Autoni ei lähtenyt tänään käyntiin ja tapailemani mies tiesi siitä 99% varmasti, mutta ei ole kysynyt mitään. Onko merkki siitä ettei enää kiinnosta?
Eli olen jonkin aikaa tapaillut miestä joka on kanssani samalla työpaikalla (vähän tyhmää, tiedän). Eilen viimeksi nähtiin ja hän vaikutti ehkä jotenkin passiivisemmalta/väsyneemmältä kuin ennen? Tänään hän oli aamuvuorossa ja itse olin menossa iltavuoroon. Autoni ei käynnistynytkään joten soitin pomolle että myöhästyn töistä enkä ole varma saanko kyytiä. Pomo on kertonut asian kaikkien kuullen joten uskon kyllä että myös tämä tapailemani mies on kuullut asian. Hän on myös varmasti huomannut, että en tullut töihin ajallaan. Hänestä ei ole silti kuulunut mitään eikä ole kysynyt selvisinkö töihin tms. Ylireagoinko vaan, vai olisiko sitä pitänyt kysyä? Tuntuu ettei hän ole enää kiinnostunut, kun ei kiinnosta tuollaistakaan kysyä. Itse kyllä olisin kysynyt jotain jos tietäisin että hänelle olisi käynyt noin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset suomen miehet ovatkin. Haluavat, että nainen olisi vahva ja tekisi kaiken itsen.
Mielestäni naiset on tätä itse halunneet ihan tasa-arvon vuoksi
Se on vähän toinen asia. On nainen ja on mies. Tässä emme puhu siitä, että palkat olisit samat, ei syrjintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ap aikuinen????
Ei , vaan tyypillinen Suomalainen (nyt lippu ylös) nainen, osaa tehdä tyhjästä härkäsen. Pitää kyllä olla erityisen lahjakas tyhmyydessä, jos lähtee tuollaisen kans.
Pystynet parempaan, kuin yleistämiseen.
Meitä naisia on joka lähtöön, aivan kuten miehiäkin. Ei uusavuttomuus ole vain naisten valikoimassa käytettävä voimavara.
Tsiisus. Ap:lla on kasvun paikka. Ikä tehnee tehtävänsä aikanaan. Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset suomen miehet ovatkin. Haluavat, että nainen olisi vahva ja tekisi kaiken itsen.
Tekisi kaiken itse, kuten selviytyisi työpaikalle oma-aloitteisesti.
Laitotpa pahan, 40 astetta pakkasta tuulee 50m/s sataa vettä ja 7 gradin maanjäristys eikä viitsi mennä töihin.
Vähän naurattaa se, että odotat toisen kyselevän jotain, mutta ei itse ota puheeksi. Ihan kummallista ja sitten vähän vielä loukkaannut siitä. Miten olisi suoraan puhuminen? Tässäpä vinkki, miten voit ihan itse aloittaa keskustelun:
- huh, olikin päivällä kuumat paikat kun ei lähteny auto käyntiin ja myöhästyin töistä
- älä, kuinka se nyt niin, mikähän siinä? pääsit kuitenkin jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän toinen asia. On nainen ja on mies. Tässä emme puhu siitä, että palkat olisit samat, ei syrjintä.
Ei naiset tasa-arvoa vain palkkojen suhteen halua
Mitkähän sinun ja miehen iät ovat? Oletteko jo viidentoista paremmalla puolella?
Minkähän nykyauton mies saisi sitten tuota vaan käyntiin jollei ihan polttoaine sitten loppu kun ruuvimeisselit ja virtakynät enään niin paljon auta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli vain yksi esimerkki. Minusta on asia mennyt helvettiin sen takia, että ollaan unohdettu, että nainen ja mies ovat eriläiset. Vaikka haluan tasa-arvoa, haluan, että mies olisi herrasmies, kuten itsekin haluan olla naisellinen. En halua olla maskuliininen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän naurattaa se, että odotat toisen kyselevän jotain, mutta ei itse ota puheeksi. Ihan kummallista ja sitten vähän vielä loukkaannut siitä. Miten olisi suoraan puhuminen? Tässäpä vinkki, miten voit ihan itse aloittaa keskustelun:
- huh, olikin päivällä kuumat paikat kun ei lähteny auto käyntiin ja myöhästyin töistä
Nappaa ap tästä vuorosanat 👆🏼 olet selvästi jeesauksen tarpeessa, kun et ole jo suutasi auki saanut.
Kommunikointi? Mitä se mielestäsi on? Oletat miehen kuulleen asiasta käsittämättömällä tavalla, mikä logiikka! En ihmettele, että et myöskään saa suuta auki, et autoa kuntoon. Huhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei , vaan tyypillinen Suomalainen (nyt lippu ylös) nainen, osaa tehdä tyhjästä härkäsen. Pitää kyllä olla erityisen lahjakas tyhmyydessä, jos lähtee tuollaisen kans.
Meitä naisia on joka lähtöön, aivan kuten miehiäkin. Ei uusavuttomuus ole vain naisten valikoimassa käytettävä voimavara.Tsiisus. Ap:lla on kasvun paikka. Ikä tehnee tehtävänsä aikanaan. Toivottavasti.
Joo, meni tuo yleistys ilmeisen sekavaksi, kun välissä oli kommentoija. Siis yksittäisesti AP esittää mielikuvitustuotetta, ja yleistys koskee toiminta tapoja. Ja olen kyllä muuten samaa mieltä kanssasi.
No ainakaan sitä ei kiinnosta sillä tavalla kuin sinä haluaisit kiinnostavan. Sinänsä hölmöä pohtia edes sitä mitä toinen ajattelee/tarkoittaa sillä tai tällä kun ainoa millä on merkitystä on se miltä se itsestä tuntuu kun toinen toimii kuten toimii.
Ja jos se ei tunnu itsestä hyvältä/oikealta niin silloin toinen ei ole itselle oikeanlainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli vain yksi esimerkki. Minusta on asia mennyt helvettiin sen takia, että ollaan unohdettu, että nainen ja mies ovat eriläiset. Vaikka haluan tasa-arvoa, haluan, että mies olisi herrasmies, kuten itsekin haluan olla naisellinen. En halua olla maskuliininen.
Hmm. Maskuliinisuus? Oletkohan käsittänyt tämän termin nyt aivan oikein? Se että nainen osaa vaihtaa renkaat, hehkulamput ei ole maskuliinisuutta. Itselläni pysyy ainakin vasara, ruuvimeisseli ym. Kädessä eikä mene sormi suuhun.
Hyvät naiset, nyt sitä tolkkua käteen! Älkää odottako miesten apua aina ja pikkujutuissa, teillä on omatkin aivot ja kyky oppia ja tehdä. Netistä löytyy myös ohjeita jne. Miehetkin ovat näitä asioita opetelleet, toiset vähemmän, toiset enemmän. Jostain on aina lähdettävä liikkeelle. Se oma-aloitteisuus on ihan kaiken avain.
Kaikkea sitä saa lukea ja kuulla 🤦🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä naisia on joka lähtöön, aivan kuten miehiäkin. Ei uusavuttomuus ole vain naisten valikoimassa käytettävä voimavara.Tsiisus. Ap:lla on kasvun paikka. Ikä tehnee tehtävänsä aikanaan. Toivottavasti.
Joo, meni tuo yleistys ilmeisen sekavaksi, kun välissä oli kommentoija. Siis yksittäisesti AP esittää mielikuvitustuotetta, ja yleistys koskee toiminta tapoja. Ja olen kyllä muuten samaa mieltä kanssasi.
Noh, näitä sattuu (:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän nykyauton mies saisi sitten tuota vaan käyntiin jollei ihan polttoaine sitten loppu kun ruuvimeisselit ja virtakynät enään niin paljon auta?
Starttiboosteri auttaa, jos akku on önähtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitkähän sinun ja miehen iät ovat? Oletteko jo viidentoista paremmalla puolella?
Henkilöauton ajokortin voi saada alle 18-vuotiaana, mutta ei varmaankaan 15-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nappaa ap tästä vuorosanat 👆🏼 olet selvästi jeesauksen tarpeessa, kun et ole jo suutasi auki saanut.
Kommunikointi? Mitä se mielestäsi on? Oletat miehen kuulleen asiasta käsittämättömällä tavalla, mikä logiikka! En ihmettele, että et myöskään saa suuta auki, et autoa kuntoon. Huhuh.
Ap taitaa olla sekä jeesauksen, että jeesuksen tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöauton ajokortin voi saada alle 18-vuotiaana, mutta ei varmaankaan 15-vuotiaana.
Eihän tässä tarkennettu oliko henkilöauto vaiko mopoauto kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko vain olla, ei uutta hyvää ja vanhaa hyvää voi saada yhtä aikaa, vanha on kiinni vanhassa ja uusi uudessa, niistä tulee molemmista erilaiset haittapuoletkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Maskuliinisuus? Oletkohan käsittänyt tämän termin nyt aivan oikein? Se että nainen osaa vaihtaa renkaat, hehkulamput ei ole maskuliinisuutta. Itselläni pysyy ainakin vasara, ruuvimeisseli ym. Kädessä eikä mene sormi suuhun.
Hyvät naiset, nyt sitä tolkkua käteen! Älkää odottako miesten apua aina ja pikkujutuissa, teillä on omatkin aivot ja kyky oppia ja tehdä. Netistä löytyy myös ohjeita jne. Miehetkin ovat näitä asioita opetelleet, toiset vähemmän, toiset enemmän. Jostain on aina lähdettävä liikkeelle. Se oma-aloitteisuus on ihan kaiken avain.
Kaikkea sitä saa lukea ja kuulla 🤦🏻♀️
Maskuliiniseen johtamiseen ja käytökseen kuuluvat esimerkiksi tekeminen, pitkät työpäivät ja itsensä korostaminen. Eräänlainen kovuus on maskuliinisessa johtamisessa ja toiminnoissa. Feminiinisessa johtamisessa ja toiminnoissa kuuluu enemmän tunteilla ajatteleminen ja asioiden pidempi suunnittelu ja osallistuttaminen. (lähde: apm: Deconstructing project management: a gender analysis of project management guidelines) Tämä on ihan tutkimuksissa todettu, joten ruuvimeisselin käyttö ei ole mitään muuta kuin ihmisten yksinkertaista ajattelua ja sillä ei ole todellisen toimintamallin kanssa mitään tekemistä. On olemassa maskuliinista jaottelua ja feminiinistä jaottelua. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sukupuolta, vaan ajattelutapaa ja johtamistapaa. Toki täällä yksinkertaiset ihmiset saattavat ajatella, että on jonku naisten työ ja miesten työ ja jalkojen välissä olevilla killuttimilla määritellään maskuliinisuus tai feminiinisyys, vaikka todellisuudessa se on osittain kulttuurin muokkaamaa ja ihmisten omien toimintatapojen aikaansaannosta.
Voi nyt herranjumala näitä kysymyksiä. Ei miehet yleensä kysele tuollaisia, kerrot itse hänelle jos haluat.