Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos saisit 15.000€ joka vuosi?

Vierailija
19.02.2015 |

Jonka säästäisit jos veroja ei tarvitsisi maksaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuun.

Vierailija
2/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ja maisema vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräistä? Matkustelisin ehdottomasti. Noin ekana kävisin varmaan Japanissa, muuten en pääsisi sinne varmaan kymmeneen vuoteen.

Vierailija
4/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:13"]Jonka säästäisit jos veroja ei tarvitsisi maksaa.
[/quote]

Varmaan maksaisin osuuteni kotikatuni ylläpidosta, maksaisin lasten koulunkäynnin ja kouluruokailun, maksaisin osuuteni poliisin kustannuksista jne jne. Ei taitaisi 15k€ riittää...

Vierailija
5/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Saisin siis tuon palkkani lisäksi? Vai sijoitetun pääoman korkoina, verojen jälkeen? Joka vuosi, kuinka kauan?

Yks 15.000 euroa riittäisi juurikin pikku menoihini, uuteen sohvaan ja pyykkikoneeseen, visan lyhentämiseen ja auton huoltoon. En riehaantuisi, mutta olisin kiitollinen moisesesta summasta.

Vierailija
6/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo on ylimääräistä rahaa? Ostaisin ainakin auton (nyt minulla ei ole). Matkustelisin tietysti. Asuntolainatkin saisi suhteellisen nopeasti maksettua.

Vierailija
7/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri mitään ihmeellistä. Tod.näk se ei riittäisi päivähoitoon, koulumaksuihin, terv.huoltoon ja kirjastomaksuihin, jotka sitten olisivat kalliita kun ei kerta ole verotulojakaan. Ja käytämme näitä palveluita aikalailla, joten miinukselle mentäisiin.

Vierailija
8/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jää about ton verran joka vuosi säästöön. ollaan ostettu velaton sijoitusasunto, maksettu lasten opiskeluja ja seuraavaks ostetaan uusi auto. mitä nyt milloinkin sattuu tarvitsemaan.

Vierailija
9/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentaisin omakotitalon ja matkustelisin. Ja yksi suurimmista haaveistani on perustaa löytöeläinkoti jossa on isot tilat kaikenlaisille eläimille ja eläinlääkäreitä käytössä 24/7 ja myös siinä samassa voisi olla pieni kahvio :) olen työstänyt tätä ajatusta jo vuosien ajan, ja joku päivä vielä sen toteutan!

Vierailija
10/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin.

Vierailija
11/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä saan nyt 35 000 käteen vuodessa, joten siihen verrattuna 15 000 eurolla pärjäisin aika huonosti.

Vierailija
12/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:21"]Jaa, mä saan nyt 35 000 käteen vuodessa, joten siihen verrattuna 15 000 eurolla pärjäisin aika huonosti.
[/quote]

Luetun ymmärtäminen...

Vierailija
13/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt saan n. 9000 vuodessa ja sehän on täysin tukea, joten en sitten kai saisi mitään? Varmaan kuolisin pois sitten.

Vierailija
14/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieliikenteestä kerätään Suomessa vuosittain noin 7 miljardia euroa verotuloja. Tästä noin miljardi palaa tieliikenteen hyväksi mm. tienpitoon ja –rakentamiseen.

Kadut itseasiassa rahoittavat tätä sosiaalihumppaa.

Vierailija
15/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan veroja paljon enemmän kuin 15000e vuodessa - jo mun omat tuloverot on yli kaksinkertaiset, puhumattakaan kulutukseen liittyvistä veroista ja esim tel-maksuista. En siis mitenkään suostuisi siihen, että saisin vain tuon verran ja sit veroilla tuotetut palvelut lakkautettaisiin ja yhteiskuntarauha vaarauntuisi. Haluan koko oman osuuteni, että mulla olisi sit varaa, paitsi ostaa omat infra- ja terveyspalvelut ja lapsen koulutuksen, myös turvallisuuspalvelut.

Vierailija
16/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verojen pois jääminen tarkoittaisi sitä että kaikista julkisista palveluista tulisi maksaa jatkossa huomattavasti enemmän, ei tuosta valitettavasti paljon pääsisi ilakoimaan.

1 päivähoitoikäinen tulisi yksinäänkin jo kalliiksi. Oikeasti hoitokuukausihan maksaa tuhansia euroja/lapsi.

Jos olettaisin että peruskoulu olisi yhä maksuton, mutta jatko-opinnot maksullisia, olisi pakko alkaa säästää lasten opiskeluihin. 15000€ menisi varmaan yhden vuoden kurssimaksuihin jos jenkistä otetaan mallia. Saisin säästää 8 vuotta pelkästään noihin kuluihin.

Puhumattakaan julkisen puolen sairaanhoidosta. Onneksi harvoin tulee käytyä, mutta nytkin olen jonossa toimenpiteeseen joka maksaisi useita tuhansia euroja jos sitä ei katettaisi verovaroilla.

Vierailija
17/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe maksaa veroja vuosittain n 50000€. Eipä meidän muuta tarvitsisi siitä rahasta extraa maksaa kuin 1 lapsen koulunkäynnin. Yksityistä lääkäriä käytämme nytkin joten se ei tekisi lisäkuluja.

Sensijaan rahaa jäisi käyttöön kivasti - matkustaisimme tuplasti nykyiseen verrattuna (nyt n 12000-15000€/v), käyttäisimme palveluita, söisimme ulkona ja tukisimme kuluttamalla Suomen taloutta. Nyt siihen ei ole varaa. Voisimme ostaa sijoitusasunnonkin

Vierailija
18/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei veroja kerättäisi: pitäis varmaan miettiä myös vanhustenhuoltoa uudelleen paitsi omien vanhempien niin myös miehen vanhempien kannalta. Jokunen lapseton ikäihminenkin suvuista löytyy, ei heillä häppöiset eläkkeet ole nytkään.

Vierailija
19/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei paitsi niitä ei käytetä kaikkia teiden parantamiseen johonkin suurinosa niistäkin euroista katoaa, mutta minne ja keiden taskuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi