Yle: Joka kolmas nainen Suomessa kokee parisuhdeväkivaltaa
Aivan järkyttävän yleistä. Miten voitaisiin tilannetta parantaa?
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset pyörittävät kymmenien miesten (ja naisten) rinkiä elämänsä aikana, niin saattaa osua joku väkivaltainen tai kovin mustasukkainen joukkoon. Pitäisi osata ehkä vähän rajoittaa.
Tässäpä taas yksi naistenh ak kaaja avaa ajatusmaailmaansa eli nainen ei saa elää niin kuin itse vapaana ihmisenä haluaa elämäänsä elää.
Saa, eikä minua haittaa teidän typerät elämänvalinnat ja huoraaminen. Ihan on omia valintojanne, ei se multa ole pois.
Mikäs meni noin tunteisiin?
Joku mies vei sun naisen?
Ei minulla ole tunteita teille tunnevammaisille. Ei kiinnosta.
Milloin aletaan kirjoittamaan juttuja naiste n harjoittamasta parisuhdevä kivallasta, joka on tabu? Amberi malliesimerkkinä rapakon takana.
Että ei mene parisuhteeseen.
Myös pettäminen on väkivaltaa.
Täällä on niin paljon lähi-itäläisiä, että tämä voi olla lähes totta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on niin paljon lähi-itäläisiä, että tämä voi olla lähes totta.
Suurin osa suomalaisista naisista on suhteessa ihan suomalaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ovat väkivaltaisensa miehensä valinneet...
Tää.
Kukas niille kaltoinkohdelluille miehille on valinnut väkivaltaiset vaimot? Ettei vaan miehet itse?
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi oppia itsehillintää, miehekkäämpää asennetta, niin vähenee se väkivaltakin. Miehiin kohdistuva väkivalta vähenisi.
Mikä tämä "miehekäs asenne" on, josta puhut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi oppia itsehillintää, miehekkäämpää asennetta, niin vähenee se väkivaltakin. Miehiin kohdistuva väkivalta vähenisi.
Pitää alkaa sikailemaan ja vetämään miehiä pataan.
Ja jokainen mies kokee parisuhdeväkivaltaa. Mitä asialle voidaan tehdä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen yli 15 -vuotias nainen on kokenut väkivaltaa. Itse olen kyllä saanut turpaani, useammankin kerran ihan suomalaisilta miehiltä (2kpl).
Ja tasan jokainen yli 15-vuotias mies on kokenut väkivaltaa. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä ole ongelma.
Puhumme parisuhdeväkivallasta. Siitä, että oma puoliso lyö omassa kodissa.
Eikä se tyttöystävö voi lyödä +15v poikaa seurustelusuhteessa?
Eikä tämä ole PARISUHDEväkivaltaa?
eri
Vierailija kirjoitti:
Milloin aletaan kirjoittamaan juttuja naiste n harjoittamasta parisuhdevä kivallasta, joka on tabu? Amberi malliesimerkkinä rapakon takana.
Varmaan sitten kun joku mies sellaisesta haluaa avautua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avataan sille oma ketju?
Mä ainakin toivon, että tuo Deppin esimerkki antaa muillekin väkivaltaa kokeneille miehille rohkeutta tulla esiin.
Tässä ketjussa käsiteltiin kuitenkin naisten kokemaa väkivaltaa ja jo etusivun kolmas kommentti sanoi että väkivalta on aina väärin, kohdistuipa se mieheen, naiseen, lapseen tai eläimeen.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on oikeus kurittaa naistaan kun katsoo aiheelliseksi ja tämä oikeus pitäisi turvata lailla.
Miehen kannattaisi ottaa semmoinen nainen, kuka ei herätä tämmösiä isoja vihantunteita.
Aika sairas ajatelma tuo. Kuka tahansa kelpaa, senhän voi leipoa nyrkillä haluamakseen.
Mä ainakin otan mieluummin semmosen josta tykkään ja joka herättää enemmän positiivisia fiiliksiä kun negatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää alkaa sikailemaan ja vetämään miehiä pataan.
Sitähän naiset jo tekevätkin yhtä paljon kuin miehet?
Yksi kolmesta kokee ja loput kaksi kolmesta on itse väkivaltainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet haluavat puhua. Heitä pitäisi vain jonkun vielä kuunnella. Media ei sitä tee, ja tämäkin lanka on osoitus syvässä istuvasta mies vihasta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/parisuhdevakivalta-on-yleinen-suom…
"Naiset ja miehet kokevat lähes yhtä paljon väkivaltaa tai sen uhkaa kumppaniensa taholta."
Tarpeeksi kun huutaa mutta kun miehet ja kuinka miehet on sitä ja miehet on tätä niin saattaa jäädä huomiotta naisten väkivaltaisuus joka kohdistuu kumppaniin tai omiin lapsiin tai lemmikkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen yli 15 -vuotias nainen on kokenut väkivaltaa. Itse olen kyllä saanut turpaani, useammankin kerran ihan suomalaisilta miehiltä (2kpl).
Ja tasan jokainen yli 15-vuotias mies on kokenut väkivaltaa. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä ole ongelma.
On se ongelma, mutta nyt puhuttiin parisuhteissa tapahtuvasta väkivallasta, ei tasaveroisten nulikoiden tasaveroisesta kukkotappelista, jossa kumpikin on yhtä syyllinen.
Vai meinaatko, että kaikki 15-vuotiaat pojat on homosuhteissa?
enemmän ihmettelen sitä että miksi naiset ovat vankilassa , vaikka vankilan kaikki ovet ovat auki...