Miksi jotkut kutsuvat vuokra- tai aso-taloja "taloyhtiöiksi"?
Millä logiikalla joku sanoo noin? Taloyhtiöhän liittyy asumismuotoon, jossa osakkailla on osakkeita taloyhtiössä. Miksi joku vuokra- tai asumisoikeustalo olisi taloyhtiö? Voisiko joku valaista asiaa tietämättömälle?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jestas miten ap on pihalla käsitteestä ”taloyhtiö”. Lähes kaikkia muita asuintaloja paitsi omakoti- ja paritaloja hallinnoidaan joko asunto-osakeyhtiöinä tai kiinteistöosakeyhtiöinä, olivat ne sitten omistus- tai vuokrakäytössä.
Mutta tavallinen vuokralainen ei voi puhua taloyhtiöstä siltikään, jos on ihan oikeaoppinen. Tulee väärä käsitys ulkopuolisille.
Ei sinun niukan järkesi aiheuttamista väärinymmärryksistä voi ketään muuta syyttää kuin sinua itseäsi.
Olen ylittänyt Mensan pääsyrajan ja kuviopäättelyissä olen hyvä. Ei ole reilua siirtyä itse aiheesta kommentoijan haukkumiseen, kun omat argumentit loppuvat kesken.
Lue wikipediasta tiedot sanan "taloyhtiö" kohdalta.
Itse en halua käyttää termejä väärin tai epämääräisen puhekielisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jestas miten ap on pihalla käsitteestä ”taloyhtiö”. Lähes kaikkia muita asuintaloja paitsi omakoti- ja paritaloja hallinnoidaan joko asunto-osakeyhtiöinä tai kiinteistöosakeyhtiöinä, olivat ne sitten omistus- tai vuokrakäytössä.
Mutta tavallinen vuokralainen ei voi puhua taloyhtiöstä siltikään, jos on ihan oikeaoppinen. Tulee väärä käsitys ulkopuolisille.
Ei sinun niukan järkesi aiheuttamista väärinymmärryksistä voi ketään muuta syyttää kuin sinua itseäsi.
Olen ylittänyt Mensan pääsyrajan ja kuviopäättelyissä olen hyvä. Ei ole reilua siirtyä itse aiheesta kommentoijan haukkumiseen, kun omat argumentit loppuvat kesken.
Lue wikipediasta tiedot sanan "taloyhtiö" kohdalta.
Itse en halua käyttää termejä väärin tai epämääräisen puhekielisesti.
Muistan jo lapsuudestani, että kiinteistöosakeyhtiöllä ja asunto-osakeyhtiöllä on olennainen ero. Lisäksi säätiöiden tai osuuskuntien omistamat talot eivät ole "taloyhtiöitä" millään perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oon asunu taloyhtiössä vuokralla. Se, että olen vain vuokralainen ei muuta sen rakennuksen omistusmuotoa. Osakas en ole silloin tietenkään ollut.
Jos vuokralaisuus muuttaa talon omistusmuotoa, niin miksi hänelle jaetaan tiedotteita joissa puhutaan taloyhtiöstä? Jos hän ei asu taloyhtiössä niin silloin hänelle pitäisi jakaa tiedotetta jossa viitataan taloyhtiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oon asunu taloyhtiössä vuokralla. Se, että olen vain vuokralainen ei muuta sen rakennuksen omistusmuotoa. Osakas en ole silloin tietenkään ollut.
Niin minäkin, mutta olen myös asunut kiinteistöosakeyhtiön omistamassa talossa vuokralla sekä säätiönkin omistamassa. Ensimmäisessä saatoin puhua taloyhtiöstä, tosin tein selkeän pesäeron ja muistutin olevani vuokralla.