Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa selviytymistarinoita nuorista, joilla on ollut vaikeuksia

Vierailija
09.02.2015 |

nuorena aikuisena koulunkäynnin, mielenterveyden tms. kanssa. Miten vaikeuksista on selvitty ja mikä on auttanut? Mikä tilanne on nyt? Tarviin rohkaisua ja voimaa .

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pari kaveria jäi lukiossa luokalleen, ja keskeytti sen. Toinen kuitenkin hanki itselleen oppisopimuspaikan, teki tutkinnon ja meni töihin. Nyt tyytyväinen perheenisä. Toinen näistä sai lapsen nipin napin 18-vuotiaana, oli muutaman vuoden kotiäitinä, sai toisenkin lapsen ja lopulta eni naimisiin lasten isän kanssa. Sitten meni ensin iltalukioon ja taidealan amkiin. Tekee töitä galleriakuraattorina ja taiteilijana - ei erityisesti rikastu, mutta elää kuitenkin ihan tyytyväisenä.

mä taas olin masentunut, syömihäiriöinen ja kiusattu, mutta mulla ei ollut koulunkäyntivaikeuksia. Mulla kävi sellainen tuuri, että törmäsin mieheeni ja sen jölken muiden mielipiteet minusta ei enää kiinnostaneetkaan, joten ei ne ahdistaneet tai masentaneetkaan. Syömihäiriöstä paraneminen kesti kauemmin ja vaati paljon itsekuria, mutta nyt skin onneksi alkaa olla hanskassa

Vierailija
2/4 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut "ongelmanuori" käynyt erityisluokan, koulukiusattu, alkoholisti join joka päivä 13v ja ylä-asteen käytin huumaavia lääkkeitä amis ikäisenä karkailin kotoa jouduin lastenkotiin karkasin myös sieltä. Sekoilin poikien kanssa ja juopottelin, kun pääsin lastarista 18v alkoi vielä kovempi ryyppääminen ja huumekokeilut ja putket lääkkeitä, viinaa, huumeita, seksiä ja rikoksia. Kävin kolme kertaa katkolla, ei auttanut ryyppääminen ja sillointällöin viihdekäyttö jatkui en ollut ikinä huumekoukussa mutta alkoholia meni jokapäivä paljon, en saanut koulua käytyä ja minut tuomittiin ehdolliseen mm.ehdolliseen vankeusrangaistukseen mm.pahoinpitelyistä, vapaudenriistosta ja ryöastön yrityksestä. Tutustuin kihlattuuni jolla samantyyppinen tausta, hän ei voi maksakirroosin takia juoda joten mullakin se loppui pikkuhiljaa nyt ollaan päihteetön pari joka on jättänyt kaikki vanhat kaverit, elää uutta normaalia elämää ja odottaa lasta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:38"]Olen itse ollut "ongelmanuori" käynyt erityisluokan, koulukiusattu, alkoholisti join joka päivä 13v ja ylä-asteen käytin huumaavia lääkkeitä amis ikäisenä karkailin kotoa jouduin lastenkotiin karkasin myös sieltä. Sekoilin poikien kanssa ja juopottelin, kun pääsin lastarista 18v alkoi vielä kovempi ryyppääminen ja huumekokeilut ja putket lääkkeitä, viinaa, huumeita, seksiä ja rikoksia. Kävin kolme kertaa katkolla, ei auttanut ryyppääminen ja sillointällöin viihdekäyttö jatkui en ollut ikinä huumekoukussa mutta alkoholia meni jokapäivä paljon, en saanut koulua käytyä ja minut tuomittiin ehdolliseen mm.ehdolliseen vankeusrangaistukseen mm.pahoinpitelyistä, vapaudenriistosta ja ryöastön yrityksestä. Tutustuin kihlattuuni jolla samantyyppinen tausta, hän ei voi maksakirroosin takia juoda joten mullakin se loppui pikkuhiljaa nyt ollaan päihteetön pari joka on jättänyt kaikki vanhat kaverit, elää uutta normaalia elämää ja odottaa lasta. :)
[/quote]

Niin ja masennuksesta olen myös kärsinyt, yrittänyt itsemurhaa, mutta onneksi nyt elämä hymyilee.

Vierailija
4/4 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas teini-ikä, alkoholin käyttöä 12-vuotiaasta ja jatkuvasti vaihtuvia (vanhempia) poikaystäviä. Koulukiusattu ala-asteella, yläasteella ja lukiossa, masentunut ja itsetuhoinen. 16-vuotiaana raskaaksi, keskenmeno ja pitkä masennusjakso.

Kaikesta huolimatta ylioppilaaksi hyvillä arvosanoilla, opiskelupaikka kauppakorkeasta. Valmistun vuoden päästä, eikä kukaan koskaan uskoisi taustojani, jos kertoisin. Parisuhde kestänyt jo kolme vuotta. Olen oikeasti onnellinen ja ylpeä itsestäni ja siitä, miten olen selvinnyt kaikesta pahasta. Mahdottominkin tilanne voi kääntyä hyväksi, jos nuorelle tarjotaan tarpeeksi tukea ja rakkautta.