tuleeko ruokamyrkytys? pizza lämpimässä 8 tuntia
Matkalle pitäis lähteä ja lapset meni syömään otsikon mukaista pizzaa. Kinkku ananas eli ne olis ok mut pohjana ehkä bolognesekastike..
Kommentit (17)
Kinkussa paljon lisäaineita mut voisko kinkku ananas pizzassa olla jauhelihaa kastikkeessa?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:00"]No ei tule !
[/quote]eikö 8 tuntia ole paljon?
On sitä yöllä tullut haettua pitsaa tai kebabbia ja aamulla krapulassa tullut syötyä :D Ja ihan pöydällä ollut..
Kinkku tai se lihankaltainen aines on sen verran suolattu, että en pidä riskiä kovin suurena, samoin ananas ei ole herkästi pilaantuva.
Tilanne olisi ehkä toinen katkaravun tai tonnikalan kohdalla.
Mun työkaveri söi maanantaina edellisenä perjantaina työpaikalle tilattua pizzaa:) Eli se oli viikonlopun ollut siellä pöydällä, ei jääkaapissa. Ei tullut mitään mutta luulen, että hänellä oli kokemusta ennestään vastaanlaisesta "nautiskelusta."
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074322454/Joka+toisessa+pizzassa+liikaa+pienelioita
Ne on seisseet lämpimässä jo pizzeriassakin.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288620697605.html
Suomalaisille pizzanystäville tulos on sikäli ikävä, että kaikkein suosituimpien täytteiden, kinkun ja ananaksen laatu arvioitiin huonoksi kaikkein useimmin.
Syömällähän se selviää. Afrikassakin on tapana jättää kala/kanakeittoja pöydälle yön yli. Välillä jääkaappiin ja seuraavana yönä uusiksi. Kuulemma chilipippuri tappaa pöpöt. Terveisin afrikkalaisen vaimo, jonka mies jättää edellä mainittuja ruokia usein pöydälle puoleksi päiväksi tai yön yli varsinkin jos ei ehdi jäähtyä ennen nukkumaan menoa ja samaa soossia syödään monta päivää.
Jos pizzassa on juustoa päällä, se voi olla pilaantunut, muuten ok jos on kunnolla lämmitetty ennen syömistä.
No ei tule :D Mun lapsuudenkodissa jätettiin ed. päivän ruoka usein lämpimään yöksikin ja syötiin seuraavana päivänä. Ikinä mitään tullu.
Kinkku niin suolattu ettei mene pilalle lämpimässä, juusto vaan pilaantuu, jos siinä vaikka sittenkin on jauhelihaa... Voihan ekino(pitsa)kokki sentään.
No ei tule yhtään mitään tuosta, haloo se on pizza joka paistettu 250 asteessa.
Unohdin eilen illalla riisin ja kermaan tehdyn kanakastikkeen yöksi pöydälle. Otin aamulla töihin ja söin lounaaksi. Hyvää oli, ei mitään oireita.
Eiköhän se kohta selviä ;)
Jos se olisi uudelleen pakastettu niin silloin olisi suurempi riski!
Itse olen saanut hieman sulamaan ehtineestä ja uudelleen pakastetusta joskus teininä. Kinkku ananas pitsa oli..