuneessakin raskaudessa

Vierailija
5/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:41"]Minulla menkkamaiset kivut ovat tieneet keskenmenoa, kolme niitä on tullut kaikki ennen 12 rv. Onnistuneessa raskaudessa ei kipuja ollut. [/quote] Mulla oli onnistuneessakin raskaudessa

[/quote]

Samoin mulla kaikissa 4:ssä synnytykseen johtaneessa raskaudessa. Ja ihan lääkärin toteamina.

7

Vierailija
6/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kipeähköjä supiatuksia noilta viikoilta alkaen ja pahenivat aina rasituksessa. Neuvolassa ei aluksi meinattu uskoa että ovat supistuksia, enkä itsekkään ollut varma kun ensikertalainen olin. Myöhemmin sotten jouduin kyseisen asian takia olemaan pitkään sairaslomalla ja levossa kun todettiin että ne tosiaan olivat ssupistuksia. Lisäksi vielä oksensi viikolta 5 viikolle 36. Ihana raskausaika! Niin ja joskus puolenvälin tienoilla oli välillä myös rasituksen jälkeen veristä vuotoa, joten sitten oltiin ihan vuodelevossa. Sain kyllä olla kotona.
Mutta kaikki meni loppujenlopuksi hyvin. Lapsi tuli ajallaan ja terveenä

Vierailija
7/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:12"]Mulla tuli kipeähköjä supiatuksia noilta viikoilta alkaen ja pahenivat aina rasituksessa. Neuvolassa ei aluksi meinattu uskoa että ovat supistuksia, enkä itsekkään ollut varma kun ensikertalainen olin. Myöhemmin sotten jouduin kyseisen asian takia olemaan pitkään sairaslomalla ja levossa kun todettiin että ne tosiaan olivat ssupistuksia. Lisäksi vielä oksensi viikolta 5 viikolle 36. Ihana raskausaika! Niin ja joskus puolenvälin tienoilla oli välillä myös rasituksen jälkeen veristä vuotoa, joten sitten oltiin ihan vuodelevossa. Sain kyllä olla kotona.
Mutta kaikki meni loppujenlopuksi hyvin. Lapsi tuli ajallaan ja terveenä
[/quote]

Mulla meni myös jotakuinkin näin.

Vierailija
8/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla mutta todennäköisempää on että ovat pelkkiä kohdun kasvukipuja. Toisaalta uudelleensynnyttäjällä usein alkaa harjoitussupistelukin aikaisemmin kuin ensisynnyttäjällä. Mene ja tiedä...

Vierailija
9/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:17"]

[/quote]no ei todellakaan ole mitään kohdunkasvukipuja eikä supistuksia!Harjotussupistuksia alkaa tulemaan viikoilla 26 ja eteenpäin jos vielä silloinkaan.Veikkaisin että keskenmeno on menossa/tuloillaan.

Vierailija
10/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tullut harjoitussupistuksia kaikissa raskauksissa tosi aikaisilla viikoilla. Ja kolmannessa todellakin ekan kolmanneksen aikana jo ihan säännöllisesti. Ja kaikki lapset täysaikaisia. Mutta harjoitussupistukset ei ole kivuliaita.

Vierailija
11/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:17"]

[/quote]

Supistuksia voi tulla jo paljon ennen rv26, jokunen vauva syntyy jo ennen sitä.

Vierailija
12/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että on vaan jotain liitoskipuja. Kohtu kasvaa ja paikat paukkuu. Jos huolettaa, mene tarkistuttamaan asia, mutta en usko minkään olevan vialla :)